Uke 40 – Skjer det i natt?

I dag har jeg egentlig løpt rundt i hele dag. Først innom venninnen min Kikki (les bloggen hennes her!)som tok de fine gravidbildene, for å få overført de til pcn jeg har nå. Deretter rett på Strømmen storsenter, Black Friday vet dere…

En sliten, vaggende og andpusten hval/elefant og en god del handleposer senere, satte jeg kursen mot barnehagen for å hente gullegutten hjem til helg. I ettermiddag/kveld har jeg byttet ut spisebordet vårt med et nytt, alene. Noe som også innebærer ALT for tunge løft for en høygravid. Ja , man kan jo spørre seg selv hvorfor jeg velger å gjøre slikt nå som jeg er så gravid, i stedet for å vente. Men dere skjønner det, at jeg er et “helst i forrige uke” menneske. Om det er noe jeg vil ha gjort eller endret på, så gjør jeg det så fort jeg kan. Høygravid eller ikke, og jeg gir meg aldri før jeg får til det jeg har satt meg til å gjøre. 

Så, nå kan jeg sette meg ned å slappe av. En uke og en og en halv dag til min termin, sjette desember. Wow…  Selv om jeg ærlig talt tviler sterkt på at hun fortsatt er i magen når den tid kommer. Har hatt konstante mens smerter i hele dag, og hyppige modningsrier , sånn at jeg faktisk har vurdert å sette på rietelleren (men ikke har gjort siden jeg ikke har sittet stille et sekund) Så blir spennende å se hva som skjer i natt! Uten at jeg har tatt noe tid eller noe, kan jeg si at de fortsatt kommer med jevne mellomrom, og er vonde. Hvem vet! 

 

Ja, nå er jeg lei. Og ønsker å avslutte gravidfasen, og starte på livet som trebarnsmor. Jeg kan nesten ikke vente med å se bittelillesøster, og om hun ligner på sine to nydelige storesøsken. To storesøsken, som gleder seg masse til å se lillesøsteren sin. Storebror er veldig facinert av magen om dagen, ettersom lillesøster er så stor og sterk nå, at det ikke er vanskelig for en fireåring å kjenne en fot som stikker ut. Så gøy! 

Alt ligger til rette for at hun skal komme i nærmeste framtid, og for en fin og forhåpentligvis naturlig fødsel, ifølge min jordmor. Nå på forrige kontroll ble det igjen konstatert at snuppa ligger så langt nede i bekkenet som hun kan komme før fødsel, og at hodet er helt festet. Så.. vi venter i spenning! 

Uke 40 

Termin:  6 desember

 På vei:  39 fullgåtte uker og en dag (39+1)

Igjen til termin:  9 dager

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 3400 gr, og er hele 49 cm lang.

Neste kontroll:  Overtidskontroll 7 desember

Ukas baby-new in: En myk og deilig hvit mønsterbody i bambus og en rød julekjole

Bevegelser: Liv i leiren fra morgen til kveld, så vel som natt. Føtter ut her og der, og klemmer ofte på nerver, noe som er veldig lite behagelig.. 

Vektøkning: 15,5 kilo. Aldri veid så mye i hele mitt liv! 

Melk  i brystene:  Jupp

Hodet ned: Hodet helt nede og helt festet.

Tungt: VELDIG. Men bare å bite tenna sammen.

Kynnere: I hele dag har jeg hatt omtrent regelmessige kynnere/modningsrier, og menssmerter. Så får vi se hva som skje!

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.   Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være ♥

 

Tror hvertfall storebror skjønner litt mer av hva som skal skje, enn for bare kort tid siden.  Og når andre spør han hva lillesøster skal hete, så svarer han med verdens stolteste stemme ; Sienna! De begge er så nydelige, og kommer til å bli verdens beste storesøster og storebror, det er det ingen tvil om! 

39 uker gravid

 

#gravid #graviditet #svangerskap #uke40 #blogg #blog #blogger #bloggers #mammablogg #mamma #mammahverdag #gravid #gravidhverdag #høygravid #gravidblogg #fødsel #termin 

13 kommentarer
    1. Det er helt utrolig spennende å følge med! Håper fødselen går så bra som mulig og at lillebanet er frisk og sunn. Tenk at du er mor til hele 3 barn- helt alene! Det er mange som ville bukket under i din situasjon. Stå på supermamma!!

    2. Du minner mye om meg. Har og alltid vært “gjøre selv” helst i går også når jeg gikk gravid. Har rett nok en mann da, men han har alltid vært mye borte i forbindelse med jobb, og når man ikke kan vente på hjelp så…. Han er flink å hjelpe til når han er hjemme da, men…
      Lykke til med fødselen, du vet når det er igang, da kommer den – ja, sånn er det – vissheten.
      Og så kommer du til å være utrolig sprek etter fødselen. Og slank. Sånne som oss trenger ikke springe på treningsstudio, det har vi i massevis, over alt, alltid,

    3. Jeg vil gjette litt på Sienna L greia.. Regner med det blir noe spesielt 🙂
      1. Sienna Lorin?
      2. Sienna Leana?
      3. Sienna Leandra?
      4. Sienna Leanah?
      5. Sienna Lenea?
      6. Sienna Lycke?
      7. Sienna Lova?
      Er det noen av disse? 😁

    4. …..og så leser dere storesøster og storebror bøker hele tiden……
      Jeg ønsker deg lykke til og håper alt går bra. Men noe som slår meg de gangene jeg er innom, du svarer ALDRI på kommentarer. Hvorfor setter du ikke av litt tid til å svare alle som er innom bloggen din?

    5. Lurt å være i aktivitet, men å løfte spisestuebordet er jo rein idioti. Du som vil bli jordmor har vel hørt om placentaløsning? Det er ikke alltid det går så bra. Det er jo lov å bruke sunn fornuft.

    6. Hun må jo få bestemme skjøl om hun klarer å bære et bord eller ikke.. Hun skjenner jo selv på kroppen vist det blir før tungt..
      Stå på videre rannveig <3 elsker bloggen din og du virker som en hærlig person! Lykke til med fødselen når den kommer, har selv ikke termin før 28 januar ; )

    7. Hun greier jo sikkert å løfte bordet. Jeg sier bare at på slutten er det større sjanse for at morkaka kan løsne. Det er ikke noe man ønsker! Les deg opp litt før du kommer med kommentarer.

    8. Hvor i all verden har du det fra at morkaken kan løsne av å løfte et bord??? Svangerskap et ingen sykdom, det er en tilstand, dog en tilstand som kan være både tung og smertefull, spesielt på slutten. Men morkaka har da ingenting å gjøre med hva du løfter, det er helt andre årsaker til at den løsner. Skjønner ikke hvorfor noen skal skrive ting de ikke har peiling på i det hele tatt, sånt oppstår det kun feilaktige påstander og falske “sannheter” av.
      Jeg har hatt morkakeløsning, men jeg hadde hverken løftet bord eller noe som helst annet enn mitt andre barn på halvannet år.
      Sånt kan skje både brått og over tid. Så slutt å spre usanne påstander.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg