Zombie eller menneske?

Som rutinert mamma, vet jeg godt at langt fra alle morgener er gode.Det finnes morgener hvor jeg faktisk blir i direkte tvil om min opprinnelse er av mennesker, eller av zombier. Hvor enorm viljestyrke er det eneste som kan redde deg. Hvor ringene under øynene er så store og så dype at jeg så vidt klarer å ense mine egne øyne bak der. Morgenene, der der ordene “kaffe” og “iskald/glovarm dusj” er det som står høyest på ønskelista, men likevel er det som er vanskeligst å få til, når du selv scorer nederst på prioriteringslista. Og om kaffen nå faktisk blir lagd, kan du bare banne på at den glemmes av oppi alt annet og blir kald. Kald kaffe. Nam! 

Det finnes morgener hvor du så vidt klarer å se noe som helst, og helst bare vil legge deg tilbake i sengen og sove i hundre år sammen med Tornerose. Helst et par år ekstra. Slik er det nemlig med to søte små, som krever deg både dag og natt, samt en liten aktiv mageboer og et bekken som til tider dreper meg. 

I dag var imidlertid ikke en slik morgen. Det er sjeldent slik i helgene. For da har vi nemlig ikke noe vi skal rekke, som regel. Og det er så utrolig deilg! Så da tar vi oss tid til god frokost, helst enda i pysjen. Finnes det egentlig noe mer avslappende? 

4 kommentarer
    1. Kjenne mæ igjen,d e når d e sånn at man virkelig sett pris på helga 😉 D e faktisk ganske deilig å bare gå rundt i pysjen og gjøre ingenting… Ha ei fortsatt finfin hælg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg