Barnefri be like…

Hei kjære lesere!

Har vært på en liten rundtur. Først var det tur til Oslo for å kjøre Nathaniel til tante Astrid og onkel Anders. Tror de har hatt det kjempefint, skulle dra å se Knutsen og Ludvigsen på kino og lage pizza (blir mye pizza på denne gutten denne helgen, haha) Nathaniel er bare SÅ utrolig glad i onkel Anders, og blir kjempeglad for å være med han. Han har jo bare mamma, så jeg kan tenke meg det er kjekt å leke med noen som er “likesinnede” som seg selv, og ikke bare sminker seg og gjør sånne jenteting. Kjedelig! 

Etter å ha sagt “hadet” 1000 ganger og gitt han en million hadekyss, bar det til Strømmen storsenter for å ordne noen småting og kjøpe inn mine sårt trengte cravings (jordbær og sjokolade) 

Problemet med at jeg har barnefri så sjeldent, er at jeg omtrent går helt i sjokktilstand når det først skjer. SÅ mange ting jeg burde, og skal gjøre! Hva skal jeg gjøre først? Skal jeg spise først, kanskje? Eller kanskje jeg skal blogge? Sove? Er jo ganske sliten, men jeg kan jo virkelig ikke legge meg å sove, alt for mye å gjøre.  HJELP! 

Det hele ender med at jeg går rundt omkring og bare surrer i leiligheten min i et par timers tid, før jeg klarer å bestemme meg for hva jeg skal gjøre nå som jeg har barnefri… herregud, jeg har bare meg selv. Inntil imorgen hvertfall. Verdens merkeligste følelse. Jeg kan dra ut etter kl 19 ?! HVA ? Det er jo fast “hjemmetid” fra kl 18 liksom.  Men.. ikke når man har barnefri! Selv om jeg strengt tatt betviler sterkt at jeg blir å gjøre noe annet enn å være nettopp hjemme. Jeg elsker nemlig å være hjemme, heldigvis ! 

 

Akkurat nå sttter jeg her med tekoppen, jordbær, og en bok en utrolig herlig bekjent av meg har vært så snill å sende meg! Flinke Grete, som nyling har lansert boken “Lyden av kamferdrops og duften av Rødvin”.

Denne damen virker så rik på livserfaring, og så laid back på selve livet, og som absolutt ikke er redd for å le litt av seg selv. Litt sånn jeg selv ønsker å være den gang jeg selv blir stor

Perfekt julegave for mor, bestemor, eller oldemor! 

 

Litt om boken: 

“Boken for deg, i alle aldre…over 40+++ Boken kan vel til tider virke litt irriterende for mange, er også fylt med mye ironi og humor. Ment som et lite spark i baken for noen kanskje. Har stor skrift, slik at alle skal kunne lese den, da den handler om det å vippe over 50-60 års alderen, og eldre. Hva skjer egentlig med mange, da vi går over i en “viss alder?” Ja det kan være mye rart. Kjenner du en gammel grinebiter, som elsker å gjøre livet surt for resten av familien? Gruer du deg til familiesamlinger, pga en/ei spesielt “gammel skrott” som kommer? Å bli gammel er ikke for pyser… Humor…ironi…alvor.”

Jeg har selv lest i boken, selv om jeg er langt fra 40+, og ler ofte av det som står. Grete er en herlig person, og siden vi nå nærmer oss jul med stormskritt ( i mitt hode er det jul allerede) så vil jeg jo si at dette er en perfekt julegave for din mor, bestemor, eller oldemor. 

Jeg skal hvertfall gi mitt eksemplar i julegave til min kjære, vakre mamma ♥

“Lyden av kamferdrops og duften av rødvin”  kan bestilles online på Tanum HER

6 kommentarer
    1. så deilig med litt fri og bare sitte og kose seg 🙂
      den boka ser morsom ut 🙂 kanskje jeg skal lese den,men er nok mer glad i fantasi 🙂
      ha en super fin lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg