DIY – Fra vinflaske til vase

For de som ikke har barn, innebærer søndager gjerne litt dødtid. Og hva er vel ikke mer perfekt enn et lite DIY prosjekt på en slik dag? Dette er mitt siste prosjekt, som jeg spontant gjorde i går kveld. Veldig kjapt gjort, og plutselig har man noe ny pynt på et par sekunder 

Etter en del familiebesøk i det siste hadde jeg to vinflasker stående nede ved søpla som jeg skulle til å kaste i går kveld. Men, så tenkte jeg plutselig… nei, hvorfor skal jeg kaste de?! La oss lage litt hjemmelagd pynt av de!!

Som tenkt, så gjort. Her ble resultatet! 

Det eneste du trenger å gjøre er:

 

1. Fjerne etiketten fra flaskene.Dette kan være litt vrient. Jeg fuktet først flaskene og brukte deretter stålull for å få vekk etikettene.  Husk å vask de (jeg kjørte de en gang i oppvaskmaskinen, og deretter helte litt zalo i de og ristet , for å få vekk vin-lukten)

2. Finn fram spaymalingen. Jeg har brukt en blank sølvspraymaling fra Panduro. Veldig fin farge! 

3. Spray i vei! Husk hansker! Og husk å sørg for god ventilasjon om du gjør dette inne. Jeg gikk rett og slett ut på verandaen for å gjøre det. Spraymaling er noe dritt å få på ting (der du ikke ønsker det). Det tørker fort og setter seg på det meste. 

 

Og volià.. du har nettopp laget din egen dekorasjon uten å bruke så mye som ei krone! Kan brukes som vase, til blomster, eller bare for seg selv. Helt genialt! 

Hva synes dere ? 

9 kommentarer
    1. hahaha… Du det der er gammelt tips på og lage pynt. Min mor brukte vinflasker for og pynte litt på 80 tallet… Igjen så må nok en leser skuffe deg og si du er nok ikke noe oppfinner😂

    2. ^ Hun skrev jo ikke akkurat at hun hadde oppfunnet dette helt selv heller da! Herregud så trangsynt, går da vel an å tipse andre om nyttige ting selv om folk har gjort det før henne.. Jeg har aldri tenkt over at dette går an hvertfall

    3. Kjempefine . Mange måter å få litt nytt stasj I huset.
      En annen variant er å klistre på makeringstape rundt I litt sånn asymmetrisk mønstrer å spraye oppå. Når malingen er tør tar du av tapen det er også ganske fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg