Så var det på’an igjen..

Da har vi vært så fantastisk heldige å fått omgangssyken i hus. Har skiftet på sengen til storebror et tosifret antall ganger i kveld.

Akkurat i det jeg ikke trodde skittentøyskurven kunne bli noe fullere. Til tross for at den ruller og går døgnet rundt. Med baby som gulper og påfølgende kleskift et antall ganger pr.dag, og to små som leker og blir skittne minst like mange ganger pr.dag, og nå med omgangsyken på toppen av fjellet. Livet med tre små barn, det.

Nå ber jeg bare til høyere makter om at jeg selv holder meg frisk og rask, ellers tror jeg muligens vi har et lite problem med å få ting til å gå rundt her i heimen.

Bortsett fra omgangsyken, har vi hatt en strålende dag! Hatt besøk av tante Astrid, og Storesøster er dratt til pappaen sin for å feire nyttår der. Så det ble plutselig litt rolig her hjemme. Nesten litt for stille, når man er vant til full fart dagen lang.

Nå har minstesnupps tatt natta, så nå skal mor gjøre det samme.

Ønsker dere alle en god natt!

Blogges ❤

23 kommentarer
    1. Har hørt siden sønnen din var liten hvor sliten du er… Hvorfor velger du da å få 3 barn på 4 år? Virkelig?

    2. uff det er noe herk 🙁 masse god bedring :). skjønner det blir stille ute E ,men kanskje nyte stillheten litt 🙂

    3. Jeg synes ofte at du skriver mye fint, Rannveig. Men du har selv valgt å få 3 barn på så kort tid. Ja det er nok slitsomt , men det er det jaggu mye annet som er og. Synes det er vanskelig å synes så fryktelig synd på deg da du som oftest klager på en eller annen måte i hvert eneste innlegg , og gjerne over at det er så sinnsykt slitsomt å være Alenemamma til 3. Dette er noe du har valgt selv, du har valgt dette ansvaret selv om du vet du er alene om ansvaret. Veldig kjedelig med omgangssyken, håper dere friskner til snart 🙂 og prøv å vær litt mer positiv! Du har trossalt mye fint i livet ditt 🙂

    4. Fint hun skriver realiteten. Det er ikke bare klaging, mer informasjon. Livet er ikke alltid en dans på rosa skyer. Hadde hun latet som det, hadde hun fått pepper. Tar av meg hatten for bloggerne som virkelig utleverer seg selv. God bedring og fortsatt god jul ☺

    5. Haha, å tro meg folk uten barn kan også være slitne 😉 ikke vits å Tro at du er den eneste som kan si du er sliten fordi du har 3 barn, finnes folk med nok av baller i lufta uten barn å 😉

    6. Syns det e perfekt meg en blogg som vis virkeligheten og som våger å vise Mamma rollen ufiltrert og oppriktig. Ja det e et hælvettes slit med onga å sjøl om man ælsk de til døden skal det vær lov til å si man e sliten.

    7. Dere som sier at man kan være sliten som barnløs, har dere barn selv? Jovisst kan man være sliten før barn, men i det barna kommer så når den skalaen et nytt nivå. Jeg har flere ganger tenkt at jeg ikke visste hva sliten var før barna kom.

    8. Ja vi har hørt om ME.. og kreft og hjertesvikt og depresjon for den saks skyld! For noen usympatiske mennesker som fins der ute, totalt blottet for empati og sosial intellegens. Noen presterer å si at Rannveig ikke har rett til å klage fordi hun”selv har valgt” denne situasjonen. Forøvrig skriver hun ikke en eneste plass i dette innlegget at hun er sliten. Hun skildrer hverdagen sin, og avslutter med hvor fint de har hatt det til tross. Dere andre som har mer “rett” til å være slitne, uten barn.. dere har SELV valgt en hektisk jobb, og selv valgt å trene 8 dager i uken, eller vaske ned huset eller bake 100000 makroner til syklubben. Forbanna hønsehuer, kjenner jeg blir oppgitt over voksne folk som mobber! Stygge er dere, håper nettmobbing gir dere en ekstra boost i det travle, barnløse, perfekte og tragiske livet deres! God bedring i heimen Rannveig, hev deg over bitre mobbefitter!

    9. At søsteren din frivillig går inn i et hus med omgangssyke er imponerende. God bedring til alle som blir syke.

    10. Min venninne som har kreft har ingen barn, men jeg er alenemor til to. Jeg har vært sliten store deler av tiden etter at faren forlot oss. Jeg er frisk og fungerer på daglig basis, jeg føler ikke at det er rett av meg å syte over hvor sliten jeg er .. Hun klager aldri og ber aldri noen om hjelp, men alle rundt ser at det ikke er den samme, energiske jenta mer.. Vi stiller opp og må nesten trenge oss på for å “få lov” til å hjelpe henne, men hun viser utrolig mye takknemlighet når vi gjør det.

    11. “Bør følge 48 timers regelen ved omgangssyke”… Det er lov å tenke litt selv. Tror dere Nathaniel smitter noen ved å være litt ute i frisk luft og leke i snøen??! Man bør ikke dra på skolen eller bhg hvor man er i TETT kontakt med andre barn, bruker felles leker/ utstyr osv. Det handler 48 timers regelen om!! Ikke at man ikke kan gå ut døra! tror det er mange unge lesere her med lite livserfaring.

    12. kan love deg at mennesker uten barn kan bli slitne også. du har nok en hektisk hverdag, men det er du ikke alene om. barn er en faktor jeg ikke har, men jeg har nok flere stress faktorer du ikke har. min mening er at studentene har de mest slitsomme hverdagene. som student er det ingenting som heter ferie eller helg. vi må jobbe, lese, skrive oppgaver, trene og ikke minst stille opp på forelesninger (i mitt tilfelle) 8-1615 hver dag. ikke tro du er noe tøffere enn alle andre, det er en dårlig egenskap.

    13. Kristin, er du seriøs ?
      Tror du at foreldre kan slenge ungene sine i en krok og legge bena på bordet når helgen eller ferien kommer ? Studenter har mer “fri” enn småbarnsforeldre, tro du meg – jeg har selv vært student og er ellers trebarnsmamma, så jeg kan fint sammenligne 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg