Once upon a time…

Det er ikke bare forbeholdt ekte prinsesser å faktisk være prinsesse lengre. Det er ingen hemmelighet at alle vi jenter har drømt om dette da vi en gang var små. Og nå er ikke drømmen så uoppnåelig. Hvertfall ikke når det kommer til å se ut, og føle seg som en prinsesse, i alle fall. Både Emma og Sienna, som enda ikke er født, har klesskapet sitt fullt av prinsessekjoler i de nydeligste farger og fasonger. 

Mange mener dette er helt utrolig unødvendig. Det kan jeg være tilbøyelig til å forstå, det er jo strengt tatt ikke nødvendig, det er jeg helt enig i. Men som mamma til ei jente på to som henter neglelakk i mammas sminkeskap selv, og ber om å få lakke neglene, ei jente som spør om å få ha på seg kjole på morgenen før vi drar i barnehagen, vet jeg at dette er så unødvendig som mange skal ha det til. 

Jeg er enda så ung at jeg enda husker mye fra mine dager som lita jente. Det BESTE jeg visste var å pynte meg, sminke meg, og leke med dukker. Jeg hadde prinsessehimmel over senga mi, og hver gang jeg var med mamma eller pappa i butikken, bad jeg om å få et sånt “Prinsesse” blad. 

Unødvenig? Ja kanskje..  men hvem har sagt at drømmer må være fornuftige?

Kjoler fra herlige Preciouskids

Chiffonkjole til Emma HER, Bodykjole med personlig tekst til Sienna HER

 

Nå skal jeg og Nathaniel, som veldig gjerne ville være hjemme med meg i  dag, sette pizzadeig til den obligatoriske fredagspizzaen (blir jo ikke helg uten fredagpizza), innom posten å hente en pakke, og så skal vi hente Lillesøster hjem til helg!  

 

Ha en fantastisk fredags ettermiddag videre kjære lesere! 

Blogges

9 kommentarer
    1. Når det er annonse-lenker i innlegget skal det merkes med annonse øverst i innlegget. Er det sponset skal det merkes som det. Når har du drevet blogg i lang tid og burdte vite dette.

    2. hva om noen av ”prinsessene” dine plutselig finner ut at dem vil leke med biler, sjørøvere og gå i tøffe klær?

    3. “kjæresten til janne”; dette blir nok ikke noe problem da Nathaniel får gå i prinsessekjoler hvis han vil (ref. tidligere bilder på bloggen). Rannveig er ei fornuftig dame som setter barnas ønsker og behov foran sine egne, og når datteren viser interesse for sminke, prinsessekjoler og lignende så er det jo naturlig at Rannveig kjøper henne kjoler og prinsesseleker. Er jo tross alt noe Emma liker å leke med.

    4. Lær deg forskjellen på “enda” og “ennå”, Heitmann.
      Ennå = tid, enda = mengde. F.eks. “ennå ung” og “enda mer”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg