Middagstid – Moussaka med Gresk salat og hjemmelaget hvitløkssmør

I dag var det Gresk Moussaka og tilhørende gresk salat som sto på menyen, samt brød med hjemmelaget hvitløkssmør. Virkelig en av mine favorittretter, om jeg får si det! 

Det er ganske morsomt hvor interessert jeg er i matlaging nå, i sterk kontrast til for bare et år siden, da det interesserte meg veldig lite. Men, det er jo utrolig gøy å lage god og sunn mat til familien sin, vite hva de får i seg, og at de blir vant til å like mye forskjellig og ikke sier “æsj” når de får servert noe. Det må jo være verdens verste uvane som mange foreldre desverre godtar.

Hvitløkssmør er utrolig enkelt å lage. Vanlig smør, og tilsette basilikum, salt og selvfølgelig finhakket hvitløk. Veldig godt, og sunt! Jeg venter nå på de selvutnevnte kostholdsekspertene som skal fortelle meg at smør og mettet fett er farlig. Vel, sett i gang!

Blogges 

10 kommentarer
    1. Jøss hvis detta ikke er sundt veit ikke jeg…med så mye friskt grønt… Du der anonym…hva serverte du til middag i dag tru??? Nei forresten – det tør jeg ikke tenke på – for det er sikkert fake det og, da man gjemmer seg bak en anonym tilværelse….så jeg står over, og gleder meg heller over all den gode, flotte maten som Rannveig serverer :))))

    2. Er vel ikke usunn mat fra Toro vel, Rannveig som for en tid tilbake etterlyste råd for å spare tid og penger på mat-handling. Du lagre vel 2 middager til samme pris som toro-mat! Da lager vel hun alt fra bunnen av for å spare penger. Tar vel omtrent samme tiden å lage det selv. Vinn vinn situasjon. billigere og sunnere!

    3. Jeg synes du gjør en kjempejobb Rannveig! Ja du kunne sikkert lagd maten fra bunnen av og brød er kanskje ikke den sunneste!! Men jeg synes ikke dette er usunt idet hele tatt, og det ser så godt ut! Forresten så synes jeg at det er litt artig at du kopierer eller henter ofte/til tider inspirasjon fra innleggene til speiltvilingene. Hun skrev så å si om det samme igår;)

    4. Hehe, er ikke så vanskelig å lage mat når man bestiller ekspresspakke fra godt levert 😉 sett gjentatte ganger at denne sunne friske middagen Rannveig viser fram er halvferdig mat fra godt levert!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg