Juleforberedelser med barna : Pepperkakebaking

Det ble plutselig veldig sent, både fordi jeg sovnet i samme sekund som ungene sov søtt i sine senger, og Storesøster våknet da jeg skulle lure meg ut, i tillegg til at jeg plutselig bestemte meg for å pakke kofferten jeg og lille magesnuppa skal ha med oss på sykehuset. Ser for meg at trillekoffert vil være det enkleste for meg, i tilfelle jeg evt. må dra alene og du ikke akkurat orker å bære så mye med rier. Nathaniels bag er allerede pakket med hans ting, og står klart til det store skjer. Tenker jeg lager et eget innlegg om nettopp “sykehusbag” ( i mitt tilfelle koffert) og hva man trenger/ikke trenger, ettersom jeg har ganske god erfaring med dette etter to fødsler og påfølgende hva som er nyttig og ekstremt unyttig.  

Over til noe ganske annet. Vi har hatt det kjempefint i dag. Tatt det helt rolig, med blandt annet pepperkakebaking, noe som absolutt var stor suksess, ungene var riktig så ivrige i å lage fine pepperkaker, og enda mer ivrig ble de når de fikk det så fint til etter en liten stund. Det ble en god del kakedeigspising, noe jeg absolutt føler hører med pepperkakebaking. Må jo være lov å smake! 

Storebror var stooooor i øynene når mamma faktisk sa JA til at det var lov å spise pepperkakedeig mens vi lagde de. Ble jo ordentlig julestemning når det plutselig var pepperkakelukt i lufta! Kjenner jeg gleder meg så vanvittig til desember og jul, og det er ganske sprøtt å tenke på at denne julen skal feires med tre, søte små. MINE tre, søte små. Og min herlige, gode mamma som kommer til oss 17 desember.  Alle små og store hjerter gleder seg! 

Blogges

#mamma #mammablogg #gravid #gravidblogg #hverdag #mammahverdag #helg #småbarnsaktiviteter #jul #pepperkaker #førjulstid #advent #forberedelser #baking

5 kommentarer
    1. Så koselig innlegg 🙂 Såå kjekt å skape gode juletradisjoner sammen med barna 🙂 gleder meg til innlegget om fødebagen! Håper det kommer snart, da jeg har termin noen dager før deg og det kan skje når som helst 🙂 her er bagen ferdig pakket, men greit å se om man har glemt noe 🙂 ha en fin søndag!

    2. Så koselig 🙂 Du er en tøff dame som klarer alt du gjør høygravid. Superwomen 😉 Nydelige barn har du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg