Emma’s stemor

God kveld i stuen! Nå har jeg akkurat satt rompa ned i sofaen. Fikk plutselig besøk av Katrine, ei venninne som jeg ikke har sett på kjempelenge, og det var utrolig koselig! Greit å “catche” litt opp igjen, når man har så mye å snakke om.

Ellers har jeg vært å hentet ny vogn og ny bilstol til magesnuppa i dag. Eget innlegg om dette kommer i nærmeste framtid. Har “montert” vognen nå i kveld, og den er bare såå fin. Jeg kan nå si at jeg er stolt eier av hele 3 duovogner. Haha! Har lenge ønsket meg en svart vogn (det enkle er ofte det beste) og nå har jeg endelig det. I tillegg til Emmaljungavognen min i hvitt skinn, og Uppababyvognen i grå. 

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg ler litt når jeg leser kommentarfeltet. Hva i alle verdens dager er det enkelte av dere tror dere oppnår ved å komme med slike påstander som virkelig ikke har rot i virkeligheten? Som om dere skulle vært flue på veggen eller noe? STEMOR? Jeg kan love dere alle og enhver, at om Emma hadde hatt noen stemor, så hadde jeg visst om dette. Tro dere meg! Hva hennes pappa foretar seg når han ikke har Emma, bryr jeg meg meget lite om. Men jeg lover dere, at jeg blir den første til å vite det dersom noe sånt skulle være tilfelle. Det er nemlig ikke “hvem som helst” som får være “stemor” til min datter. Og dette vet hennes pappa utmerket godt, og tror virkelig ikke han ville prøvd seg på holde noe slikt skjult for meg, for det ville konsekvensene for han vært litt for store.  Det stemmer at han har barn med ei annen, da vedkomne ble gravid mens vi var sammen. De er ikke sammen. Med andre ord, så vidt meg bekjent er hun ikke noe stemor for Emma, og skal overhodet ikke være det heller. Det er ikke det at jeg har noe i mot at Emma skal ha en stemor, noe jeg tenker bare er fint for henne og betryggende for meg. MEN, jeg stiller en del kriterier til dette, For det aller første, og kanskje aller viktigste punkt.. DET SKAL IKKE HOLDES SKJULT FOR MEG! Dermed, så kan dere som skriver dette tullet gå å ta dere en jævla bolle eller noe. 

Jeg skjønner jo at dere som skriver dette skriver for å provosere meg, og jeg kan fortelle dere at dere treffer akkurat de knappene dere prøver på å treffe. Bare at jeg vet at det er skrevet for å provosere! Det er forskjellen. Jeg er vant til dritt, men å komme å påstå at min dyrebare datter har en stemor som holdes skjult for meg, er bare for drøyt. Jeg tror at hennes pappa kjenner meg meeeeget dårlig dersom han tror det er en bra ide å gjøre noe slikt, derfor betviler jeg veldig sterkt at det er tilfelle.  Så neste gang dere prøver på noe slikt, kanskje prøve på noe litt mer troverdig?! 

Nå tar en provosert, overhormonell mamma snart senga fatt for litt skjønnhetsøvn! Og håper det blir færre komplette idioter her i verden når jeg våkner i morgen. Det hadde vært så fantastisk! Imorgen starter jeg forresten på min graviduke 32. Som tiden flyyger! 

Blogges 

#gravid #hormonell #mamma #mammablogg #blogg

38 kommentarer
    1. Jeg spørr, fordi jeg lurer, da jeg selv er i samme situasjon.
      Kan du forvente at far forteller deg dette? Hva gjør du om han holder det skjult? Du har vel lite rett på å få vite hva din datter egentlig gjør hos far?
      Sender det også en klem, syns du er kjempe flink! ☺️

    2. MH: Jeg ser på det som et brudd på min tillitt til han om han skulle holdt en annen person med en slik rolle ovenfor min datter, skjult for meg.

      Så ja, jeg vil absolutt si at jeg har all rett på å vite dette, jeg skal VITE hvem vedkomne som skal være “stemor” for mine barn, er. Sånn ER det bare.

      Om jeg vet dette, og vet at vedkomne er en OK person og flink med barna, ikke driver med noe tull (tenker da på alkohol, narkotika, kriminalitet osv. ) synes jeg det er helt greit.

    3. Dessverre så har nok ikke du noen innvirkning på hvem som blir stemoren til E selv om du tror det nå. Han kommer nok ikke til å høre på deg hvis han først skulle bli forelsket. Og det skulle da bare mangle. Blir litt som at han skulle bestemme at Emma ikke skulle bo hos deg pga den nye babyen feks. Når man velger å ikke fortsette forholdet gir man fra seg muligheten til å mene noe om ex’ens framtidige planer. Ny vogn? Igjen. Tror du ikke heller ungene dine ville satt pris på en egen, skikkelig leilighet uten storrøykende naboer i 2 etg? Ergo det å spare til egenandel. Men vi kan jo ikke alle være like fornuftige.

    4. Når fikk du enerett på barnet???? Faren kan være sammen med hvem faaen han vil. Og han har sikkert evner til og bedømme om ei dame er god nok for barna sine eller ikke. Så hvem som blir Emma sin stemor er utenfor din kontroll!!!! Men ja, han bør informere deg når han finner ei dame!

    5. Den siste setningen skjønte jeg ikke. Uansett har du ingen rett til å bestemme hvem som skal bli dine barns stemor. Du får kanskje med tiden 3 stemødre (om ikke flere) å forholde deg til også. Skulle tatt seg ut om du skulle bestemme hvem disse tre mennene får være sammen med.

    6. A: Jeg kan absolutt bestemme at min datter ikke skal ha en stemor som misbruker narkotika, ja! Verste tullet jeg noen gang har hørt! Selvfølgelig kan jeg bestemme det. Om jeg skulle finne ut av noe slikt hadde jeg kuttet kontakten mellom Emma og hennes pappa umuddelbart.

      Som sagt, jeg gir blanke i hva folk gjør, men når de skal omgåes med min datter, skal jeg vite hvem de er og hva de holder på med. Punktum.

      Ha en fin kveld!

    7. Du har ingen rett til å nekte henne å omgås faren sin uansett hvem han er sammen med. Da må du ha en rettslig avgjørelse på det og det er ikke lett å få i Norge så lenge far er skikket til å ta seg av barnet. Dere har sikkert en samværsavtale og den kan ikke du bryte. Det går nok sikkert fint å lese seg litt opp på disse tingene på nettet. Og selv om du mener han bør fortelle deg om en evt ny kjæreste, har han ingen plikt til det.

    8. Dere som sitter her og kommenterer kan umulig ha barn?! Om det blir slutt med faren til barna mine og han finner seg ei som er ute hver helg, og driver med sånn dritt kommer ikke han til å få treffe barna lenger. En stemor/far skal være klar for en foreldrerolle og være i stand til å ta vare på et barn, selv om det ikke er deres! En mulig fremtidig stemor skal være en minst like god mamma som meg. Hun skal klare å trøste barna på samme måte som meg, vite hvilken mat de liker, hva de liker å leke med og you name it. Jeg mener det samme andre veien også. En stefar skal være en like god pappa som pappan til barna mine er.

    9. Jeg så deg på Leos på søndag og ble så overrasket! Du er jo så liten,søt og nett,med superfin mage!!:-) På bildene du legger ut er det ofte mye pupper og lepper (sorry!!),men så er du jo bare SÅ fin i virkeligheten! Ingen tvil om at du er en super mamma heller!:-) Lykke til med innspurten!

    10. Til anonym som mener at Rannveig ikke kan bestemme, så tar vedkommende feil.
      Ei jeg kjenner gikk rettens vei fordi faren var sammen med ei som hadde mista sine egne barn, han valgte å være sammen med henne og har nå ikke sett barnet sitt på 2 år tror jeg.
      Så blir en far samme med en narkoman er det ikke noe problem å nekte kontakt, noe man også burde om faren velger en narkoman eller en barnemishandler som kjæreste.

    11. Når man skal presentere ny ste-forelder, hvor lenge bør forholdet ha vart?
      Hvor lang tid i forveien bør den andre forelder ha beskjed?
      Skal den andre forelder møte nye ste-forelder før eller etter barna?
      Hvor lang tid må forholdet ha vart før en flytter sammen?
      Er det forskjell på mor og far?

    12. Hmmm jeg sa klart nei da bf fant seg en narkoman til kjæreste! Men så var bf d selv da,han fikk se h*n med noen tilstede! Damen hans fikk ikke være der. Jeg satt foten hardt ned for d der ville ikke jeg at mitt barn sku omgåes! Skjønner deg der Rannveig men om han finner seg en skikkelig dame så har du faktisk ikke rett på at han sier d først til deg. Du får nok vite d tidsnok 🙂

    13. Kjære ranveig, de han har i livet må du bare godta, enten du liker d eller ei. Du kan ikke bestemme hvem han ska være sammen med.

    14. Er da klart hun har noe å si, dersom faren til Emma finner noen som er involvert i rus/narkotika/kriminalitet. Alle ansvarlige foreldre ville reagert som Rannveig gjør her. Ville du hatt en ustabil person rundt ditt/dine barn? Det ville ikke jeg iallefall. Og da kan hun faktisk nekte han besøksrett på grunnlag av at han er i et forhold med en person som kan være til skade for barnet. Alle tenker jo bare at Rannveig gjør dette for å kontrollere hva exen gjør, men dette er faktisk fordi hun har sin datter i tankene. Hun sier jo at hun godtar de som er snille med barnet hennes, men at hun ikke godtar narkotika osv. En hver forelder skjønner da hva hun mener.

    15. Er jo seriøst bare DRAMA på denne bloggen!? Fast leser for en stund tilbake, men ga seriøst opp hele deg, ettersom det ble alt for mye drama og surr. Så at du var havnet på topplisten igjen, og tenkte at jeg måtte inn å sjekke hva du hadde gjort siden sist…. Litt trasig å være alenemamma, oppføre seg som en 14 åring i offentligheten, og ikke minst rakke ned på alle andre. Må være et himla slitsomt liv!

    16. Rannveig : ok kjenner ikke henne egentlig. Men skjønner at en tobarnsfar bør holde seg unna en rusmisbruker. Støtter deg

    17. Så klart Rannveig har rett på å nekte faren sammvær som har er sammen med ei narkoman. Om Rannveig fortsetter å sende sin datter til sin far om hun vet at hans nye kjæreste (spesielt om disse to bor sammen) missbruker narkotika kan faktisk Rannveig også risikrere å “miste” Emma, fordi hun bevisst sender sitt barn til et usunt og utrygt miljø.
      Så jo, man har faktisk en viss rett på å ha en mening om hvem den nye partneren til eksen er, så lenge man har et barn sammen. Bryr man seg ikke om at den nye partneren ruser seg, er kriminell ect., er man såppas uansvarlig forelder at man ikke fortjener å ha barnet selv en gang.
      Håper at disse ryktene ikke stemmer, Rannveig. Jeg har jo fått med meg at folk kan finne på å skrive hva som helst i kommentarfeltet ditt, bare for å trolle. Mange umodne folk, som har et så lite spennende liv selv at de må sitte bak en skjerm og finne på saker og ting om andre for å skape litt spenning i sitt eget liv.

    18. Haha, til alle dere som tror dere vet absolutt alt om det og ha barn med noen du ikke er sammen med og som ikke klarer og forstå!
      Rannveig kan ikke bestemme hvem pappaen til Emma skal være sammen med, MEN hun kan bestemme om det er en person Emma har godt av eller kan ta skade av, om da pappa fortsetter forholdet er det han selv og alene som velger et forhold ovenfor sin datter.. Ikke Rannveig 😉

    19. Selvfølgelig kan man som mor eller far nekte å ha en person som er narkoman, alkoholiker, kriminell osv rundt sine barn. Dere som sier noe annet, reality check!

    20. Klart en mor har lov til å bestemme hvem sitt barn skal ha omgang med,hadde ikke ville sendt mitt barn til faren om jeg hadde visst at han hadde en narkoman i sitt hjem.Så jeg er fullstendig enig med Rannveig.

    21. Syns det er veldig rart at alle fedrene på denne bloggen har det vært noe dritt med?.. E det bare meg eller har hu vært uheldig 3 gangen? Da begynner man jo å lure på hvordan krets hun selv henger med? Men det er 2 parter her. Ikke bare hør på rannveigs versjon. Og før dere rykte spredere fortsetter å kaste dritt og rykter og ikke minst mobbing, så bør dere sjekke opp fakta først eller bare vende d andre kinn til, før d ødegger liv. Trur dere at barna til rannveig vil vokse opp uten rykter om sine fedre? Hvordan trur dere barna kommer til å takle alt dritten folk får lese her. Ei fjær blir til 10 høns d e det det kalles.. Og håpe rannveig slutte å kritisere alle fedrene på bloggen, har fulgt med fra start.. D her love ikke godt for barnas oppvekst.. Har lest igjennom alt fra at en har slått på sæ hjernerystelse da mora sjøl ble beskyldt for d av hannes egen familie også masse narkoman tull??? Dokker e altså en vanvittig gjeng.. Huffa meg.

    22. Helt enig med deg nettvett! Hadde jeg hatt 3 barn med 3 forskjellige og ikke hatt noe langvarig forhold til noen av dem, hadde jeg nok gått litt i meg selv og. I Norge finnes ett utall prevensjonsmidler som forhindrer graviditet med stor sannsynlighet. Å bli gravid 3 ganger uplanlagt er utrolig ansvarsløst. Har fedrene lov til å nekte mor å ha samvær hvis han mener hun er ansvarsløs? Det er alltid 2 sider av en sak og det er nok ikke Rannveig som sitter på hele den sannheten. Mor er ikke den som bestemmer samvær eller ikke. Det er det offentlige. Mor eier ikke barna mer enn far!

    23. Min kjære barnefar fikk seg en gang en samboer som syntes det var greit å røyke inne. Så lenge man åpnet vinduet eller satt ved kjøkkenvifta. Foreldrene hennes hadde nemlig gjort det, og hun hadde jo overlevd helt fint… datteren min på fem kom hjem og luktet skikkelig røyk. Jeg nektet ham samvær etter det, men vet ikke om jeg egentlig kunne gjøre det juridisk sett. De holdt ihvertfall opp med det, antagelig mest fordi jeg skremte dem med mitt raseri….

    24. Miranda: røyking inne er faktisk ikke forbudt, så det hadde du ikke kommet langt med. Det er tilogmed lovlig å røyke med barn i bilen. Og ikke tro at jeg mener røyking er greit. Det er helt lavmål å røyke i det hele tatt! Men ulovlig er det ikke!

    25. skjønner godt du vil vite hvem som er stemoren til barna dine :).
      Jeg og min eks samboer gjorde det slutt for 11mnd siden fordi han falt for ei annen en, og det sårte sykt,men barnet og pappan har hatt bra kontakt fra dag 1 akkurat som e har hatt med w.
      han har ikke truffet den nye stemoren hans enda, jeg har truffet henne 3-4 ganger og hun er kjempe hyggelig, skal møte mini nå snart, de venter et nytt barn, er forlovet og flyttet sammen

    26. Du og W er jo en perfect match! Begge får unger i hytt og vær, uten å være i forhold! Kanskje dere skulle bli sammen igjen, dere er jo “skuls”, begge har fått en unge til på si etter E!

    27. Hadde min eks. kommet og presentert deg ‘Rannveig Heitmann som stemor til mine barn hadde jeg garantert nektet han samvær, det kan jeg love deg. Og det tror jeg ikke jeg er alene om å mene. Dette innlegget her hører ikke hjemme på en offentlig blogg,

    28. Til du over meg: På hvilket grunnlag hadde du nektet faren til barna dine samvær om Rannveig ble stemoren? Den kommentaren din hører ikke hjemme her, for den henger ikke på greip.

    29. Hun var i et forhold med barnefar til N, hun var i et forhold med barnefar til E, og nå fikk hun uplanlagt et barn med en hun kjenner. Altså, er det meningen man skal dømme mødre ut i fra hvor mange forhold hun har vært i? Er ikke sånn at hun flyver inn og ut i forhold? Er ikke i samme situasjon selv, men klarer da å forstå at mange forhold tar slutt. Det er mange som får flere barn sammen, og deretter gjør det slutt. Om de skulle valgt å få unge med neste person de ville leve med, er det så ille? Det er faktisk en stor andel av de jeg gikk i klasse med tidligere på skolen, som hadde søsken, stesøsken, halvsøsken osv. Ingen av de ble dømt, hvorfor blir Rannveig?

    30. 1. R var i et forhold med faren til N, ja, men det ble slutt nokså tidlig i svangerskapet. Det kan hun jo ikke noe “for”, selv om man er to om å få et forhold til å fungere.
      2. Faren til E derimot, var en one night stand som hun sov hos i Oslo etter silikonoperasjonen sin (det sier jo sitt..), N hadde ikke engang fylt året og hun ble gravid med W, og de bestemte seg DERETTER for å prøve å være i et forhold. Det funka dårlig når han gikk og satt barn på ei annen dame også, så det kan ærlig talt ikke Rannveig noe for, og jeg synes det var helt riktig av henne å gå ut av forholdet.
      3. Men med to barn på slep, klarer Rannveig det ENDA en gang. Ikke i forhold, og han vil ikke ha noe med ungen å gjøre. Skjønner man kan være uheldig altså, men HALLO.
      Rannveig, finn det et ordentlig mannfolk og slutt å legge deg etter de umodne guttungene! Jeg ønsker deg lykke til med nr. 3, ikke vær redd for å spørre kommunen om hjelp til avlastning etc. Tror du vil trenge det..

    31. Hverken du eller far eier barna, det er staten som eier dem, dere har dem til låns. Når barna er hos far så har du ingenting med hva som skjer der. Da er det far som bestemmer. Om han har ny kjæreste eller ikke, det har du heller ingenting med! Vi lever i 2015, ikke 1970

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg