Når mamma ikke kan være der

Hun kom løpende mot meg, gråtende. Jeg kunne ikke komme til henne raskt nok. Gråtingen hennes stakk meg midt i hjertet. Det var helt forferdelig. Det var likevel bare snakk om sekunder til jeg kunne kaste henne i armene mine. 

Det var ikke tårer fordi hun var lei seg. Det var heller ikke tårer fordi hun hadde falt å slått seg.  Det var tårer fordi hun så mammaen sin. Gledestårer! Som Nathaniel sier;”Voksne kan ikke gråte“. Og da forklarer jeg han, at noen ganger vil vi voksne også gråte. Fordi vi er glade! Jeg har faktisk ikke telling på hvor mange ganger jeg har grått i barnehagen, men det er mange. Jeg er fra før av en ganske følsom person, og det faktum at jeg er full i hornoner, gjør ikke  akkurat at tårene er lettere å holde tilbake. 

Følelsen av å se min datter igjen etter fire dager fra henne. Ingen ord her i verden kan beskrive det.. Fire dager føles ikke som fire dager, men som en lang og vond evighet. Jeg gråt når jeg leverte henne fra meg i barnehagen på torsdag, og gråt når jeg så henne igjen i morrest. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men kjærligheten, den er sterk. Jeg, og mine to barn, tok en “allesammenkos“.Jeg tok med meg lillesøster inn for å levere storebror, selv om hun hadde fullpakket med uteklær på seg. Å gå i fra henne på dette tidspunktet var helt uaktuelt. 

Jeg føler på mange måter dette oppfattes som skikkelig klissete, men det er helt sant. Jeg føler jeg har et ekstra sterkt band til mine barn fordi jeg er alene i hverdagen. Det er jeg som gjør alt med de. Ved dagens start er det jeg som er der for de. Ved dagens slutt er det jeg som er der for de. Jeg føler meg på så mange mulige måter så utrolig priviligert. Tenk at jeg får være mammaen til disse to.

JEG er hele verden for to små hjerter 

Årets barnehagebilde, som jeg også, når jeg så det, begynte å gråte av, haha. 

Bildet er hentet fra min Instagram, og dere er hjertelig velkommen til å følge meg HER♥

13 kommentarer
    1. Jeg skjønner deg godt jeg. Jeg har aldri vært borte fra barna mine så lenge. Før jeg fikk frøkna var jeg borte fra guttungen max 1 natt og det gjorde vondt så det holdt. Sleit med å sove uten han i huset og første gang gråt jeg meg i søvn. Vet ikke hvordan jeg skulle håndtert det om jeg måtte være borte fra dem 4 dager :/ 🙁

    2. Herlig søskenpar 😉 Ja, det er ikke bare bare å vær borte fra barna… Uansett om alle har litt godt av fri av og til så er det en meget merkelig tomhet når de er borte 🙂

    3. Hjerteknusere, skjønne og gode begge to.
      Ja, det er vanskelig å være borte fra barna sine, men nå er vel frøkna i de (nest)beste hender hos pappaen sin. Han elsker henne like mye som mor, tenker jeg, og det er flott at dere kan dele såpass mye på tiden sammen med henne. Hun vil bli en trygg og flott jente, det å se at foreldrene kan samarbeide og gjøre det beste for sine barn er viktig.

    4. Nydelige cardigans på barnehagebildet. Er de hjemmelagd eller kjøpt? Hvis de er kjøpt vil jeg gjerne vite hvor 🙂

    5. Så utrolig skjønn beskrivelse! Føler jeg er ekstra nærme min lille jeg også siden jeg også er alene med han.

    6. Utrolig vakre barn du har 🙂 Jeg er enig med deg at barn er de herligste skapninger på denne jord. Jeg har selv 4 barn og de er mitt ALT <3 Jeg ønsker deg en fiiiiiin dag 🙂 Ps! Så kjempefin blogg du har

    7. Fikk tårer i øynene av dette innlegget. Så vakkert skrevet. Det er EN ting…det andre er at jeg aldri fikk oppleve det samme.
      Gjentar vel megsjøl til det kjedsommelige…men barna dine er så vakre, og ser alltid så glade og fornøyde ut. 😀

    8. Så fint skrevet, har ikke barn selv, men ble faktisk litt lykkelig i mitt fremtidige mammahjerte om det er lov å si? Haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg