Kappsaging i det aller helligste

Okei… la oss bare innrømme en ting. Nattesøvnen på slutten av et svangerskap er ganske rævva. For det første sover jeg utroooolig lett. Våkner av et vindpust utenfor vinduet (selv om det er lukket) og de nattlige doturene er jo et helt kapittel for seg selv vi neppe trenger å gå inn på akkurat nå. Og dere som klager på klaging, kan slutte å lese akkurat her. 

Når klokka viser 06 er det likevel opp å hoppe, uansett hvor enn i koma man måtte være. Da er det nemlig to små som skal ha mammaen sin! Noen morgener merkes den dårlige søvnen bedre enn andre. Slik var det virkelig i dag. Jeg følte meg rett og slett mer død enn levende. Likevel klarer jeg på et magisk vis å være morsom og glad selv om jeg føler meg som en grønnsak innvendig. 

Ikke nok med det. Det gjør vondt å gå. Det gjør vondt å stå. Det gjør vondt å ligge. Det gjør vondt å sitte. Faktisk, når jeg går, kjennes det ut som jeg har en kappsag langt opp i det aller helligste. Ja, du kan selv tenke deg den behagelige følgelsen av det… eh. 

Likevel så både løper jeg og jeg går. Ganske mye i løpet av en dag! Jeg er jo bare nødt. Hadde kroppen min fått bestemme, hadde den valgt å ligge i koma fram til fødselen. Det er heldigvis ikke så lenge igjen nå, så jeg biter tenna enn så lenge. Det er faktisk bare to måneder igjen til jeg regnes som “til termin” ! Alle gleder seg, ikke minst kroppen min.

For, det merkes at den har vært gjennom tre svangerskap på veldig kort tid. Bekkenet mitt merker det, rettere sagt. Auch… 

Jeg er likevel ganske tilfreds med å være i stand til å bite smertene i meg, og tenke på at jeg tross alt er utrolig heldig! Ikke alle som får lov til å være mamma til tre små, fantastisk nydelige, velskapte barn. 

Dagens middag

Seifilet, råkost, eggesmør og remulade. Nam, nam nam! Og ikke minst, utrolig sunt for store og små mager. Best av alt er vel når Nathaniel er ferdig å spise, og han sier ” Mamma, så utrolig godt det var! Jeg liker fisk og gulrøtter! ”  Haha.. Han er så søt. 

Akkurat nå sitter jeg, fortsatt død (jeg kommer til å føle meg død helt til jeg får sovet litt) mens lillesnuppa i magen er i full gang der inne. Strekker på de søte små beina sine til den store gullmedaljen. Det er virkelig utrolig herrlig! Plutselig sniker det seg en fot ut på høyre side av magen, ubeskrivelig følelse! 

Tror faktisk jeg skal ta kvelden rimelig kjapt. Få litt skjønnhetssøvn, og håpe på at natten blir bedre i dag. Ønsker dere en fin kveld videre!

Blogges♥

12 kommentarer
    1. Stikkingen du kjenner opp mellom bena er bekkenløsning, så det kan være lurt å dra til fysioterapeut:)

    2. Nei, det er ikke særlig sunt når du lesser på med remulade og eggesmør til den store gullmedalje. Du har et forvridd bilde på hva som regnes som sunt.

    3. Anonym (selvsagt): Mener du at det var mye remulade og eggesmør? Selvutnevnt ernæringsekspert som du er, kunne du heller kommet med anbefalinger enn vås.
      Rannveig gjør ikke annet enn å spise variert såvidt jeg ser. Hvordan vet du at hun spiste all remuladen feks? Nei, med all krig og vold i verden, er jeg glad du tar deg tid til det viktigste. Nemlig å kritisere en fiskemiddag på en blogg.

    4. Det er så kjekt å se middager dere har! Skikkelig god inspirasjon til middagsplanlegging. Dere har sunn, balansert mat virker det som. Del gjerne mer😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg