Blogg er ikke jobb.

I dag har jeg mer eller mindre følt meg som en zombie. Jobbet til ganske sent i går kveld (guess what?) og det ble generelt lite søvn på meg. Så vi har egentlig bare tatt det med ro i dag. Koset oss hjemme, bygget lego (GØY!), og bare nytet at det er litt stille sånn rett før stormen. I morgen kommer nemlig Lille/storesøster hjem igjen, og alle hjerter gleder seg. Spesielt mammahjertet 

Avsluttet helga med kinobesøk og Karsten og Petra. Nathaniel har bare vært på kino en gang før, og jeg var litt spent på hvordan det skulle gå. Men det gikk kjempefint, han satt tålmodig i ro og fulgte nøye med. En veldig fin film for både stor og liten! 

Jeg skulle mer enn gjerne sagt at nå tar jeg kvelden (Jeg er DØD) , men nei… nå skal jeg redigere bilder. Og sikkert holde på med det i et par timer. SÅ tar jeg kvelden. Skulle så ønske å hatt de menneskene som sier blogg ikke er jobb, til å være flue på veggen hos meg en hel dag (7 dager i uka, ikke 5, og ikke 6) Jeg tror ikke dere hadde sagt det samme etterpå, for å si det sånn! 

 

Anyways… Nå skal jeg hvertfall avslutte dette innlegget her, med et fint bilde av verdens beste gutt, som jeg har vært så heldig å tilbringe heeeeele helgen min med!

14 kommentarer
    1. Du legger jo ikke veldig mye jobb i innleggene dine, ikke i bilder heller. Jeg vil tro blogging er en mye mer slitsom jobb for de bloggerne som legger mye arbeid i det, noe man ser på bloggen at du ikke gjør ..

    2. Vi var også nettopp på Karsten og Petra, og selvsagt koste vi oss 😉 Du gjør en bra jobb med bloggen din Rannveig, så drit i hva andre sier 😉

    3. Hei, jeg er ny og blogger om det å slappe av, og blogginnleggene dine er veldig inspirerende,
      nettopp fordi det ser ut som du tar på jobben ganske lett 🙂
      Men så trenger du ikke akkurat å produsere så veldig mye av kvalitet,
      for jobben er jo allerede gjort, og du sitter på en komfortabel plass på lista…

    4. Jeg liker å lese bloggen din og noe av grunnen er at du virker som “the girl next door” på en måte. Bloggen din er ikke like striglet og perfekt som enkelte av de store bloggerne. Nettopp derfor synes jeg det er ålreit å titte innom her innimellom 🙂 Men du? Et lite tips: vær litt mer nøye på rettskrivingen din 🙂 Det heter for eksempel ikke at man har “nytet” noe.. Verbet bøyes: å nyte – nyter – nøt/nøyt – har nytt.
      Ellers vil jeg ønske deg en fin uke og lykke til med innspurten av svangerskapet!

    5. Hørtes koselig ut 😊 du er flink rannveig , farter og flyr rundt med ungene hele dagen. Selv når du er høygravid og alene !! Hatten av for deg som står på videre tiltross for mye dritt fra andre og sikkert tunge dager. Har selv unger så vet hvor tungt alt kan føles, å jeg er ikke alene om de !! Ønsker deg alle lykkeønskninger nå mot slutten . Gleder meg til å lese om fortsettelsen . God klem fra meg ☺

    6. He he. Du er nå søt når du sier at å blogge er det samme som å ha jobb. Når man er på jobb, jobber man kontinuerlig i 8 t ( gj snitt). I min jobb kan jeg ikke gå på do når jeg vil, ikke gå og ta meg drikke når jeg er tørst, ikke sette meg ned og ta en pust når jeg er sliten. Noen ganger er lunsjpausa først kl 1430, jeg jobber kvelder, helger og helligdager når mange andre har fri sammen med familien sin. I tillegg er det forventet at jeg reiser på kurs og kongresser samt lese artikler/fagstoff på fritiden for å holde meg faglig oppdatert. Det blir dessverre ikke det samme å sitte i sofaen sin og redigere bilder. Men det finner du nok ut når du får en fast, full jobb. Lykke til m baby nr 3 etterhvert.

    7. Unnskyld meg men tror du de som jobber bare kan ta seg fri når de vil? Du kan planlegge din dag som du vil. Det kan ikke de fleste med fast jobb. Både nattevakter, butikk, leger etc. Mange yrker må man ta jobben m hjem også..

    8. Når skal du begynne på sykepleierutdannelsen? Syns å huske at du har sagt du ville bli jordmor (og da må du jo bli sykepleier først, jobbe noen år, og så ta jordmorutdanningen).
      Jeg syns du gjør en fantastisk jobb med barna dine! De mangler ingenting. Ja, du har tatt noen litt dårlige valg i livet, men du gjør det beste ut av det, og det står det respekt av. Det skal du vite – fortsett slik.

    9. Det som er litt ironisk er at en som aldri har vært i en ordinær jobb, kan uttale seg så skråsikkert om et arbeidsliv utenfor en blogg.

    10. det er en menneskelig feilvurdering som vi nesten alle gjør, å tro at vi gjør mye mer enn alle andre. Det er tungt å ha små barn, man føler seg alene selv om man ikke er det, føler at man gjør mye mer enn den andre forelderen. folk i vanlige jobber føler at de gjør mer enn kollegaene. det er sikkert litt jobb vi ikke forstår med din blogg, men for oss ser det ut som en dagbok på nettet og noen facebookbilder og litt instagram.. noe alle gjør på fritiden. det er ikke godt skrevet og bildene er tilfeldige. derfor er det provoserende, at du hele tiden har mer å gjøre enn resten av verden, vondere svangerskap som du alikevel takler bedre enn andre osv? vi selv føler jo også som deg, at vi har mer enn andre å stå i med, og ingen ser alt en person gjør. Men alle kan ikke være bedre enn gjennomsnittet, og ofte er det nyttig å være litt ydmyk overfor andres utfordringer istedetfor å hele tiden rope høyest om at man gjør mest. Det gjelder både deg og alle oss andre.. når vi har tid til å bruke tid på disse egentlig veldig intetsigende bloggerene, som vi vet skriver for å provosere og tjene klikk.. og ikke minst lese kommentarfeltene.. og til og med svare.. kanskje vi har det ganske greit alle sammen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg