Kroppen min tok avgjørelsen for meg…

Den følelsen…  når jeg ikke kan kommandere hverken kropp eller hode til å gjøre det jeg skal gjøre. Må gjøre. Vil gjøre. Den er rett og slett ferdig, og har vært siden nøyaktig siden det sekundet hodene til mine to søte små traff puta. I dag bestemte kroppen min at jeg egentllig ikke hadde energi til å løfte hodet for å blogge engang, men plutselig skjedde det likevel. Mirakel! 

Det er nemlig slik at jeg, og jeg alene, seiler skuta. Så om jeg føler meg ferdig, ja da er det bare å stå på enda litt til. Og enda LITT til etter det, selv når du omtrent holder på å sovne stående. De siste dagene har vært litt sånn. Jeg er syk for tiden ( aner ikke hva det er, men rennende nese, utslett, og røde og kløende øyne… allergi?) I tillegg til dette en helt vanvittig ustanselig hoste, som får meg til å tro at babyen snart detter ut. Noe som gjør at jeg er helt kjørt ved dagens slutt. Emma er i en periode hvor hun også våkner om natten, og dette kombinert med at de begge står opp før fuglene synger, pluss mine allerede mange nattevåk og dobesøk, er virkelig drepen. Jeg er rett og slett dønn ferdig på slutten av dagene (Og med slutten, så mener jeg når de små er i seng..) 

I dag har dagen vært tilbragt på Leo’s lekeland. Til ungenes store glede! Vi avtalte allerede på fredag å ta turen dit, så når dagen endelig var her var det stor stas. Allerede fra klokka seks i morrest har jeg fått spørsmål fra en veldig klar Nathaniel, om når vi skal kjøre på “Løveland”. 

Vel, en veldig vellykket dag, maten på Leos smaker dritt, og det koster blod. Men ellers har ungene det topp der, og da sier mor seg også fornøyd. En ufattelig sliten mor, vel og merke. Det er nemlig ikke bare, bare å klarte rundt i et lekeland bygget for små fleksible kropper, når man straks er høygravid og på vei til å ligne med på en flodhest enn noe menneske. Men, likevel. Jeg har sprettet, hoppet rundt og tøyset masse med de. Så lenge jeg KAN ( i form av at kroppen min fungerer kjempefint sånn sett) så vil jeg gjøre det. 

For.. jeg er faktisk vanvittig heldig. Ja, jeg har jo bekkenløsning, og noen dager er verre enn andre. Men for det meste går dagene utrolig smud sånn rent kroppsmessig. Jeg skulle bare hatt litt (mye!) mer energi, merker jeg… 

Men, jeg skal virkelig ikke klage. Jeg har det så utrolig bra, i forhold til mange andre. Jeg er virkelig stolt over meg selv og min innsats, og jeg kan virkelig ikke finne noen bedre bekreftelse på min “jobb” enn et ” Du, mamma?* “Du er veerrrrrdens beste mamma”  på sengekanten, i det jeg kysser min store, gode og vakre gutt god natt.  Og jeg tenker med meg selv; “Jøss, jammen er jeg jo ganske heldig”

Hver. Eneste. Dag 

Mitt alt, mine alt, mine grunner til å leve! Grunnen til at jeg hver dag gjør mitt beste, står på, og aldri gir opp ,selv om enkelte ting kan virke helt håpløst til tider. Jeg har verdens to beste grunner til å aldri gi opp, og det er mine to vakre, uerstattelige søte små. De holder meg gående, og jeg kan virkelig ikke forestille meg hvordan livet mitt hadde vært uten. 

Blogges ♥

8 kommentarer
    1. Herlig innlegg! Helt sant det du skriver! Barna er det beste i livet og grunnen til alt godt jeg føler i mitt hjerte! De gjør alt så verdt det! Du er så flink kjære deg og det er såååå koselig å lese innleggene dine! God bedring 😉 håper du blir bedre snart nå:! God natt!

    2. Hei Rannveig:)
      Jeg leser bloggen din hver dag. Riktignok hver kveld før jeg legger meg for å sove. Jeg må bare si at jeg beundrer deg til tusen, og all negativ kritikk du får er veldig ufortjent. Jeg føler at jeg kjenner deg godt bare av å lese hva du skriver.
      Jeg ville egentlig bare komme frem til at du er en fantastisk mor for dine skjønne små barn. Jeg ser/leser at du gjør absolutt alt for dem, noe en mor skal, som desverre ikke alle mødre gjør. Bare hev deg over de negative kommentarene og drit langt marsj i hva de sier, for det viktigste er vel at barna er lykkelige? 🙂
      I en alder av 26 så kjenner jeg at jeg gleder meg ekstremt mye til å bli mamma selv en vakker dag, så du er heldig 🙂

    3. Heihei ☺
      Jeg ville bare fortelle deg hvor fint dette innlegget var. Jeg er selv gravid med nr 2, og over gjennomsnittet hormonell for tiden, og det skal ikke mye til før tårene titter frem, og det gjorde de når jeg leste dette. Får meg til å tenke på hvor glad jeg selv er i lillegutten min.
      Lykke til videre 😉

    4. Du er kjempeflink. Håper du tar til deg alle gode ord, og ikke bryr deg om de negative☺️ Vi som selv har barn, vet det kan være meget krevende til tider. Jeg syns du fortjener alt av ros du kan bare få, for JA du er kjempeflink👏🏻 Og vi som har litt mere mellom ørene (om det er lov å skrive sånn) ser hvor flink du er. Så ikke bry deg om de som er negative, for de har jeg gjennomskuet for lenge siden☺️❤️

    5. Må bare si at du imponerer meg.ikke mange som har tålt all dein møkka som enkelte skriver,til deg og om deg. Blir skremt over at det finnes så mange ondskapsfulle mennesker bak tastaturet og at de tilter seg å være så bedritne mot andre…SKAM DERE !!! Mobbere finnes i alle aldre og de har de ikke godt med seg selv,det er gjort undersøkelser på akkurat det temaet,så mitt råd til deg Rannveig er,ta en titt på barna dine å se hvor gla og fornøyde de er,du er verden for dæm husk,så kain det tenkes at haterne missunner dæm,for de kanskje ikke har vokst opp me en mor,halvparten så go som du er.stå på videre

    6. Beundrer deg så mye for den jobben du gjør med 2 små alene. Og gravid! Det krever, og du må huske på at du er utrolig tøff og flink 🙂
      Ang energi. Jeg får masse energi når jeg drikker “yerba mate”. Drikker det hver dag. Men jeg vet ikke hvordan det er å drikke mens man er gravid, så det kan du jo undersøke om det er av interesse.
      Om det er av interesse så vet jeg ikke om du har hørt om “fenugreek”/bukkehornskløverfrø? Bare tenkte jeg skulle slenge det med her mens jeg skriver :p Det hjelper utrooolig masse på melkeproduksjon etter fødsel. Reddet min amming.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg