Klar for fødsel!

Fikk meg en ganske stor overraskelse på føden på Ahus i dag! Det var nemlig jordmoren som tok i mot Emma, som hadde det fødekurset jeg deltok på i dag. Den supersøte, og veldig hyggelige jordmoren som gjorde at jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse forrige gang. Veldig gøy, og veldig merkelig samtidig, siden jeg jo forbinder henne med en av de to lykkeligste dagene i hele mitt liv ; Dagen min lille/store Emma kom til verden!

Så, selv om jeg har fødet to ganger før, er jeg litt mer forberedt på fødselen nå og at det faktisk ikke er så lenge til nå. Litt mer motivert,om man kan si det sånn. Ellers har jeg vært å satt på negler (eget innlegg kommer) og min lille/store gutt ble brått febersyk etter barnehagen i dag. 

Så, i morgen avlyses både et møte og et gravidtreff, så tar vi kosesykedag hjemme i stedet. Det blir nok stas! Jeg har forresten “glemt” (les, har ikke hatt tid) til å skrive noen svangerskapsoppdatering for uke 36.. så tenker det kommer imorgen. Akkurat nå er jeg helt kjørt, og skal se opptak av Hæsjtægg mens jeg lar hodet mitt ta helt ferie, og mest sannsynlig sovner på ikke-egnet-for-gravide-hvalrosser-med-leggkramper sofaen min ♥

 

10 kommentarer
    1. Viktig med en god føde opplevelse og det å føle deg trygg på den som skal være til stede! Nå er jeg skikkelig spent på fødsel altså 😉 god bedring til den lille ! Ønsker deg en god natt med en helt herlig søvn !

    2. Hei!
      Jeg håper ikke du tar dette negativt, for det er som regel ikke så lett å se. Men det kan se ut som Emma skjeler litt på det ene øyet, hvilket igjen kan bety at hun ser dårligere på dette. Kan være verdt og sjekke ihvertfall – for blir det avdekket så tidlig kan dette øyet bli like bra som det andre 🙂 bare å be helsesøster om en henvisning til øyeavdelingen på sykehuset.

    3. At du er en kjempegod mor, det er det ikke noe tvil om, men jeg håper på både din og alle dine snar tre unger sine vegner at du vuderer å få litt ekstra hjelp. Trur det kan bli litt for mye, slik som det kan bli for en hver alenemor. Det er ingen skam i å skaffe litt avlastning for ungene slik at du rekker å bli uthvilt, bare husk at din helse er viktig og ta vare på du har snart tre søte små som du skal se etter i mange år som kommer 🙂 Og om du skaffer litt hjelp så er det heller ikke sånn at du trenger å skrive om det på bloggen heller om du synes det blir litt vanskelig.

    4. Hvorfor skyter du alltid magen frem på alle bilder. Fordi den skal se større ut? Ryggen er jo som en u…ser merkelig og unaturlig ut. Har sett dette på alle bildene under graviditeten.

    5. Hei!
      Jeg har skrevet et innlegg om mammablogging i dag, håper du vil lese det! Jeg er litt misunnelig på dere mammabloggere, skjønner du 🙂
      Ha en fin dag, bloggerkollega!

    6. For en nydelig gravidmage, Heitmann. 😀
      Du imponerer så mye med hva du gjør/har gjort for dine flotte barn. Og jeg vet du kommer til å gjøre det samme for Sienna. Du er dyktig…og du er sterk. ☺

    7. Hei Ranveig ! Elsker bloggen og er ofte innom flere ganger daglig .. Kan du blogge mer ? 🙂 .. Jeg er foresten like gammel som deg og er selv gravid 🙂 syns det er så spennende og følge med og du skriver så bra !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg