Uke 38 – Nå kan snuppa komme når som helst

Ja, da var jeg altså kommet til det punkt i svangerskapet hvor denne snuppa ikke lenger regnes som prematur om hun skulle bli født, men “til termin”, et utrykk som brukes fra man er 37 fullgåtte uker på vei, altså når man starter på uke 38. Som en betegnelse på at fødselen kan finne sted når som helst! Og hvor fantastisk er ikke det? 

I går kveld startet jeg brått å pakke kofferten jeg skal ha med meg på sykehuset med klær og ting til fødselen, etter fødselen, og baggen Nathaniel skal ha med seg der han skal være.  Emma skal til pappaen sin så hun har det hun trenger der.

Hvorfor vet jeg ikke, men fikk bare en innskytelse om at ,  nå må jeg gjøre det! Muligens et signal fra kroppen om at fødselen nærmer seg? Hadde det noe likt da jeg gikk gravid med Nathaniel. De siste dagene før fødselen fikk jeg et heltl utrolig husmorinstikt over meg, noe som var helt unormaltl til å være atten år gamle meg som ikke kunne lage mat engang. Men tidene forandrer seg. Og dette er så spennende! Nå som snuppa kan komme når som helst 🙂 

 

Merker på kroppen min at det nærmer seg. Hyppige, vonde modningsrier, spesielt på kveldene, og mye menssmerter og andre mindre deilkate detaljer som utgjør seg svært dårlig på en offentlig blogg. Det meste av bevegelser er ubehagelige og vonde, og jeg går (vagger) verre enn en pingvin. Utrolig sjarmerende!

Ellers skal jeg få unnagjort fødselsbaggene nå i helga, så de er klare til fødselen starter.  En veldig spennende tid i vente! 

Uke 38 

 Termin:  6 desember

 På vei:  37 fullgåtte uker (37+0)

Igjen til termin:  24 dager!

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 2950 gr, og er hele 46 cm lang.

Neste kontroll:  Kontroll hos jordmor senere i dag.

Ukas baby-new in: Ingenting denne uken

Bevegelser: Det er liv i leiren fra morgen til kveld. Hele magen beveger seg! 

Vektøkning: 12 kilo opp på forrige kontroll, men regner med jeg har gått opp noen kg siden det. 

Melk  i brystene:  Jupp

Hodet ned: Har ligget med hodet ned siden uke 28 omtrent, og ligger enda ned og blir liggende til fødselen. 

TungtNå kjenner jeg det meste er tungt, og ser fram til å få min normale kropp tilbake. 

Kynnere:Mye kynnere, menssmerter og vond nedpress. 

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.   Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være ♥

Vi leser også storebror/storesøsterbøker for harde livet, og Nathaniel gleder seg veldig til å hjelpe til med babyen. Han sier han skal hjelpe å mate babyen, leke med babyen i badekaret, og hjelpe til å bytte bleier. Vi snakker også veldig mye om at Lillesøster i magen er kjempeliten, og at vi må være veldig forsiktige med henne når hun kommer ut. De er så herlige, og kommer tnok til å bli verdens fineste storebror og storesøster! 

37 uker gravid

 

11 kommentarer
    1. Så spennede,lykke til! 😀
      Du må ta et bilde der Nathaniel og Emma kysser magen din,det er såå søtt med sånne bilder! <3

    2. Ååååå så spennende <3 Håper Sienna kommer snart, slik at den lille fine familien kan begynne på et nytt kapittel i livet 🙂 Gleder meg masse til å se Sienna for første gang her på bloggen <3 Lykke til - dette kommer til å gå så fint at <3 <3 Stor klem.

    3. Så spennende! Lykke til ♡ du kommer til og bli en fantastisk 3 barns mor. En som har bein I nesa så e det du!;)

    4. Spennende! Dog syntes jeg du skal slutte å stresse sånn med at fødselen er nærstående “heeele tiden” som du uttrykker hver dag, du kan jo faktisk gå 5 uker til før du evt blir satt i gang:) Ikke bli skuffet selv om fødselen ikke starter av seg selv i morgen. Ta det litt piano Rannveig!
      Flotte bilder 😀

    5. Hei Rannveig.
      Nå har jeg ikke vært her på bloggen din på en stund, men kjente jeg bare måtte innom for å ønske deg lykke til med fødselen. Du ser flott ut med den fine magen og jeg kan tenke meg du gleder deg til å hilse på Sienna.
      Så lykke til Rannveig, snart er du trebarnsmor og det fikser du så fint så.
      Mette

    6. For en flott babymage og knapt et strekkmerke å se etter tre svangerskap, da skulle også jeg vært fornøyd. Slank og fin i kroppen så du gjør tydeligvis mye riktig når det gjelder kosthold og aktivitet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg