Uke 34 – 12 kilo tyngre!

Ja, da var vi jammen kommet til uke 34! Føler hver dag bare fyker unna, og jeg synes gjerne tiden kan hale litt mer ut. Døgnet har ikke mange nok timer! 

I går var jeg på svangerskapskontroll, hos min fantastiske jordmor. Har slitt en del med menssmerter (som kan være tegn på fødsel), mye kynnere og et voldsomt nedpress. Så jordmoren min sjekket åpning, og alt er heldigvis lukket, akkurat slik som det skal. 

Til nå har jeg faktisk gått opp 12 – tolv(!!!) kilo. Fikk beskjed om at dette likevel er veldig normalt og bra for meg ettersom jeg er tynn og har lav BMI fra før av. Og, for å si det sånn.. det synes godt på meg! Men jeg stresser overhodet ikke. Kiloene fra begge mine forrige svangerskap har bokstavelig talt rent , uten at jeg har trengt å gjort noe for det.

Lille snuppa har det superbra. Vekser og legger på seg akkurat slik hun skal, og ligger nøyaktig på gjennomsnittet. Ligger fortsatt med hodet ned, og godt plassert nedi bekkenet. (men ikke festet) Og det merkes. Jeg føler jeg går med en kaktus mellom beina konstant,noe som er helt forferdelig. Enkelte dager er verre enn andre, men i dag for eksempel… helt grusomt! 

Jeg føler meg veldig svær akkurat nå, og kan med handen på hjertet si at jeg gleder meg til å komme tilbake til “vanlige meg” og vanlig gange, i stedet for “vagging”. Men, alt har sin sjarm! Og jeg må jo bare prøve å nyte svangerskapet mens det varer, siden dette er siste gang jeg noen gang skal gå gravid. Utrolig deilig å tenke på! 

Uke 34

 Termin:  6 desember

 På vei:  33 fullgåtte uker og 2 dager ( 33+2)

Igjen til termin:  49 dager!

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 2100 gr, og er hele 39 cm lang.

Neste kontroll:  Kontroll hos jordmor om 3 uker

Ukas baby-new in: Siste new-in er en nydelig babygrind. 

Bevegelser: Det er liv i leiren fra morgen til kveld. Hele magen beveger seg! 

Vektøkning: 12 kilo opp. Noe både jeg og jordmor er fornøyd med. 

Melk  i brystene:  Har jeg hatt de siste 4-5 årene, siden jeg var 18 år og 13-14 uker på vei med Nathaniel. Haha. 

Hodet ned: Har ligget med hodet ned siden uke 28 omtrent, og ligger enda ned og blir nok liggende til hun er ute.

Tungt: Kommer litt an på bekkenet og dagsformen. Men, jeg klager ikke! Jeg hopper og spretter fortsatt rundt som om jeg ikke var gravid. 

Kynnere:Mye kynnere og mens smerter, pluss mye vond nedpress. 

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.   Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være ♥

Vi leser også storebror/storesøsterbøker for harde livet, og Nathaniel gleder seg veldig til å hjelpe til med babyen. Han sier han skal hjelpe å mate babyen, leke med babyen i badekaret, og hjelpe til å bytte bleier. Haha♥

33 uker gravid

22 kommentarer
    1. For ett fælt bilde av deg!!!!! Hvorfor lager du ikke bare ett naturlig ansikt?? Du er jo pen. Hvorfor lager du deg stygg med vilje? Hold munnen naturlig!
      Siste svangerskap…. Hva er planen neste gang du blir gravid?? Steriliser deg eller sett inn spiral

    2. Flott du er! Blir lei meg av å se øvre kommentar. Du ser fantastisk ut:) skjønner at du gleder deg til å bmi ferdig nå- det er så tungt på slutten 🙂 og så er man jo så spent på å møte den lille 🙂 ha en god helg:) nyt dagene !!

    3. Dæven for noen stygge kommentarer.. Dette er tydeligvis mennesker som er sjalu og misunnelig på deg. Du er flott Rannveig, og du stråler 😘 Fint innlegg om graviditet, kjenner selv det begynner å bli tungt 😄

    4. Jeg håper jeg blir like flott som deg den dagen jeg venter barn. Du ser fantastisk ut, Rannveig!
      Leser bloggen din hver dag og gleder meg til lille kommer <3

    5. Ja, det er totalt unødvendig med stygge kommentarer, men jeg blir nesten mer irritert på de som påstår at alle som har egne meninger er sjalue!

    6. Flotte deg <3 Og man blir hardhuda av å blogge...får sjøl en del ekle kommentarer, men velger å ikke legge de ut 🙂 Noen må bare, og de værste er disse som ikke tør stå fram, men skjuler seg bak sin anonymitet. Når skal blogg.no gjøre noe med dette? At man ikke kan kommentere som anonym?
      Uansett - Rannveig er flott, flink mamma og om hun velger å få flere barn eller ikke....det har ingen noe med. Gleder meg til å se Sienna første gang 🙂 God helg....klem.

    7. Hva hun gjør med “trynet sitt“ hva gjør dere her om dere bare skal komentere dritt ?
      Hun er nydelig!

    8. Kan du skjønne at folk gidder å lese blogger om de ikke har 1 god ting å si? Hold dere unna, og finn dere en ny hobby. Jeeezes.

    9. Er ikke barnet ditt fryktelig kort?! Gjennomsnittet for uke 33 er 44 cm.. jeg er selv i uke 30 og mitt barn ble målt 39 cm…

    10. Jeg har ikke så fin hud og så slanke pene bein som deg selv om jeg aldri har vært gravid så jeg er veldig misunnelig ja.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg