Noe gikk galt da jeg ble skapt…

Jeg vet ikke helt hva det er med meg, hva det er som ble feilkoblet da jeg en gang selv ble skapt. Men… det har seg nemiig slik at når jeg kanskje trenger å slappe av mest, gjør jeg mest mulig av det stikk motsatte. 

I dag fant jeg ut at jeg skulle bytte ut kommoden til 3-4 000 kr som står (sto)i gangen vår med et konsollbord jeg fant på Finn.no til 50 kr. Rett og slett fordi vi har en leilighet på 80kvm, med meget begrenset plass. Fin, men likeve knøttliten. Vi trives likevel! 

Så, da kjørte jeg til Bærum da, lenge leve spontaniteten. Ny kommode, ny gang.  Vel hjemme igjen,  bærte jeg så ut den alt for tunge kommoden ene og alene, og bærte inn det også omtrent like tunge konsollbordet fra bilen min.  Rett å hente småtingene i barnehagen. Spise middag, kose, leke, stelle og slappe av. Sengetid! Etter ungene hadde lagt seg, la jeg på kontaktplast slik at det fikk et lite særpreg. Ble faktisk utrolig fornøyd! 

Nå sitter jeg her i min ubehagelige sofa, med mensensmerter, kynnere og nedpress, så kanskje det hjalp å være mann for en dag? For å være helt ærlig, tror jeg at jeg, om jeg hadde hatt mann, ville beordret han til å gjøre alt det jeg gjør av slike aktiviteter. Det er nemlig ikke bare-bare med en svær kulemage på slep og kynnere/modningsrier på løpende band! 

Forresten –  siden jeg ser utrolig mange hengte seg opp i det – nyfødtluen i forrige innlegg er i medisinsk bomull – samme stoff som sykehustrusene man får utdelt etter en fødsel, fordi huden er sart og skal få slappe av. Så tror lille vakre Sienna vil synes den er behagelig å ha på når den tid kommer ♥ Og at mange kan roe ned minst ti hakk med bedrevitende uttalelser. 

 

Nå er det natta. Med min enorme energi i dag, hadde jeg egentlig også tenkt til å steppe inn i julenisserollen og pakke inn resten av pakkene som gjenstår, men det det orker jeg altså ikke. I morgen skal jeg til ei venninne av meg å forevige magen litt.  Må jo gjøre det, ettersom det er siste gang jeg har en søt, liten/stor (alt ettersom) kul midt på kroppen. 

Ønsker dere en god natt!

Blogges

45 kommentarer
    1. Bloggen din blir bare bedre og bedre rannveig. Du har virkelig modnet det siste året. Klapp på skuldra til deg. Å Lykke til med alt du har fremfor deg

    2. Så fantastisk!! Med den energien kommer hun nok snart! Det er typisk det på slutten at man blir rastløs Hehe 😉 Lykke masse til 😊😊

    3. Kommentarene om lua har nok kommet fordi mange har trodd det var et hårbånd 🙂 jeg så heller ikke at det var en lue før du skrev det her i dette innlegget.

    4. Så flott stil.Nissen på plass også:-) Energi å ståpåvilje har du mye av,er man alene så må man gjøre mye selv. Lykke til med fødselen,er ikke lenge til nå.

    5. Hei:) Leser din blogg hver dag men har ikke kommentert tidligere. Er veldig imponert av deg som alenemor med snart 3 barn. Har selv 3 stykker 11, 6 og 2 år og vet hvor mye jobb det er, vi er dessuten to stykker voksne.
      Kan du legge opp hva du kjøpt i julegaver til barna?
      Ønsker deg masse lykke til med fødsel.
      Klem fra meg:)

    6. Du er så flink, Rannveig! 🙂 Er alltid noen som har noe å pirke på når det gjelder hva andre gjør. Hev hodet og drit i sånne folk 😉 Du som vet det beste for barna dine, ingen andre 🙂

    7. Lykke til i ukene fremover. Det blir sikkert tøft, men du kommer deg gjennom det. Jeg heier på deg. ☺

    8. Kan du skrive litt mer om hvorfor du mener at flytting av møbler er en manns jobb? Stusset litt over den kommentaren. Lykke til med nr. 3.

    9. Kamilla: Hun mente nok at vist hun hadde en mann, så hadde det vært bedre at han kunne ha flyttet på møblene. Siden hun, tross alt, er høygravid.

    10. Det er ikke uvanlig å gjøre husarbeid i et svangerskap – bare sånn hvis du lurte. Og det er heller ei uvanlig å være i aktivitet generelt som gravid. Virker som du tror du gjør underverker når du tripper bort til bilen for å kjøre og hente barna etter en lang og slitsom dag som hjemmeværende – uten barn. Det som derimot er uvanlig er å utlevere seg som en superhelt fordi man gjør alt annet alle andre gjør. Skulle ønske du kunne sette litt mer pris på livet ditt i stedet for å klage over livssituasjonen din med de slitsomme barna og de slitsomme gjøremålene du må gjennom hver dag (som for den saksskyld er… lite – sammenlignet med de fleste andre). Smil og vær blid i stedet for å ergre deg over hvordan livet ditt har blitt. Det er det vi andre gjør når livet er litt surt i perioder 🙂

    11. Burde da være lov å skryte av seg selv, når man syns man gjør no bra?
      Nån har kjempelette graviditeta feks å kan gjøre alt fordeom, mens nån slit skikkerlig å e syk i 9 mnd. Man kanke bare forvente at alle ska være lik 🙂

    12. Hei! Så fint du har det i leiligheten din 🙂 Spennende å følge bloggen din, nå skjer det vel når som helst! Lykke til med fødselen! Klem fra Toppblogger1

    13. Må bare si at det virker som om du har blitt mye modnere og mer jordnær den siste tiden. Du er en kjempeflink mamma og blogger! Lykke til med fødselen, gleder meg til å se bilder av lille prinsessa 🙂

    14. hvor har du kjøpt led lysene ? (de med glitter) *fine*
      Og come on… 80kvm er stort nok :p vi bor på 80kvm og har MASSE plass ^^ må være dårlig planløsning i såfall?

    15. Haallo! 2 dager siden du har skrevet noe nå! Jeg hadde også menssmerter og nedtrykk rett før jeg fødte, så tror jeg noe er på gang! Lykke til!!

    16. 2 dager siden du har skrivd, nå håper jeg bebisen har kommet altså????? Venter i spenning☺☺☺☺

    17. Dere som gratulerer her, uten å vite sikkert om det er kommet noen baby, hva i hel….. tenker dere på? For ikke å si med????
      Vet dere hvor smertefulle sånne gratulasjoner er, om det, Gud forby, har gått galt?
      Man må ikke være først alltid, kanskje man skal vente til eventuelle bilder av den lille prinsessa kommer før man gratulerer.

    18. Enig med deg 2309. Ting kan faktisk gå galt, tenk dere litt om. Man vet jo aldri om babyen er frisk før den er født.

    19. 80 kvm kan være stort for noen og lite for Andre.
      Merkelig at dere omtrent angriper henne fordi hun syns det er lite?!
      Hun har straks 3 barn + seg selv, og sikkert veldig mye annet å fylle den opp med! Og da kan 80 kvm fort bli liten plass.
      Og i tillegg så kommer jo det også helt an på planløsning og lagringsplass!
      Alle har forskjellige behov 😉

    20. Her sitter jeg i min 34kvm leilighet og DRØMMER om mer plass! Kan aldri tro at 80kvm er så knøttlite som du skriver, med mindre planløsningen er eledig da!😂

    21. 80 kvm føles selvfølgelig mindre med 3 barn. Det kan jo også hende at planløsningen er dårlig.
      Ikke spekuler sånn, la henne fortelle selv når babyen er født!

    22. Noe av det mest sårbare som finnes er å ikke selv kunne dele nyheten om en ny verdensborger! Tenk litt lenger enn nesetippen, og la Rannveig fortelle det, om den lille har kommet 🙂

    23. De som følger på instagram vet at hun ikke har født 🙂 La henne fortelle selv når den tid kommer!

    24. Så fint du har det hjemme hos deg! Elsker bloggen din. Og spessielt kommentarfeltet ditt. Jeg skjønner ikke hvordan du takler det. Man må jo nesten bare le av de negative kommentarene 🙂

    25. Sienna Lianna/Sienna Leanna/Sienna Linnea… Kjært barn har mange navn. La nå for gudsskyld Rannveig få gleden av å meddele om fødselen er overstått selv. Oppdragelse mangler hos mange her,ser jeg.

    26. Hahah dør av folk her som gratulerer og skriver forskjellige navn akkuratt som om di var henne og visste alt.. Hun har jo ikke født en gang? Og all denne negativiteten.. årh. Lykke til med Sienna og alt annet når hun kommer, du er god <3

    27. Herremin, så TØFF du er, Rannveig. At du har åpent kommentarfelt er bare helt utrolig av deg. SÅÅÅÅÅ mye dritt du får!! Blir helt rystet.
      Du som skriver at hun klager sånn over et slitsomt liv og slitsomme barn. Jeg har ALDR lest at hun klager over slitsomme barn?! Tvert i mot. Hun gjør mye mer med ungene sine enn veldig mange andre bedrevitere. Hun klager svært lite over sin situasjo i forhold til det som kunne kommet! Det er veldig mange andre som sitter på sin høye hest og snakker dritt som andre OG klager over livet sitt? De bare smyger det inn her og der ( stort sett hele tiden )
      JEG synes du er helt utrolig tøff og med et pågangsmot som er beundringsverdig! Håper alle de teite kommentarene du får, preller av på deg! Lykke til videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg