Velkommen til verden, vakre Sienna Lucia Charlotte!

Det er med verdens største stolthet jeg endelig kan meddele at jeg har blitt mamma igjen! Mamma, for tredje gang! Mamma til vakre lille Sienna Lucia Charlotte, født på selveste luciadagen, 13 desember

Det hele var nesten over før det startet, og det var kanskje like greit. For dette er uten noen slags tvil her i verden den vondeste av mine tre fødsler. Det gikk kjapt og rimelig heftig for seg, og lille frøkna var ute på et blunk. Fra jeg ankom sykehuset til hun var ute gikk det ca to timer til hun sa hei til verden på et blunk. Hun var ute på ca seks minutter og fire pressrier, med sine perfekte 3570 gram og 51 centimeter. Altså en god del større enn både storebror og storesøster! Hun har med andre ord hatt det supert i magen og rukket å bli god og rund der inne før hun ville ut og hilse på♥

Selv om fødselen var heftig og intens, var det nok en såkalt drømmefødsel. Alt gikk superfint, og badekar og beroligende avspenningsmusikk ble min eneste smertelindringsmetode. Ikke så mye som en paracet engang! Noe jeg er utrolig stolt over når jeg nå sitter her med denne vakre frøkna sovende rett ved siden av meg.

Så våken, så opplagt, så vakker, så perfekt. Hun har tidligere i dag fått møte sine meget stolte to storesøsken. Storebror Nathaniel og storesøster Emma. Vi har også hatt besøk av to venninner av meg i dag. Kjempekoselig! 

Ammingen går allerede på skinner, og hun spiser pupp så det suser og tar livet ellers med knusende ro. Smokken har hun også godtatt, dette var jeg veldig opptatt av så det er en stor lettelse for meg. Siden storesøster nektet smokk, så var det utrolig viktig for meg å introdusere den tidlig denne gangen ettersom det vil være til avlastning i hverdagen vår når den inntreffer, noe den gjør snart nok. 

To superstolte storesøsken som møter lillesøsteren sin for aller første gang ♥

En superstor takk til min supre venninne Kikki og min fantastiske storesøster for å være der for meg og Sienna under fødselen, og beklage for eventuelle klemmeskader i hender og eventuelle kroniske hørselsskader som måtte ha oppstått under pressriene. Og selvfølgelig, en stor takk til verdens søteste jordmor og barnepleier som var tilstede under fødselen. Nå så ser jeg mer enn noe annet fram til at min gode snille mamma kommer for å være med oss om bare tre dager! Det er ingen tvil, dette er ekte lykke.

Og for å børste all tvil under teppet, det å bli mamma er akkurat like stort,hver eneste gang

 

Følg meg gjerne på Instagram HER!

88 kommentarer
    1. Gratulerer så masse 💕 smelt- så nydelige bilder! Blei 3 barnsmor i september. Og lite i verden overgår og se storesøskna se den nyfødte 💖

    2. Gratulerer så mye med den vakre jenta di. Kjempe fint navn:) nå kan du kose deg som 3 barnsmor å en lykkelig julehøytid. Gratulerer igjen😍😍

    3. Gratulerer så inderlig masse med en nydelig prinsesse. Håper du kontakter farmoren hennes når du får summet deg..som guttemamma blir jeg opprørt av tanken på at jeg faktisk kan ha barnebarn uten å få vite det… hadde ei nybakt mor kontaktet meg med denne nyheten hadde jeg gitt min håpefulle sønn mental skambank så det har monnet og kjentes lenge…for ikke å ha stilt opp for mor og barn.
      Mange klemmer

    4. Hurra hurra! Gratulerer så meget! Tenk at alt har gått så fint! 🙂
      Litt nysgjerrig på om det var “Lucia” som var forhåndsvalgt mellomnavn på “L” eller om det ble bestemt når hun ble født 13.? 🙂 Uansett veldig moro siden hun er født på Luciadagen 🙂

    5. Gratulerer så mye! Nyt førjulstiden med deg og dine <3
      Håper du ønsker å dele fødselshistorien din denne gangen også 🙂

    6. Gratulerer med ei nydelig datter!!!!
      Det første jeg tenkte når jeg så bildene du har lagt ut på Instagram, var at jeg HÅPER barnefaren har gitt lyd fra seg! For hvordan kan noen ha samvittighet til å gi F i sin egen nyfødte datter … ?? Og om han ikke har vært mann nok til å kontakte deg .. Anbefaler jeg deg til å likevel ta kontakt med hans foreldre! De blir garantert lykkelige over å få et så vakkert barnebarn i julegave.
      Stor KLEM til deg tapre deg,
      fra en mamma til 3

    7. Gratulerer, Rannveig, hun er nydelig! Charlotte, er det oppkalling etter din mamma? Nå må du nyte førjulstiden sammen med dine tre nydelige små. Tror nok jula di blir ekstra magisk i år!

    8. Ååå for et nydelig mellomnavn, lucia!! Kreativt og vakkert. Gratulerer så masse med jenta! Kos dere alle sammen

    9. Så vakker😊 gratulerer så mye! 2 timer var jammen kjapt😯 nyt alt og kos dere masse alle sammen 😊God jul!🎄🎈🎉

    10. Åh, Sienna Lucia, for et nydelig navn!! Og gratulerer så mye, Rannveig, med en velskapt datter og som trebarnsmor. Håper tiden fremover går fint. Men du er tøff, det er det ingen tvil om.
      Beste hilsener til den fine familien.

    11. Gratulerer så masse! Nydelige barn du har 🙂 Eg heia på deg, og gleder meg til å følge deg vidare! 🙂

    12. Yaaaay!!! Endelig! Gratulerer så mye meddin vakre datter, gleder meg til å følge bloggen fremover <3

    13. Gratulerer! Du har all grunn til å være stolt! Er det noe du har bevist, gang på gang, så er det det at du er bare en helt fantastisk god mor. Både du og din nyfødte er heldige. 🙂
      Ønsker deg all hell og lykke!

    14. Hei!
      GRATULERER MASSE!
      ØNSKER DEG Å KLARE HVERDAGEN MED GLANS!
      Dette klarer du!
      Og gratulerer med å gå oppover på blogglisten! Dette er stas!:)
      KOS DERE ALLE SAMMEN! Håper at du får masse hjelp fra venner og familie!

    15. Gratulerer så mye, supermamma Rannveig! Nydelig liten jente du har fått, akuratt som storebror og storesøster.
      Og for et nydelig navn, Sienna Lucia.. Skikkelig søtt og fint 🙂 Er Lucia det planlagte navnet på L, eller ble det bestemt fordi hun kom på Lucia-dagen? Nabojenta her er født på Lucia-dagen, og har derfor fått navnet Lucia. Hun er en god eldre da, hun er 15 🙂
      Masse lykke til videre Rannveig! Du er et stort forbilde for oss og barna dine.

    16. Gratulerer så mye,liker Sienna og Lucia,men synes Charlotte ødelegger resten av navnet.Dessuten er det vel bare kongelige som har tre navn?

    17. For et fint innlegg! Du er rå på å skrive. Gratulerer så mye ☺ dette må jo Være ditt kall her I livet. Født til å Være mor. Stå på vakre deg!

    18. NYDELIG bilde, virkelig rørende!
      Lucia Charlotte hadde vært nydelig alene.
      Sienna liker jeg ikke.
      Men det viktigste er at det klinger bra i dine ører.
      GRATULERER så mye!!! Lykke til med barselperioden. Synes den har vært tøft nok med ett lite barn, jeg. Så ta til deg all den hjelpen du kan få fra familie og venner.

    19. Hjertelig til lykke med din lille datter,så vakker <3 ønsker dere alle sammen ei fin tid fremover.For et vakkert navn hun har fått :)så det var noen som sa at det bare var kongelige som får tre navn , det er jo bare tull.Kjenner selv en del som har tre navn.Ha ei super tid fremover med din skjønne lille familie <3

    20. Gratulerer så mye med lille prinsessen ❤ hun er bare helt nydelig. Akkurat som Nathaniel og Emma (og mor, selvfølgelig)😊 super gøy med oppdatering! Du er bare helt rå!😄

    21. En del større enn storebror var ved fødsel også? Var ikke han 51 cm og 3385 g, knappe to hundre gram lettere og like lang? :p
      Har hun fått 3 navn for å “kompensere” for det etternavnet hun ikke får (fra faren) slik at alle dine tre barn skal ha 4 navn hver? 🙂

    22. 23.48: Det er på langtnær bare kongelige som har tre navn! Jeg kjenner mange som har det og ingen av de har blått blod i årene!
      08.00: Tror nok ikke det er derfor, er vel heller at hun likte alle navnene:-) Er jo ikke sikkert alle blir brukt samtidig, jeg har dobbeltnavn men som regel blir bare det ene brukt.
      Fine navn på ei fin jente😊

    23. Jammen er du en flott og tøff dame! Gratulerer så mye med nydelig jente og flott valg av navn 🙂 Blir spennende å følge dere fremover!

    24. Rannveig, din tøffing! Gratulerer så mye.
      Det står utrolig respekt av hvilken flink mamma du er for dine 3 små. Heier på deg!

    25. Gratulerer så mye med enda et lite gull! Nydelig navn! Hvis Lucia var planen hele tiden så måtte hun jo bare vente til Luciadagen 🙂
      Og for noen herlige storesøsken, se på de forsiktige små hendene 🙂

    26. herregud så utrolig herlig 🙂 elsker det bilde av alle 3 :). sienna Lucia Charlotte var utrolig vakkert <3

    27. Gratulerer med en nydelig jente, tenker du er stolt! 🙂 Tre nydelige barn, du er heldig! Og gratulerer til Sienna med godt valg av mor og storesøsken!
      Håper du har noen som avlaster deg litt i barseltiden så du får tid til å hvile ut og ta vare på deg selv.
      Verdens søteste videoer på instagram, jeg ble babysyk!

    28. Uten smertelindring? Du er rå! Gratulerer så masse til hele familien. Hun er helt nydelig! Jeg har selv en gutt på 5 mnd og blir helt babysyk av å se den lille vakre jenta. Kanskje jeg må ha en til snart 😂 Det finnes ikke noe bedre i verden enn å få det lille barnet sitt på brystet! ❤️❤️

    29. Gratumere så mye! Nydelig navn!!
      Og til alle Som ikke likte navnet: hun har kallt SITT barn dette. Ikke sikkert hun heller hadde likt navnet du ville brukt, men man tremger ikke si alt 🙂
      Vil gjerne høre fødsels historie

    30. Heter hun lucia fordi hun er født på lucia dagen? Eller var det planlagt? Nydelig datter du har fått 🙂

    31. Gratulerer så fin jente.lucia er så nydelig navn hadde ikke vært meg imot hett lucia 👑
      Hilsen en gammel småbarnsmor 🙂

    32. Gratulerer med det nye familiemedlemmet! Utrolig fint navn, og så kult å hete det når man har bursdag på Luciadagen 🙂
      Masse lykke til, du er så utrolig velsignet med 3 skjønne skatter. Og ikke minst er du ei tøff å sterk dame! Det gleder med på dine vegne å se at kommentarfeltet er så fyllt av hyggelige kommentarer. Du fortjener bare ros å fine tilbakemeldinger, for du er helt fantastisk!
      Stooor juleklem til deg og dine !

    33. Rart at du er venn med Kristoffer (barnefar) på Facebook fortsatt?
      Regner med at dere kanskje har kontakt da?
      Skal han treffe datteren sin nå da?
      Hun ligner veldig på han 😉

    34. Måtte le av en kommentar; Nyt tiden med din nyfødte før du blir gravid igjen!! 😂😂 Nesten så det er skikkelig sannhet i det..
      Fint navn 😉

    35. Lucia Charlotte er finere enn Sienna Lucia Charlotte, det må du vite!! Tre navn høres bare påtatt ut. Ellers, gratulerer så mye med ei datter 🙂 Du er tøff som tør å gjennomgå en fødsel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg