Høsten er kommet for å bli

Da vi våknet i dag, høljet det ned, for å si det mildt. Og, egentlig synes jeg det er ganske koselig! Faktisk, tror jeg at jeg elsker det! Jeg liker høst, og jeg liker regn. Spesielt å sove med vinduet åpent mens det regner ute. Finnes det egentlig noe bedre? 

Siden Nathaniel har turdag i barnehagen på tirsdager, bestemte jeg meg for å lage surmelksvafler i morrest, så han kunne ha med seg på tur. Det var ungene veldig fornøyd med, ingen sier nei til vafler. 

Så da ble det vafler til lunch på mor også! Nam, nam, nam! 

Oppskrift: 

2 dl sukker

4 store egg

100 g tine smør

1 liter surmelk (kultura, kefir) 

2 ts natron

500 g hvetemel

Om du også har kardemomme i skapet, smaker de også ekstra godt med det! 

 

Slik gjør du: Lag eggedosis av sukkeret og eggene.  Deretter blander du inn alt utenom hvetemelet, og har i hvetemelet til slutt. Superenkelt, og de smaker faktisk mye bedre enn vanlige vafler. 

 

Resten av dagen skal jeg bruke på å gå gjennom bloggmailen min, det trengs virkelig. Ting bare hoper seg opp, når jeg har null energi på kveldene til å gjøre det jeg strengt tatt burde gjort, fordi jeg gjør det jeg absolutt MÅ gjøre. Ikke lett å være gravid. Heldigvis ikke så lenge igjen, jeg kan nesten ikke vente med å få energien min tilbake! 

Hva gjør dere i dag? Ønsker dere alle en vakker dag videre!

Blogges

5 kommentarer
    1. Nam! Det så godt ut:) lnsker deg en fin dag i dette
      Været! Jeg er enig, jeg elsker å ligge og slappe av med vinduet åpent og høre på regnet:) h are vel mer avslappende enn det:)?

    2. de ser utrolig gode ut 🙂 og blåbær er så godt 🙂 ja høsten har kommet for fullt nå, regner masse her og

    3. Haha, jeg VISSTE at en eller annen tulling kom til å skrike opp om sukkeret! Jeg ler ass. Skulle tro sukker var et farlig natkotikum sånn som folk holder på. :p Vaflene så suuuupergode ut! Nam, nam! Flink du, Rannveig. Godt du ikke er like hysterisk på sukker og sånt som så mange andre. Litt sukker har aldri drept noen, selv ikke på en tirsdag! 🙂
      Høsten er her for fullt nå, ja. Sukk. Jeg liker høsten så lenge været er bra, men er ikke spesielt glad i det høljeregnet som er nå. 🙂 Litt er greit, men ikke konstant pisseregn. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg