Høygravid be like..

I dag våknet jeg. Tom for energi. Jeg mener.. tenk å våkne tom for energi? Da er man dømt til en dårlig dag, da. Og det er slik livet som høygravid er. Det er desverre lite å få gjort med det. Jeg sover kjempedårlig, og våkner ofte av vondt fordi putene mellom beina mine er borte i andre enden av sengen, eller at jeg må opp å tisse for trettifemte gang den natten. 

Hadde aldri trodd jeg skulle bli en sånn klage-gravid. Men det kan visst hvem som helst bli når de mest av alt føler seg komplett handicappet. Dagen nådde nye høyder når jeg fant ut at i dag, for første gang i hele svangerskapet (og forsåvidt for første gang i hele mitt liv) blir det kosedress. Jeg fant fram det jeg trodde ville være stort nok i massevis for denne digre magen og kroppen. Der tok jeg latterlig feil. Det så nemlig mer ut som jeg hadde kjøpt kosedress i barnestørrelse, og trødd den over magen.. hvertfall hallveis over magen, ettersom den ikke rakk lengre.  En kosedress som vanligvis er stor nok i massevis til meg. Eh.. det var jo veldig oppmuntrende. Jadda. Men det er kanskje ikke så rart. Jeg har nemlig lagt på meg nesten 16 kilo fra normalvekten min! 

Jeg avlyste et møte fordi jeg følte meg så dass. Planen var egentlig først møte, deretter litt sol på min likbleike kropp. Det ble i stedet rett hjem etter barnehagen, og har siden det bare ligget på sofaen og syntes synd i meg selv. Nå er det derimot opp og hopp, sette i gang med middagen, og rydde litt. Vi får nemlig middagsgjester helt fra Alta. Det skal bli så koselig, og Nathaniel gleder seg kjempemasse! Jeg gleder meg også stoooort til å hente hjem begge mine små gull i dag. Min lille familie komplett igjen, nå mangler vi bare bittelillesøster 

Bildet hentet fra Instagram // Følg meg her 

Blogges 

23 kommentarer
    1. Men tenk at det er jo så kort tid igjen….snart har du lille jenta di hos deg. Og tenk at det faktisk finnes sykdommer som er at man våkner HVER dag tom for energi….Slik har jeg det og slik har det vert i mange- mange år….
      Er eldre enn deg, men må si at du er så heldig som har 2 – straks 3 fine unger og du er frisk til å ta deg av dem. Det er rett og slett det viktigste i livet.
      Senk skuldrene og slapp helt av nå frem til lillejenta er kommet. Masse Lykke til.

    2. Jeg må stemme i med englemor! Jeg våkner hver dag utslitt, og har ikke kunnet få mine egne barn på grunn av medisiner og at jeg til tider ikke klarer å ta vare på meg selv engang… Og slik vil livet mitt være til jeg dør. Jeg sier ikke at du ikke skal klare, alle synes det er kjipt å avvike fra normalen, men jeg håper du gir deg selv tid til å glede deg over det du har, og at du faktisk kan se fram til at det slitet du føler nå snart er over 🙂 Lykke til med innspurten, og om det hjelper er det garantert noen som har det tyngre enn deg 😉

    3. Plutselig så er hun her!! Den siste tiden er veldig tung, det husker jeg godt fra min graviditet. Hold ut, hun kan komme når som helst. Du er virkelig vakker gravid. Syntes dette bildet av deg var utrolig flott <3
      Hva gjør du om vannet plutselig går og du må forte deg til sykehuset? Siden du er alene med to andre barn?

    4. No er det ikke mange dagene til prinsessa kommer 😉 så du har lov til å kjenne på at du er lei og sliten av svangerskapet 🙂 ønsker deg lykke til med fødselen.

    5. Du har ingen grunn til å føle deg helt “dass”. Du er nydelig, Rannveig 🙂 lykke til med siste innspurt! 🙂

    6. Fresheste gravide æ har sett 🙂 HÅPE æ ser så bra ut sjøl som gravid! Neppe tilfelle mennn d håpe æ. Enda 3. Barnet!
      Lykke til med fødsel <3

    7. Fresh’este høygravide jeg noengang har sett! 🙂 du er jo SÅ fin!
      Jeg så overhodet ikke sånn ut, haha 😉
      Hold ut, plutselig har du henne i armene dine <3

    8. Du ser knall ut!!
      Men jeg VET hvor tungt det er på slutten, så du skal ha cred for at du står på som du gjør 🙂 håper for din del at hun kommer veldig straks! Krysser fingre for at du slipper overtid i alle fall 🙂

    9. Har ME sjøl, å må si æ syns d e teit å drege d opp vær gang andre sir dem e slitn
      “JAA Æ E D VÆR DAG LIKSOM SÅ BLABLA” altså e d sånn at man ikke kan ha d dårli fordi andre har d dårligere? ….
      Slutt nu å ta dokker så nær av d vis nån e slitn. Ingen som mente å trø på alle med ME

    10. Du er superflott gravid! Enn så se så fresh og vakker ut når man er helt på det siste i graviditeten. På det tidspunktet så jeg ut som en sprekkferdig flodhest 😉 Lykke til med innspurten, snart har du henne i armene dine <3

    11. Du har sikkert hørt det mange ganger før, men du kler virkelig å være gravid! Du ser jo helt fantastisk ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg