Sienna’s første outfit

Da har jeg kommet til det punkt hvor jeg faktisk begynner å ha sykehuskofferten sånn noenlunde klar, og i den forbindelse har jeg, i tradisjon tro, funnet tram et “første outfit” til bittelillesøster Sienna. Det er nemlig de første klærne den lille har på seg man for evig og alltid vil huske! 

Jeg er faktisk utrolig fornøyd, og elsker de bittesmå,søte klærne jeg har valgt spesielt ut til henne. Det var riktignok utrolig vanskelig å velge, ettersom denne lille tøtta har et helt kleskap fullt av nydelige klær allerede før hun er født. Klarer egentlig ikke forestille meg at vi får vår vakre lille bittelillesøster om kanskje bare halvannen uke, og at vi fra det øyeblikk vil være en liten/stor familie på fire. Alt ettersom! Jeg vet hvertfall at det er to storesøsken her hjemme som er utrolig spente på å få se lillesøsteren sin, kose henne, holde henne, leke med henne, og hjelpe til med å bytte bleier og mate henne


 

 

Body fra Petit Bateau, arvet av storesøster. Det var en av favorittbodyene mine til Emma, som er grunnen til at det blir lillesøsters første // Sparkebukse i deilig myk bomull fra H&M // Nyfødtlue, nyfødtsokker og nyfødthårband fra Preciouskids (elsker!!) 

 

Hva synes dere? Og hva tenker dere om et eget sykehuskoffert/bag/veske/pose (velg selg) innlegg? Noen som vil ha det? 

Blogges

#mamma #gravid #hverdag #mammahverag #gravidhverdag #alenemor #alenemamma #alenegravid #blogg #mammablogg #gravidblogg #graviditet #svangerskap

38 kommentarer
    1. Ull, ull, ull 🙂
      Min ble født i mars og tenkte ikke på at ull var noe jeg trengte. Uheldigvis var det snøstorm da hun ble født – heldigvis var hun veldig varm, så trengte ikke lue etter fødsel engang 🙂
      Sykehusbag-innlegg er unødvendig. Jeg leste mange innlegg fra bloggere og pakket med meg det jeg trodde jeg ville trenge. Brukte ikke halvparten engang, da det ikke var nødvendig.

    2. For babyens del: Jeg hadde definitivt gått for ull, og droppet hårbåndet. Stakkars liten, mange babyer takler ikke engang å få en body dratt over hodet i starten da det minner for mye om passasjen gjennom fødselskanalen, og så skal de få et stramt hårbånd rundt hodet? Unge mødre som doller opp babyene sine som om de var små acessoirer eller dukker er noe av det verste jeg ser.

    3. Hvorfor så frekke kommentarer? Kan dere ikke bare la Rannveig få kle opp Sienna i det hun vil? Det er tross alt ikke dere som skal bestemme da det ikke er deres barn!

    4. NEI, Rannveig, vik bort fra pannebånd! Du som er tomannsmamma burde jo vite dette her? Babyens hode de første ukene (2-3 månedene) etter fødsel er så lett formelig (derfor man skal bytte på hvilken vei/side babyen har hode sitt så det ikke blir avlangt / “deformert”) derfor skal BARE gode, lune luer evt brukes etter fødsel. Ikke pannebånd! Dette kommer de til å ta opp med deg på føden om du begynner med dette altså.

    5. Så fine ting du har funnet frem til lille Sienna! Det går utmerket an å reise hjem fra sykehuset uten å kle babyen i ullklær. Enig i at ull er et herlig materiale, men alt til sitt bruk. Og alt tyder på at du greier å sørge for at barna dine har det bra! Hårbåndet ser ikke noe trangere ut enn ei lue…ser endel bekymrer seg for det 🙂

    6. Folkens virkelig skjerp dere a!!er så jævlig lei av å se at mange av mødrene der ute er så utrolig kjedelige til å kle opp ungene sine!la jenta få gjøre som hun selv ønsker! Pass på deres egene barn dere!

    7. Mona: Rannveig har lagt ut et innlegg, i innlegget spør hun hva leserne synes. Leserne svarer hva de syns, og så ber du de om å skjerpe seg?? NEI, slike hodeplagg skal ikke en nyfødt baby ha på hodet. Det trodde jeg en 2-barns mor forsto, men tydeligvis ikke 🙁

    8. Synes bodyen og sparkebuksa er fine, men det andre ser så “juggel” ut. Jeg er litt enig med de andre som skriver om ull over her, men ungen overlever nok uansett. Og du er en god mamma uansett hva slags klær ungen drar hjem fra sykehuset med!

    9. bodyen var jo kjempesøt!! men synes selv at sokkene og hodepynten ikke helt passet inn, dem var liksom ikke like søt og hadde ikke samme stil som resten. men det er jo bare min mening, ikke noe du trenger å bry deg om 🙂 om Rannveig synes dette er det perfekte antrekk til sin lille baby så skal hun jo såklart få bruke dette til nyprinsessa si!!

    10. Kjempe fine klær! 🙂
      Men du, hvilket redigeringsprogram bruker du for å få sånn hvitt dus rundt bildene? Har lett meg ihjeeeel etter det..

    11. OMG! Jeg brukte de luene der på tvillingene når de ble født, og de er ikke stramme. De er sikkelig tøyelig. Ikke noe som helst merker av lua😊

    12. “Kan ikke dra bodyen over hodet fordi der minner om passasjen gjennom fødselskanalen ” 😂😂😂 hærrefred gi dere da! Nr 1 det er ei lue. Nr 2 la mødre selv avgjøre hva de kler babyen i. Det vokser barn opp i bomberegn, ingen får varige mén av et hårbånd

    13. Jøje meg så mange nedlatende møkkadamer på et sted.
      Lua var supersøt:) Hvem som helst skjønner vel at ungen ikke skal ut å gå i snøstorm med den.
      Lykke til med fødsel og tiden etter, Rannveig!
      Man trenger ikke være enig i alt du gjør og skriver, men du er alenemamma til 2, snart 3 og gjør en kjempejobb!
      Stikk holdningene deres et visst sted, og ta dere en bolle alle snerpete damer der ute.

    14. “Kan ikke dra bodyen over hodet fordi der minner om passasjen gjennom fødselskanalen ” hahaha..uhm ja.. hvis jeg hadde funnet et bilde av meg selv som baby med hodebånd så hadde jeg ikke akkurat blitt sint på morra mi, typ “mamma?? tenk på all traumen du dro meg igjennom? tenk på den forferdelige smerten jeg fikk av det stakkars pandebånde” L.O.L
      Mange tror jeg glemmer at en baby er VELDIG midlertig. Babyen husker ikke en drit som voksen. En gang i tiden skal faktisk Sienna selv, sitte bak et tastatur og syntes synd på fremtidige babyer som ikke husker noe.
      Du som ser dennne meldingen har vært en baby selv. Gråter du iblant over alle de traumene du hadde når du ble kledd på? Når du tar på deg genseren din om morgenen, føler du at du blir født på ny?
      Haha.

    15. Babyen kommer til ligne et pyntet juletre med den harry lua😄 Men det andre var pent 😊 Hver sin smak,heldigvis! Og du spør jo hva leserne synes da😉

    16. Flere av dere ovenfor bør føle dere truffet av innlegget til Caroline Berg Eriksen, “mammapoliti”.
      Masse lykke til Rannveig 🙂 klem!

    17. Jeg blir rett og slett helt skjokkert over alle de stygge og frekke kommentarene du får på kommentarfeltet ditt! At noen i det hele tatt klarer å sitte å skrive slike ting til et annet menneske skjønner jeg ikke.. Dere som sitter å skriver DRITT, hadde dere virkelig snakket slik til deres barn? eller mamman deres? Det er en gylden regel som er: Snakk til andre, slik du ville snakket til barnet ditt eller din mor. Og jeg håper for guds skyld, at ingen av dere prater sånn som dere skriver her til barna deres, eller mødrene deres for den sak skyld. Og en liten lærepenge til alle dere som kommer med forhastede konklusjoner, alle ting er ikke slik som dere ser ved første øyenkast. Eks, dette “hårbåndet” som dere har haglet ned med kommentarer over, var det et hårbånd i det hele tatt? NEI?! det var ei LUE! så hver så snill, og tenkt dere om litt før dere hagler løs med dritt?! Ingen fortjener det, verken dere eller henne.

    18. Herrefred!! Greit at Rannveig vil høre meninger om antrekket hun har valgt ut, men det får være grenser… Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Hvis det er så livsfarlig å ta på en baby hårbånd så er det vel like så farlig å ha på en lue?! Og man man jo ikke kle på babyen en body, for det er traumatisk? Skal babyen dra hjem naken da kanskje?
      Sienna kommer til å se kjempe nydelig ut i antrekket sitt!!

    19. Fine klær du har funnet fram!
      Ser flere skriver ull, kanskje hun har ull for å ha utenpå når de skal dra! Ikke alle som tåler ull intill huden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg