Sliten, mer sliten – Gravid alenemamma!

Da var nok en dag forbi, også for meg veldig straks. Jeg har vært helt zombie siden klokka slo 20:00, og mine søte små endelig sovnet etter en lang, lang dag. Som sagt, nattesøvnen min om dagen er ikke-funksjonell omtrent, og det gjør ikke akkurat dagene noe lettere. Skulle gjerne hatt noen timer med ordentlig søvn, for å si det sånn. Kanskje om to års tid? Hvem vet? 

Lang dag til tross; den har likevel vært utrolig koselig! Startet med en rolig frokost, og bare nyte følelsen av at det ikke er noe vi MÅ gjøre. Vi så litt barneTV, og vi satt (lå) i sofaen alle tre. Etterfulgt av dobesøk, stelling, et siste bleiebytte før vi dro ut døra, påkledning, pakking av veske, og så ut døra. Brannstasjonen neste!

Vi har nemlig vært på åpen dag på Nedre Romerike brannstasjon på Lørenskog i dag. Det syntes ungene var utrolig stas. Vi har fått se hvordan brannmenn jobber når noen er fast inne i en bil, brannslukning, og ikke minst; de har fått hver sin brannhjelm! Det var vel kanskje det største med alt. Det, og at de fikk sitte inne i brannbilen. Sto i kø i over en halvtime for at de skulle få sitte der inne i et halvt minutt. Men… hva gjør man vel ikke for sine søte små? 

Det var uansett utrolig deilig å dra derfra når vi hadde vært der noen timer. Det var nemlig tettpakket med folk hvor enn vi gikk, og med to små å passe på i tillegg til at jeg selv straks er som høygravid å regne, er det ikke akkurat en stressfri situasjon.. Nathaniel møtte også på en god venninne i barnehagen, som han syntes var veldig gøy.  Alt i alt, en fin fin dag! Resten av ettermiddagen ble tilbragt hjemme, med togbygging , filmtitting etter middag, og kosing. 

Nå er jeg så klar for senga at jeg har virkelig ikke ord. Håper dere alle har hatt en like fin dag som det jeg har hatt. 

Blogges

 

#Familie #familieblogg #barn #baby #gravid #gravidblogg #mamma #mammablogg #alenemamma #småbarnshverdag #hverdag #helg #brannstasjon #brannmann 

16 kommentarer
    1. Hvorfor la du deg ikke i 20-tiden da? Om du er så sliten, så må du prioritere riktig. Kan ikke tenke meg at det var så mye du måtte gjøre lørdags kveld som ikke kunne vente til neste dag.

    2. Ettersom du er så sliten må det jo være utrolig digg å ikke ha jobb da. Spørs åssen du hadde taklet det i tillegg til barn. Men artig å finne på noe på helg da:-). Og brannbiler er jo alltid stas.

    3. Hvis du er sliten NÅ, mens nr tre bare er inne i magen, lurer jeg på hvordan du ser for deg at fremtiden blir fra bare desember av.
      Selv har jeg tre barn på 4 år, straks 2 år og siste er 11 mnd. Har mann som jobber mye borte, er 2 uker på jobb og 5 uker hjemme. Altså mye alene. Pluss at jeg jobber fulltid som sykepleier. Jeg skjønner ikke hvordan du kan være så mye sliten. Jeg var ikke sånn da jeg gikk gravid med nr 3 en gang. Handler om å prioritere riktig. Sove når du kan, og rydde når du kan. Og det viktigste – oppdratte barn som hører på deg.
      Lykke til videre, tror du trenger det..

    4. 🙂
      Så kommentaren ovenfor 🙁 Hver graviditet er forskjellig, hvert menneske er forskjellig !
      Det er ingen “skam” å være sliten.
      Fint at dere hadde en koselig dag. Barna dine er nydelige 🙂

    5. Unnskyld meg, sykepleier over her. Du sier at mannen din er mye vekke. Han er på jobb i to uker og hjemme i FEM UKER? Aner du hvor heldig du er eller??
      all respekt til deg Rannveig som klarer dette alene, skjønner godt du er sliten!

    6. Sykepleier MY ASS! Hadde hun vært sykepleier burde hun vite at alle svangerskap er forskjellige,og at R nå har mindre energi nettopp fordi hun har to barn OG er gravid,ALENE! Jævla sykepleier du liksom.. Pøh!

    7. Til deg oppe her: Jobber mye borte når han har 2 uker på jobb og 5 uker hjemme? Hallo?!
      Vil påstå det er hardere å være alenemamma på fulltid enn å være det i to uker, for så å ha hjelp hele døgnet i 5 uker.
      Har selv mann som jobber på plattform og er borte mer enn din mann, men klager ikke da jeg vet at det å ha vært alene hele tiden er mye verre.

    8. Det er så mye fjerne folk som kommenterer her inne.
      Du som kaller deg sykepleier.. lite sannsynlig når du ikke engang har forståelse for at ingen svangerskap er like. Og hallo! Mannen din er mer hjemme enn han er på jobb, så det var vel ikke akkurat noe å dra frem.
      Og det å gå å legge seg straks barna har sovna.. sikkert lurt sånn sett, men enkelte er gjerne “avhengig” av litt alenetid/stilletid før hodet treffer puta. Jeg vet at jeg er helt avhengig av det selv, uansett hvor trøtt jeg er, ellers jobber hjernen på høygir når jeg legger meg.
      Synes du virker som en fantastisk mamma, Rannveig – kjempe gøy å se forandringen din sånn generelt bare den siste tida !!

    9. Hei du sykepleier over her…
      Et hvert menneske eier sine egne følelser og opplevelser….!!
      Skam deg! Hvor er din medfølelse ?! Håper ikke du snakker slik til/om dine pasienter! “Du skal ikke klage – jeg har det mye værre…..” – blablabla.. For en fantastisk støtte det må være å ha mannen hjemme i 5 UKER!! Du er heldig – ikke vær så bitter..
      Hilsen enda en sykepleier som også har 3 barn!

    10. så ut som en koselig dag. min sønn elsker åpen brannstasjonsdag, men han er så privilegert å ha en bestefar som jobber på brannstasjon, så han får flere besøksdager i året! tidlig krøkes brannmann som voksen skal bli! 😀
      min sønn har forresten samme GANT genser. elsker den! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg