Fullt hus!

Da var alle tre søte små i hus igjen. Og det føles helt herlig. Når Emma er borte, er det selvfølgelig et noe mindre tempo her i heimen. Men selv om det er mindre å gjøre, føles det likevel så tomt.

Men nå er flokken samlet! Og jeg ser fram til nok en fantastisk uke med de, med blant annet dansing etter barnehagen imorgen. Det blir bra!

Nå er alt gjort klart for morgendagen, og mor skal ta noen timer med skjønnhetsøvn. Lillefrøkna er så rolig og “snill” (misforstå meg rett..) som en baby overhodet kan være. Sover godt og lenge om natta, våkner 1-2 ganger for mat, og sovner rett etterpå igjen. Føler meg veldig heldig sånn sett!

Blogges

24 kommentarer
    1. Kjære rannveig! Skru av kommentarfeltene, dette er ikke sunt! Du skal ikke utsette deg mer for dette tullet! Vær fornuftig!

    2. Jeg må bare få skrevet dette; jeg begynte å følge deg i de tidene du var og se på charterfeber forDi du virka stokk dum..
      Og har egentlig hatt det inntrykket av deg ei god stund. Men etter du fikk sistemann så har jeg fått mer respekt for deg, jeg har en mann som jobber borte og fikk 3djemann på sammetid som deg. Og heldgivis er mine to første jenter såpass store at de klarer mye selv. Alikevel så er det Tøft å være aleine så mye med alle tre, og jeg er trøtt 24/7 når han er borte på jobb.
      Kan bare tenke meg hvor slitsomt det må være og ha tre “små”.. Jeg synes forsatt du er meget “rosa-perfekt”, men alikevel; du virker knalltøff, all respekt til deg!

    3. Rannveig: Kan du pleaase begynne å videoblogge, spørsmålsrunde eller noe? Du har ikke videoblogget på typ 2-3 år 🙁

    4. Rannveig gikk å hadde seg med en fyr for å bli gravid – for å få morstrygd og annen støtte fra Nav. Hun faller lenger og lenger ned på lista, og tjener mindre og mindre på blogg, så noe måtte hun foreta seg. Må være fælt å ha det slik.

    5. Nordlending: Morstrygd? Tror du må lese deg opp litt, ingenting som heter det 😉 Forøvrig er det ikke akkurat lønnsomt å få barn, det koster mye og man får ikke de summene fra NAV.

    6. Nordlending – Hehe! Nå er jeg spent! Hvor mye tjener en enslig mor eller far på å få barn i følge deg? Og morstrygd en en stønad jeg aldri har hørt om før i allefall 😉 Jeg har vært enslig de siste 5 årene, og kan ikke si ar jeg har tjent noe som helst på det. Det er ikke lukrativt å være enslig forelder, for å si det sånn. Og jeg har bare ett barn, Rannveig har tre og vil da ha mye mer utgifter enn meg med tanke på barnehage/SFO, klær, mat og utstyr. Så vi kan nok trygt si at Rannveig ikke vil tjene seg rik på NAV med å få ett barn til.

    7. Det du får av ytelser som enslig mor, er et minium når man tenker på alle utgiftene, hvis noen tror noe annet, og det er det mange som gjør! Man kan ikke sløse bort en krone. Rannveig har også sagt at hun ikke krever barnebidrag, men skjønner ærlig talt ikke det. Hvem er det som ikke gjør det, uansett hva man tjener??
      Jeg skjønner ærlig talt hvordan hun får alt til å gå rundt med 2 stykker i barnehage, tre etterhvert, utgifter til bolig mat, strøm etc, etc. Nå er hun heldig da som får sponset mye barneklær, men likevel. Her er det nesten ikke til å unngå barne fattigsdomsfella.
      Når man selv velger at barn skal vokse opp med en streng økonomi, da er ikke det å tenke på barnas beste. Svært mange barn lider på mange ulike måter ved å vokse opp på den måten

    8. Her er det mye synsing som vanlig.
      Det går ikke an å ikke forlange barnebidrag. Minstebidrag blir uansett forskuttert av staten da dette er til barna.
      Det er nok ikke sånn at staten uten videre betaler barnehageplass til enslige forsørgere. Da er det i tilfelle forebyggende barneverntiltak og andre grunner som vi uansett ikke har noe med.
      Å være enslig forsørger er ikke lukurativt i alle fall 😊

    9. Da lure æ på kossn man får offentligheta til å betal Bhg? Æ e alenemamma å må betale Bhg sjøl.

    10. Lurte veldig på om du kunne kjørt en spørsmålsrunde med svar på video i nær framtid? Syns du er så ekte og ærlig pluss at du er veldig behagelig å høre på. Du har jo forandret deg en god del siden sist du gjorde videoblogger så det hadde vært gøy 😀

    11. du får ikke betalt barnehage selv om du er alene, men er inntekten lav nok, så får du det dekket. (behovsprøvd)

    12. Fine unger. Og et innlegg helt uten bla bla bla syt syt syt. Bra Rannveig.
      Du som spekulerer i hvilke stønader hun eventuelt har, og hvordan hun ellers tjener til livets opphold – skaff deg et liv… ! Frøken Heitmann har mest sannsynlig ikke fått tusket til seg et øre mer enn hun rettmessig har krav på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg