Uke 37 – Fødsel

Gravid, fødsel, gravid, fødsel… hjelp! Nå er det ikke lenge igjen til jeg ligger der med intense smerter, og det er absolutt no way back. For det er det som er nøyaktig det man tenker under en fødsel. Vil ikke! Men, man må. Og det hele er jo ikke så ille når den lille søte er trygt ute. Men så er det de timene før jeg faktisk på nåværende tidspunkt gruer meg vanvittig til, og det blir verre og verre for hver eneste dag som går. 

Ikke bare det, men jeg føler det er så mye jeg skal gjøre og få presset inn i planen før lille Sienna kan komme, og jeg plutselig sitter med hendene fulle. Jeg har likevel funnet litt fred med meg selv, og innsett at jeg faktisk ikke er superwoman og ikke kommer til å rekke alt jeg ønsker å rekke før denne lille snuppa ser dagens lys. Slik er det bare!

Så, neste på listen, blir å pakke min sykehusbag, og en bag hver til ungene ettersom de skal på forskjellige plasser i det fødselen starter. Jeg håper det skjer på dagtid, slik at dette vil gå noe mindre dramatisk, men etter to fødsler som har startet på natta, så kan jeg vel ikke forvente noe annet enn nettopp det. 

 

Formen er fortsatt bra, selv om jeg kjenner det virkelig begynner å ta på kroppen å være gravid. Nå er jeg heldgvis ferdig om ca nøyaktig 31 dager, eller forhåpentligvis litt før, og ikke bare for denne gangen. Nei, denne kroppen skal aldri måtte utsettes for den påkjenningen en graviditet er, igjen! 



Uke 37♥

 Termin:  6 desember

 På vei:  36 fullgåtte uker (36+0)

Igjen til termin:  31 dager!

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 2700 gr, og er hele 44 cm lang.

Neste kontroll:  Kontroll hos jordmor på mandag.

Ukas baby-new in: Siste new-in er en Sophie le Giraffe. Must have! 

Ooog en nydelig smokkelenke fra flinke Hekleparadiset 

Bevegelser: Det er liv i leiren fra morgen til kveld. Hele magen beveger seg! 

Vektøkning: 12 kilo opp på forrige kontroll for noen uker siden. Garantert et par kilo til nå. . 

Melk  i brystene:  Har jeg hatt de siste 4-5 årene, siden jeg var 18 år og 13-14 uker på vei med Nathaniel. Haha. 

Hodet ned: Har ligget med hodet ned siden uke 28 omtrent, og ligger enda ned og blir liggende til fødselen. 

Tungt: Kommer litt an på bekkenet og dagsformen. Men, jeg klager ikke! Jeg hopper og spretter fortsatt rundt som om jeg ikke var gravid. 

Kynnere:Mye kynnere, menssmerter og vond nedpress. 

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.   Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være ♥

Vi leser også storebror/storesøsterbøker for harde livet, og Nathaniel gleder seg veldig til å hjelpe til med babyen. Han sier han skal hjelpe å mate babyen, leke med babyen i badekaret, og hjelpe til å bytte bleier. Haha♥

17 kommentarer
    1. Masse lykke til! Det kommer nok til å gå kjempe bra <3 Kjenner at jeg gruer meg selv til fødselen, men gleder meg samtidig veldig til å få ut prinsessa <3 Hvordan var dine forige fødsler? 🙂

    2. Du er ganske fin.. Når du IKKE lager munnen din om til nebb!! Særiøst, hvorfor gidder du??? Skjønner ikke greia!!!!!

    3. Kjære Rannveig!
      Ser innom bloggen din av og til, og syntes du blir behandlet så dårlig av så mange mennesker. Folk skriver så mye respektløst og frekt til deg at de burde skjemmes. Vi er alle forskjellge, og det er greit å være uenig i et innlegg som bler skrevet. Men at folk har behov eller lyst til å slenge drit til deg på den måten de gjør er så umenneskelig og frekt. Du fortjener ikke alle de drittkommentarene du får slengt så ofte. Den episoden med dukkehuset og FN dag i barnehagen fikk jeg helt vondt inni meg av, når jeg leste i kommentarene. Hva er det som feiler folk? Om du kom litt senere enn de andre foreldrene så lider ikke din datter noe av det. Det vil jeg si er barnehagetantene sin oppgave å passe på at alle barna har det greit hvis foreldrene ikke rakk å komme i tide. Forstår ikke hvordan folk har hjertet til å kritisere deg som mor, det må være så sårt å gjentatte ganger få slengt i trynet at man ikke duger som mamma. For meg virker du som en fantastisk mor for dine sjønne små, og all den dritten du får tilslengt er så urettferdig og ufortjent! Stå på videre, jeg heier på deg!

    4. du er kjempe fin 🙂 ikke lenge til lille prinsessa kommer nå 🙂 når han du tenkt til og avsløre mellomnavnet hennes?=)

    5. Du er kjempe pen, og har kjempe fin mage;) Men hvorfor ordner du ikke bloggen din sånn at du blir med på side2 sånn som mammatilmichelle og sånt gjør? 🙂

    6. Du har blir gravid tre ganger uten planlegging/ønske, ser du skriver i dette innlegget at du aldri mer skal gå gravid…Hvordan har du tenkt å unngå det? Prevensjon er du jo ikke helt flink med, tydeligvis, siden man i disse dager strengt tatt ikke behøver bli gravid om man ikke ønsker det? Har du planer om sterilisering siden du sier du aldri mer skal bli gravid?

    7. Ja hvorfor ikke velge keisersnitt og samtidig sterilisering? Hvis ikke får du vel epidural ? Lykke til uansett hva du velger da!!!

    8. Okay, ja sterilisering er jo garantert sikkert, selv om hun er ung, så har hun tross alt 3 barn hun alene skal ta vare på…Greit å se sin egen begrensning, og hun har jo sagt flere ganger at alle tre graviditene har vært “uønsket”. Klart hun elsker barna sine, og garantert ikke ville vært dem foruten nå, men ja….3 unger er ikke lite når man er alene.

    9. Kan jeg spørre om en ting? Bare fordi jeg er nysgjerrig. Sviktet prevansjonsmidlene ved alle 3 graviditetene, eller var du ikke så flink til å huske på evt. p-piller og sånn?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg