Uke 32 – 65 dager til termin!

I går tok jeg rett og slett  blogge-fri, og tok en TV kveld i stedet. Noe jeg tror kroppen min trengte! Vi hadde en superkoselig ettermiddag/kveld, med middagsbesøk av begge mine søstre og mine to tantebarn. Burritos til middag, og sjokoladepudding til dessert.  

Nathaniel syntes det var såå stas med søskenbarna, Eija og Anon, siden de ikke har møtt hverandre på over to år! De lekte så fint sammen, og det var koselig å være med begge mine søstre samtidig. Føltes litt som en big, happy family, noe som er en veldig uvant følelse for meg som ofte føler meg litt “alene” her, i og med at det meste av familie bor på andre siden av landet. 

Lillesøster i magen har vært voldsomt aktiv i magen de siste dagene, og jeg merker at det er skikkelig trangt om plassen nå. Det stikker stadig ut føtter og hender fra magen min. For dere som ikke har opplevd denne følelsen, det kan ikke beskrives. Det er så utrolig… at min lille datter ligger inni der,vår vakre lille prinsesse som kommer ut om bare få uker! (3 uker til jeg regnes som høygravid, og 6 uker til jeg regnes som “til termin”.(37+0-42+2) Det er riktignok 9 uker til termin enda… men, om jeg kommer så langt, så vil det nok gå fort unna uansett! 

Og… jeg passer enda buksene mine! Nå kommer jo ikke magen min til å bli noe særlig større, så regner med de vil passe også rundt termin. Selv om jeg må si jeg foretrekker tights slik at det ikke strammer noen plasser. Strekkmerkene har jeg enda ikke sett snurten til, og håper det forblir slik! Ja… jeg er heldig! Det hadde vært litt kjipt om de skulle dukke opp i siste innspurt av mitt tredje og siste svangerskap, haha.

 

Avslutningsvis legger jeg ved et par bilder fra Instagram. Følger du meg ikke? Følg meg HER

Uke 32 

 Termin:  6 desember

 På vei:  31 fullgåtte uker og 1 dag ( 31+1)

Igjen til termin:  65 dager! 

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 1750 gr, og er hele 37 cm lang.

Neste kontroll:   Jordmorkontroll i neste uke

Ukas baby-new in: Ny barnevogn fra Beemo, og ny bilstol fra BeSafe. Tenkte å vise dere litt senere i dag. 

Bevegelser: Hele magen beveger seg når hun snur på seg og sparker, en aktiv jente med andre ord ! 

Vektøkning:  En fin vektøkning på 9 kg på forrige kontroll, som er ca 3 uker siden. Helt perfekt for min kroppstype i forhold til svangerskapslengde. 

Melk  i brystene:  Har jeg hatt de siste 4-5 årene, siden jeg var 18 år og 13-14 uker på vei med Nathaniel. Haha. 

Hodet ned: Hun har ligget med hodet ned i ganske mange uker nå, og blir nok liggende slik til hun kommer ut. 

Tungt:  Tror det kommer litt an på hvordan man ser på det. Tipper jeg har det ganske mye tyngre enn de fleste, med tanke på min situasjon som alenemor og straks høygravid. Jeg har tross alt et fiks ferdig menneske inni magen min! Men jeg synes selv jeg klarer meg kjempefint, og tenker ikke på ting som “tungt”. Jeg er tvert i mot superlykkelig for at jeg er i så fin form at dette er mulig. 

Kynnere: Kommer litt an på dagsformen, noen dager mye, andre dager lite. 

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Jeg gleder meg til fødselen, alle dager utenom torsdager , når jeg ser på jordmødrene på FEM. Da får jeg litt “flash-backs” av hvor vondt en fødsel faktisk er. 

Men.. så glemmer jeg det, og gleder meg igjen! Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.  Tror også det har begynt å gå litt mer opp for Nathaniel at han skal bli storebror også. Han går plutselig å forteller alle som vil høre på at  “lillesøsteren min i magen skal hete Sienna” 

Hahaha.. så. Ja, jeg gleder meg! Til en vanvittig tung hverdag, men til gjengjeld, så vil kjærligheten være verdt det.  Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være 

31 uker gravid

 

#mamma #gravid #mammablogg #gravidblogg #svangerskap #svangerskapsoppdatering #gravidoppdatering #statusoppdatering #alenemamma #uke32 

8 kommentarer
    1. Med 2 fullgått svangerskap bak deg bør du jo vite at det er nå babyen faktisk begynner å legge på seg. Så jo,magen vil nok bli større.

    2. Er du helt på viddene?
      Du er 31+1 nå og seriøst innbiller deg at magen ikke blir noe særlig større?
      Du som har 2 fullgåtte svangerskap bak deg burde vitterlig ha fått med deg at det er NÅ magen virkelig vokser.
      Jaja..

    3. Det er litt morsomt at du skriver at du er 31 uker på vei, og samtidig påstå at du er 6 uker unna termin..?! Termin er 40+1.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg