Haterne

Det er virkelig hårreisende. Hva voksne mennesker får seg til å skrive til en jente som er mange, mange mange år yngre. Et menneske i en ganske åpenbart sårbar situasjon. Jeg er gravid, proppfull av hormoner, og naturligvis noe irrasjonell, og med full tillatelse til å være det.

Selvfølgelig blir bloggen min noe preget av mitt eget humør og mine egne tanker.Og kanskje er det også helt greit. Dette er tross alt min egen blogg. En blogg hvor jeg, utrolig nok, poster mye om mine private følelser og tanker. På en måte min lille, men ikke fullt så private dagbok. En dagbok som blir lest av rundt ti tusen mennesker hver eneste dag. 

Bare et tall for meg.. Bare statistikk i mine øyne. Ti tusen.  Hver eneste dag.. Bare et tall for meg, men i virkeligheten utrolig mange mennesker. Jeg klarer nok ikke helt skjønne omfanget av hvor mange hatefulle mennesker og direkte troll jeg serverer mine private tanker til på sølvfat. 

 

Likevel, får jeg et lite innblikk i hva slags avskum innleggene mine også når bort til ved jevne mellomrom (hver dag..)  Når voksne mennesker går så langt som å legge skylden på MEG og MINE innlegg, for at de er en bitter kjerring ( i vedkomnes egne ord) så går det virkelig for langt. Hvordan kan man? Hvordan kan voksne mennesker finne på å skrive noe sånt til en 22 år gammel jente, som aldri har gjort de noen verdens ting ? Mener du virkelig at et menneske som aldri har gjort noe, er skylden i din egen oppførsel? 

 

 

Å legge skylden på andre (???!!) fordi man er et nettroll som sikkert spammer Side2’s forumer side opp og side ned med usmakelig svada om Norske profiler de ikke liker, av forskjellige, ofte helt syke grunner.. Anonymt, selvfølgelig. Det er faktisk helt utrolig. spesielt siden disse sladreforumene går på veldig unge jenter, som meg selv, og enda yngre. 

Vet dere hva ? Hadde jeg fått tilbudet om å være med i programmet “Haterne” hadde jeg ikke nølt et havtt sekund med å takke ja. Det hadde vært så utrolig tilfredstillende å oppsøke disse forferdelige menneskene, og alt det grusomme de har å si anonymt, og se om de tør å stå for sine harde ord…

 

 

#mamma #gravd #mammablogg #mobbing #stoppmobbing #nettmobbing #nettroll #dontfeedthetrolls 

15 kommentarer
    1. Statistikkene sier visstnok at kvinner i 40 åra og menn i 50 åra (iiik…det er meg) er de jævligste når det gjelder hetsen på nettet. Har dessverre ingen kilder for hånden.
      Du får så jævlig mye dritt som er helt usaklig og ufortjent, Heitmann. Får magesår og hjerneblødning av irritasjon… (nesten).
      Men…har sagt det før, og gjentar gjerne : Vet du er sterk nok til å stå i mot undermenneskene.
      Stand tall, Heitmann. 😊👍

    2. Æ skjønne virkelig ikje kordan nån menneska greie å være så stygg og ekkelt mot et annat menneske! Æ kjenne faktisk at æ blir skremt, alt det voksne menneska greie å lire utav sæ, nei fysj..

    3. Er jo tragisk at mennesker lirer av seg så mye styggt stå på Rannveig,er ditt liv og de som skriver stygge kommentarer har ikke noe liv,så hev deg over dem og lev som du ønsker,lykke til me fødsel og tilværelsen som 3 barnsmor,når den tid kommer 💖

    4. Marita-Susan :
      Det er da noen som slenger dritt til Rannveig i hvert eneste innlegg, uansett hva hun skriver om. Og kan de ikke “ta” henne på noe i teksten angriper de barna hennes. Har du sett hvor mye grusomt noen skriver om spesielt vakre Emma?
      Jeg blir rasende…og kvalm! 😠

    5. ja er helt utrolig hva enkelte får seg og skrive, selvom jeg ikke alltid er enig med deg,trenger jeg ikke og dra deg ned, blir ikke bedre av det selv..
      Dessverre ALTFOR mange nett troll der ute

    6. Sier ikke at det er greit å slenge med leppa nå nettet, men nå er ikke alltid eieren av denne bloggen det spor bedre. Har noen bilder av en diskusjon på fb, der bloggeier kaller en fyr ganske så mye stygt og ufint. Samt det utsagnet der du beskyldte ei jente for å forårsake svangerskapsforgiftning på seg selv. Det var dette med å ikke kaste stein i glasshus da.

    7. Selvfølgelig er dette sårende…men jeg kaller det JANTELOV OG MISUNNELSE… Nesten alle kjendiser blir utsatt for mye stygg omtale…Jeg har også fått mye dritt på bloggen, men jeg har rygg til å bære det…har en del år på meg..med godt og vondt, som har gjort meg steinhard.
      Trur aldri slike mennesker som måååå VÆRE NETTROLL kommer til å forsvinne…og de minst seriøse…det er de som gjemmer seg bak anonymitet. De driter jeg i, og godkjenner ikke kommentaren en gang…sletter og går videre.
      Så uffa meg…stakkars mange veldig unge…anbefaler alle å stenge kommentarfeltet, slik at alt må godkjennes av blogger :))))

    8. Skal ikke mange mnd tilbake der du selv skriver at du driter I HATERNE… men igjen bytter du på en ting du har skrevet om! Og dette med å slenge dritt, er ikke du den rette personen til å snakke så høyt om!

    9. Åså om ho kaste stein i glasshus, d gir vel fan mæ INGEN rett tell å skriv stygge å direkte ufyselige ting om ungan hennes!
      E ingen direkte fan av Rannveig, men særriøst nu bør folk vokse opp. Om bloggen e så ille, så e d bare så enkelt som å je fan i å les den!!
      Gud jælpes, korr vanskeli kan d vær!

    10. Du er en kjempe flott mamma, du jobber veldig hardt, og vi kan alle se det. Noen mennesker har det veldig dårlig med seg selv og bruker da dette som en måte de kan føle seg bedre på. Det er jo fucked up, men sånn er verdenen vi lever i til dags. Du er en kjempe god mamma! Jeg hadde vært utrolig glad om du hadde vært min mamma.

    11. Jeg er ikke nødvendigvis enig med deg i alt du gjør. Mange av dine valg for ditt liv, er helt totalt ukjente for meg. Men det er jo det samme, for det er du som skal leve med dine valg og ikke jeg.
      Jeg tenker at det som provoserer “anonyme gufser” til å slenge dritt, er nok nettopp dine valg, og hvordan du fremlegger det i bloggen din. Jeg tror at når du igjen og igjen skriver om hvor sliten mamma du er, så tenner du endel flammer hos enkelte. MEN det er uansett aldri god nok grunn til å slenge dritt. Man skal ikke skrive noe på nettet som man ikke kunne sagt til personen foran deg. Og man er vel oppdratt bedre enn å bruke tiden på å være dirkete slem mot andre? Jeg lærer barna mine det hver eneste dag, “har du ikke noe pent å si, så kan du la være å si noe”
      Jeg ser både på bilder og tekst at du fortsatt er ei “lita jente”, du er ikke gamle knøttet. Og jeg tror noen av disse innleggene dine også lett kommer fordi du nettopp er litt ensom. Du har ikke mange rundt deg, og ikke minst, du har ikke en kjæreste som kan passe på deg og beskytte deg litt. Jeg tror at du søker litt ut i bloggen for å få litt omtanke og omsorg, som mange andre har muligheten til å få fra de rundt seg. Jeg ser ei lita jente som egentlig kunne hatt behov for en person å dele alt med. (Og dette har ingenting med om du er en sterk person eller ikke), alle trenger vi litt omsorg og kjærlighet.
      Just keep swimming, Rannveig 🙂
      Hilsen en 4-barnsmamma

    12. Kjære Rannveig. Innimellom fremstiller du deg selv som fullstendig blåst. Ja, til tider kan du ha innlegg som virker både reflektert og gjennomtenkt, men så smeller det igjen. Det har jo vært et evig sutter nå de siste 7-8 mnd, der du faktisk klarer å nevne i ca 8/10 innlegg hvor ekstremt hardt det er å være deg. Alenemor, høygravid, alenemor til 3 små, høygravid osv osv osv. Det tar aldri slutt. Om du ikke har annet å blogge om, bør du kansje vurdere å gjør noe annet? Leserne dine som faktisk følger deg fast, og har interesse av å lese om livet ditt, påpeker dette for deg. Flere av dem på en fin måte også. Men du gir fullstendig f i det. Og jada, det et din blogg, ditt liv bla bla, men hva med å prøve å ta kritikk litt til etteretning? Vi har forstått at du gjør som du vil, skriver hva du vil, ikke bryr deg om hva leserne skriver og mener, og sist men ikke minst- svært sjelden du i det hele tatt gidder å svare leserne dine. På noe som helst. Men kjære deg, kom ikke med disse “haters” innleggene om hvor symd det er i deg, når du faktisk kan gjør noe for å få mye mindre av dem.

    13. Hei. Leser ikke bloggen din fast, men kikker inn en gang i blant. Stå på, du er tøff. Håper du får den støtte du trenger. Hadde du vært min datter hadde jeg hjulpet deg så mye jeg kunne. Du virker søt og snill. Hilsen ei på 52 (bare sånn at ikke Alle tror at alle gamle kjerringer er slemme:) Skal komme innom her oftere heretter for å øke leserantallet ditt og også følge med på hvordan det går med deg og babyen når den kommer. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg