Hvor tidlig er for tidlig?

Jeg innser at jeg kanskje er helt på bærtur. Ja, for det kan jo umulig være helt normalt å ha slike tanker. Er jeg helt sprø? 

Hvor tidlig, er egentlig for tidlig ? Dette er jo et veldig aktuelt tema akkurat nå. Mange mennesker, blandt annet min familie, er jo helt på at juletreet ikke skal pyntes for lillejuleaften. 

Jeg derimot, kunne fint funnet på å kjøpe meg et plastikkjuletre nå, og pynte det. Faktisk, så vurderer jeg sterkt å gjøre det. Trangen er så stor. Og jeg vet jeg vil få hendene fulle opp i begynnelsen av Desember uansett, med baby Sienna, storebror og storesøster, så kanskje det bare er like greit å pynte treet i November?

Jeg ELSKER jul 

 

 

Hvilke juletradisjoner har dere? Hvor tidlig er FOR tidlig? 

Blogges

24 kommentarer
    1. Ikke en julekule kommer frem her før 20.desember. Eller nisse for den saks skyld. Blir uvel av den tidlige julepyntinga og synes det ødelegger selve julen. Ungene får pakker og pepperkaker hele desember og og det lukter allerede ribbe og pinnekjøtt rundt om. Er ikke dette en litt trist utvikling? Som barn gledet jeg meg til jul og hjemme hos oss og mange andre var det litt mindre av alt i desember, for da sparte vi både mage og lommebok for å kunne virkelig kose oss når jula kom.

    2. Jeg er en av de som får julestemning allerede i oktober, og kunne sikkert pyntet juletreet allerede da xP
      Selv pynter jeg treet i midten av desember, men starter veldig tidlig med julemusikk, gaver og julehandel 🙂 ååh, det er så koselig å se juleinnlegg på bloggen. Jeg elsker julen, og er som et lite barn på julaften 😀

    3. Vi begynner å pynte i huset 1. desember, men treet pyntes 1 uke før julaften – altså 17. desember 🙂

    4. Jeg tenker det må være opp til enhver enkelt. Er som du sier, du har det garantert travelt nok når julestria faktisk starter, dessuten er jo jula koselig for noen, for andre ikke. Jeg synes jul er super koselig, og gleder meg til å pynte, men drøyer nok til desember 🙂 Juletreet pyntes etter tradisjon 23. Desember 🙂

    5. Har det helt likt, har kjempe lyst å begynne å pynte! Har så sinnsykt mye fin pynt, håper du kan lage DIY innlegg om feks julepynt osv? 🙂

    6. Her pyntes juletreet ca 1 uke før jul. Julenisser å annet kommer 1 advent. Syns det er så koslig å ungene elsker jula like mye som oss foreldre:)

    7. Jeg er såå glad i alt som har med jula å gjøre! Men når julemarsipan kommer i oktober syntes jeg det er litt tidlig. I midten av november er det helt greit å fylle handlevogna med julemarsipan og julebrus 😀 vi pynter leiligheten til første søndag i advent (men siden jeg skal på julebord toessag-lørdag, og jobber søndagen så må jeg nok pynte onsdagen før! Hahaha). Jeg har jo bursdag 6 desember og syntes det er såå koselig å ha ett ordentlig julehus til da 🙂

    8. Hahah?uff! Jeg har alltid hatt tvangstanker om at INGENTING “julete” skal skje før 1. desember. Vel i år så klarte jeg ikke styre meg. Husker engang i oktober så hørte jeg på julemusikk i all hemmlighet. Leste deretter ditt innlegg om julestemmning.
      I dag hørte jeg på julesanger i flere timer på jobben i headsettet mitt, og jeg tenkte på deg og tenkte at ja “Rannveig og jeg er tidlig ute i år” nettopp fordi jeg hukset når du skrev om julestemningen din, haha! Moro at du skulle gjenta det i dag når jeg følte samme julestemning 🙂
      God Jul 😉 <3
      Klem

    9. så fint innlegg, jeg og elsker julen,men pynter ikke før 15 desember og juletreet tar vi den 22 desember,men elsker hele desember,men vil ikke pynte før,for blir fort lei 🙂

    10. Jeg starter jula hele året hahaha… Jeg kjøper gaver gjennom hele året, så når november kommer, gjenstår bare å pakke dem inn. Alle julekortene skriver jeg om sommeren. Da koser jeg meg ute en fin sommerdag, med vin og skriving <3
      Treet skal barnebarnet mitt på 2 pynte 19. desember. Da drar jeg til Stockholm, og gleder meg til å komme hjem til pynta tre den 20. Så rydder jeg bort ALT av vanlig pynt, og setter opp nisser, engler og lys OVER ALT.... Jeg eeeelsker jula...blir helt tullete :))))

    11. Synes det er helt ok at du pynter juletreet no 😉 du har jo nok å holde på med når lille babyen kommer.Begynner selv å ta frem litt og litt fra 1.des.Juletreet pynter vi som regel 1.uke før lillejul aften.Elsker også jula og stor koser meg når jeg får stulle og stelle litt og litt til jul <3Ser koselig ut hos dere 🙂

    12. Huff, nei det er ALT for tidlig ennå! Blir helt matt av å se at noen allerede har dratt frem julepynten. Litt selvkontroll må man klare å ha! Jeg ELSKER julen og adventstiden selv, og gleder meg virkelig til å pynte, drikke julebrus +++ Men det er først “lov” å begynne siste helgen i november. Spesielt viktig er det når man har barn synes jeg, husker selv magien med å vente når jeg selv var lita. Har barn selv nå, og vil at de skal ha en del av de samme tradisjonene som jeg hadde.

    13. Sjønner at du vil gjøre klart siden julen er for travel for deg. Personelig så oyntes det ikke før første søndag i advent 😀 juletreet opp lille julaften <3

    14. Her I huset pyntes det I begynnelsen av desember 🙂 og det e vell for jeg er så glad I julen :p og forstår at du har lyst og komme I gang :p. ^^ Koslig med julen

    15. Her i huset er det ingen pynting av juletre før lille julaften, – det er en tradisjon. Men jeg ser gjerne julefilmer i november, vi har startet med å lage julegaver og den første advent så er det jul på kjøkkenet og alle julebøkene, julefilmene og gamle julehefter er fremme. Det er også nisseserviset. Ute har vi pyntet den lille furua med lys.
      Det vil si at vi har en mellomting, – noe pynt i hele desember, men juletreet kommer ikke før den lille julaften. Det gjør heller ikke julestrømpene. Men, jeg er enig i at jul er kos og at det skaper stemning og lys i en mørk periode .

    16. Vi pynter som regel til jul 1.desember, men siden det er i midt i uka i år blir det nok pyntet 29.november 😀 Og da kommer juletreet opp også 🙂

    17. Jeg starter å pynte til 1. søndag i advent og pynter ferdig til 18. desember da yngstesønnen har fødselsdag. Selv om det ikke er så tidlig har vi lang jul, for all julepynten er framme til etter min bursdag 10. januar – og borte tyvendedags jul (13. januar) Juletreet er det siste som kommer opp her, for det blir ikke pyntet før lillejulaften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg