Uke 41 – Fødsel?

Jeg håper virkelig dette blir siste gangen jeg skriver om svangerskap.Noensinne. Sånn, helt alvorlig talt. Nå er jeg så utrolig, ufattelig lei. Lei, lei, lei. Jeg har nå entret min 41 svangerskapsuke, det vil si at jeg er 40+0 uker på vei i dag. Til termin gjenstår kun tre dager! Jeg legger meg hver dag med et lite håp om fødsel, og våkner likefullt dagen etterpå, uten så mye som en eneste rie i sikte. Utrolig irriterende! 

 

Det er ikke så mye som er annerledes denne uken. Heftige mensensmerter, spesielt på kveldene. Kynnere som kommer på løpende band, og jeg som tror jeg skal føde hver dag, det bare skjer ikke. Tror jeg begynner å gi litt opp nå, og tenker at det får skje når det skjer. Virker som lille snuppa der inne er litt lei også, stakkars liten. Er ikke store plassen hun har nå. Merker hver eneste, minste lille bevegelse fra henne. Og jeg kan fortelle dere at vi er der at bevegelser inne i magen nå er direkte smertefullt. Jeg er faktisk utrolig spent på hvor stor hun er! Og hvordan hun ser ut, om hun ligner på storebror eller storesøster

Uke 41

Termin:  6 desember

 På vei:  40 fullgåtte uker (40+0)

Igjen til termin:  3 dager!

Kjønn:  Vakre lillesøster Sienna L 

Baby’s størrelse: Denne uken veier hun ca 3600 gr, og er hele 51 cm lang. Hun er med andre ord ferdig vokst, og nå venter vi bare på at hun skal komme ut til oss. 

Neste kontroll:  Overtidskontroll 7 desember

Ukas baby-new in: Ingenting nytt nå. Bare venter i spenning!

Bevegelser: Liv i leiren fra morgen til kveld, så vel som natt. Føtter ut her og der, og klemmer ofte på nerver, noe som er veldig lite behagelig.. 

Vektøkning: 16 kilo. Og har rundet berømte 70 kilo, faktisk. 

Melk  i brystene:  Masse

Hodet ned: Hodet er så langt nede at det kjennes som jeg går med det mellom beina mine. Nå føler jeg det er på tide å komme ut! 

Tungt: Det er så tungt. Men ikke så mye å gjøre med det, får stå i det. 

Kynnere: Masse vonde kynnere. Men ingen fødsel, foreløpig.

Forventninger til fødsel/tiden etter fødsel:  Alt i alt gleder jeg meg til å være ferdig å være gravid, og til å få møte denne lille snuppelura som gjemmer seg der inne.   Jeg gleder meg mer enn noe annet til å se mine tre, søte små sammen og hvor stolte Emma og Nathaniel kommer til å være ♥

 

Tror hvertfall storebror skjønner litt mer av hva som skal skje, enn for bare kort tid siden.  Og når andre spør han hva lillesøster skal hete, så svarer han med verdens stolteste stemme ; Sienna! De begge er så nydelige, og kommer til å bli verdens beste storesøster og storebror, det er det ingen tvil om! 

Lillesøster Sienna, nå må du komme ut! Du har en storesøster og en storebror som er veldig spente på å hilse på deg ♥

40 uker gravid

 

#gravid #graviditet #svangerskap #mammablogg #Mamma #gravidblogg #uke41 #hverdag #mammahverdag #desember #termin #fødsel #termindato

16 kommentarer
    1. Hun finner nok veien ut snart 🙂 Men skjønner att du er utlåmodig! Jeg er 35+0 idag, og er allerede ekstremt utålmodig, så om jeg runder uke 40 tror jeg nesten att jeg går på veggen i frustrasjon, haha

    2. Ååå Masse lykke til med fødsel 🙂 Det blir stas for storebror og storesøster og få lillesøster snart 🙂 Du ser kjempebra ut foressten 🙂

    3. Jeg tror hun kommer på lørdagen jeg 🙂 må si du tar deg bra ut selv om du er høygravid! Helt nydelig 🙂

    4. Et alldeles nydelig bilde…..du kler å være gravid, men skjønner at du er lei lei lei nå ja 🙂 Lykke til…gleeeder meg til de første bildene av vesla <3 <3 <3

    5. Du som er 172 cm og 70 kg og høygravid har altså omtrent samme bmi som meg som er 160 cm og 60 kg og som aldri har vært gravid. Så du er ikke spesielt tung, tvertimot normalvektig, dette er nok grunnen til at du er så lett på fot og ser så bra ut som høygravid!

    6. Føler med deg.. Hadde også veldig mye smerter i siste svangerskap. Spesielt den siste måneden. Alle jeg var til kontroll hos mente jeg kom til å føde før termin, jeg gikk med kynnere/modningsrier/maserier hvert 5 minutt i 3(!) uker. Og han kom ikke før 8 dager over termin. Trodde seriøst jeg skulle dø. Haha. Men når han først kom så kom han da for å si det sånn. Hadde vi ikke bodd såpass nærme ahus så hadde jeg født i bilen. Nei du får bare gjøre så godt du kan nå de siste dagene! Håper for din skyld at hun vil ut veldig veldig snart 🙂 masse lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg