Stay at home mommy

Da er det vel bare å erklære meg selv for en såkalt  “stay at home” mommy. I alle fall for noen dager mens jeg venter på bil. I forrige uke hadde jeg leiebil, fordi jeg trodde jeg skulle få bilen jeg venter på i dag.. Men nå har vi hverken leiebil eller bil for handen, så da får mor bare brette opp ermene! 27 dager igjen til estimert klekkedato, populært kalt termin, og jeg har hyppige modningsrier/kraftige kynnere … så med mitt aktivitetsnivå (med to små å løpe etter) så er vel ikke fødselen så veldig langt unna! 

Vi har ellers hatt en veldig rolig morgen. Sovnet på sofaen i går jeg, og våknet med verdens vondeste bekken ettersom sofaen min ikke er særlig gravidvennlig. Men det gjorde heldigvis ingen ting, for plutselig lå det to søte små på hver sin side av meg, hadde slått på barneTV og alt selv.  Javisst er det slitsomt å være gravid og alenemamma til to, men når toåringen din ligger ved siden av deg på sofaen, stryker deg i håret, og sier “kose mamma” så skjønner man bare at man ikke kunne hatt det noe bedre.

 

Nå skal vi spise lunch, ta på oss ytterklærne, og dra ut å hoppe og sprette ute i gråværet. Litt senere skal Nathaniel dra på besøk til en barnehagevenninne,så da blir det bare Emma og meg her  i ettermiddag. Noe som jo ikke akkurat skjer så veldig ofte, siden jeg har Nathaniel hver dag og aldri er alene med lillesnuppa.  Det blir nok veldig koselig! 

Her er litt av dagens frokost! Kokte egg, mammas kakao og mandariner (som hele familien har fått dilla på, gått en pose på to dager nå, haha) ♥ 

Blogges

#alenemamma #hverdag #mamma #mammahverdag #gravid #graviditet #svangerskap

14 kommentarer
    1. Jeg trudde og jeg skulle komme før tida da jeg gjorde det med førstemann, kjente mange tegn og aldri hadde tid til å slappe av på sofaen… Men dessverre, gikk 4 dager over :p Håper du slepper det, og at siste tiden nå blir fin for dere!

    2. føler med deg… har selv termin om 29 dager… kynnere begynner å bli hyppigere her også, men heldigvis er de ikke vonde, men magen blir steinhard flere ganger om dagen… Ellers er jeg også konstant trøtt…

    3. Heeeey.
      Du glemte å skrive at du er høygravid. Men heldigvis fikk du nevnt at du er alenemamma til to. Det hadde jeg nesten glemt.
      Spøk til side: Hvilken bil har du kjøpt deg? Gratulerer m ny bil uansett. 🚗🚘

    4. Woop! Lukter det sjalusi her i nok et kommentar felt? Si meg, hvordan føles det egentlig når sjalusien ulmer i halsen deres og dere endelig klarer å gulpe det ut her? Ærlig talt… Ta dere en appelsin/mandarin/nektarin/klementin! Det siste der må jeg si var lege imponerende at dere fikk med dere i dritten… Tenk om Rannveig ikke visste dette? Woh! Å enda værre… Tenk om hun hadde sagt feil til barna?? O.m.f.g lizzm! Dere drittslengere har litt for mye på hjerte, hva med og starte egen blogg å skrive alt dritten på? Istedefor å spamme bloggernes kommentarfelt? Jeg kan og forsåvidt også ER uenig i noen av tingene de gjør, men skal tippe Rannveig også ville syns ting jeg av og til gjør er helt på trynet.. Men det er det som er så flott med oss mennesker, vi har egne meninger og bestemmer selv! Hurra for det! Stå på Rannveig med hva enn du gjør, om det handler om melk, brød, bil, MANDARINER eller barna! De er skjønne foresten 😊 og husk dere andre… spre glede, ikke bare hat 😊😉

    5. Hei!
      Vil bare si at du må gi deg en klapp på skulderen! Du er en superwoman!
      Ha en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg