Endelig helg!

Da var det plutselig fredagen da! Planen var å hive ut et blogginnlegg i går kveld, men det var ikke den nye sjefen i huset enig i. Så det endte med en mamma og baby som sovnet før jeg engang rakk å si Z. (zzzz.. ) . 

Vi fikk derimot endelig til å lage avtrykk av hendene til bittelillesøster. Og la meg bare få fortelle dere… å lage handavtrykk av en baby er virkelig ikke en enkel sak. En baby har som oftest hendene knyttet, men noen hallveis fine avtrykk fikk jeg da til. Det hele endte likevel i en del rosa malingssøl, men et bad senere var lille snupp like ren og pen som før. 

Nå ligger hun å sover søtt i sin andre lange lur for dagen, så da tenkte jeg at det var litt tid til å ønske dere alle en god helg! Her i huset blir det bare meg og lillesnupp i dag. Nathaniel skal på overnatting til en kompis, og Emma har egentlig pappahelg, men skal være hos farmoren sin i stedet. Ser fram til en koselig helg med to av mine tre hjerter, og siden det bare snør og snør, ligger det an til bra akevær imorgen og resten av helga. Juhu! 

Og… så er det nå snart bare en uke til vi reiser hjem på påskeferie og blir der en stund. Jeg både gruer meg og gleder meg. Gruer meg VELDIG til selve reisingen med to små og en baby, men det går vel på et vis (får vi håpe..) Har bestilt fire kofferter, i tillegg til vognen, Så forhåpentligvis får vi plass nok til pikk-pakket vårt. For det er altså ikke lite man har med seg når man reiser og er borte så lenge, med tre små. Planlegger å legge vinterdressene deres i vognen til Sienna sammen med vognposen, for å spare plass.  Men sånn sett bort i fra selve reisingen, så gleder jeg meg uendelig! HerreGUD som jeg gleder meg til å se mammaen min. Og to små gleder seg veldig til å være med bestemor. Minstetøtta er nok for liten til å skjønne noen ting, men det blir nok stas for henne også. Mamma var jo her i nesten to uker etter fødselen, og vi face-timer med henne daglig, så jeg innbiller meg at hun vil kjenne henne igjen. 

Da gjenstår det bare å ønske dere alle en god helg! Og så vil jeg gjerne benytte anledningen til å si TUSEN takk for alle de fine kommentarene deres! Det er veldig koselig å lese kommentarer når det står så mye fint. Jeg setter uendelig stor pris på det! 

Blogges

32 kommentarer
    1. Håper dere får en kjempe fin påskeferie <3 Du er bare helt fantastisk. Tre små barn helt alene. Selv har jeg bare to, og det er smell tøft. Flytter hjem til mammaen min om to måneder, og gleder meg til det 🙂 Tar av meg hatten for deg !

    2. Kan du ha spørsmålsrunde? Kan ikke huske at du har hatt det, men det er en fin måte for oss lesere å komme nærmere deg. Ser flere har etterlyst det 🙂
      Lurer også på om du kan lage en snapchatkonto? Jeg følger flere bloggere på snapchat, og synes det er en fin og mer “direkte” måte å dele hverdagslige ting på 🙂

    3. Fy søren, du er tøff som reiser med 3 små! Hadde jeg aaaaldri turt. Da måtte mamma ha flydd ned for å fly sammen med oss opp igjen :p Håper dere får en kjempe fin og harmonisk helg 🙂

    4. Jeg kommer meg inn på bloggen din titt og ofte, rett og slett for å hente litt motivasjon og energi jeg. Ja, faktisk! For du imponerer meg stadig med hvordan du takler din hverdag med 3 (!) små alene (!), mens jeg til tide syns min på 10 måneder kan være nok å hanskes med. Det er ikke sjelden jeg tenker “hvis Rannveig klarer tre alene, så får jeg for pokker meg klare dette, jeg som bare har én!”. Haha! Du er flink, og gjør en strålende jobb HVER DAG, jeg er sikker på du er en super mamma. Riktig god helg!

    5. Hei! Bare et tips; det er ikke lov å pakke noe annet sammen med vognen når den skal sendes med fly. De har blitt veldig strenge med det på Gardermoen. Jeg la vognposen oppi, for tenkte det var en del av vognen, men de gikk igjennom prampacken og tok den ut. Vi måtte da ta den med som håndbagasje :-O så vær obs på det!

    6. Må bare si at du imponerer som alene trebarnsmor. Det ser ut som dine små får en trygg og finn oppvekst. De blir sikkert veldig takknemlig for dette når de blir voksne. Er litt satt ut av alle disse nettrollene som greier å spy ut eder og galle på bloggen din(vitner om at de enten er veldig dumme, tilbakestående eller syke). Stå på- du er flink!!

    7. Så vanvittig nydelig hun er!! Håper du får en fin ferie, sikkert deilig å besøke familien når de bor så langt unna 🙂

    8. Er tips kan være å kontakte Gardermoen for å få hjelp av en av “vertene” de har der til å få hjelp med bagasjen osv 🙂

    9. Fine bebisen og tøff mamma😀 Artig at du nå fokuserer på positive tilbakemeldinger og tier ihjel trollene😀
      Du er et forbilde, du tar ansvar for dine handlinger, selv om det sikkert ikke blei slik du hadde tenkt da du var 17!!
      Og jeg som mamma til en 22 åring hadde ikke sett noe galt i om min sønn blei ilag med ei dame med barn fra før – så ta livet som det faller seg, det ordner seg alltid😀

    10. Du har virkelig vokst det siste året. Forandret deg til det bedre, og blitt mer moden. Blir imponert over deg!

    11. Jeg “bøyer meg hatten og tar av meg støvet”
      Å reise med 3 små barn er ingen spøk, særlig med all bagasje.
      Du er tøff og jeg tror de to eldste allerede har lært å “hjelpe” mamma med små oppgaver som fort kan bli en kjærkommen hjelp for mamma.

    12. Det er så koselig å lese bloggen din for tiden. Du har virkelig vokst etter at du ble trebarnsmamma. Så flott at du overser trollene, det plager dem helt sikkert, så nå sitter de vel og pønsker ut ny “mainnsjit”, ræva på dem er nemlig tett, derfor ryr det ut av kjeften (fingrene).
      Regner med det blir flott å komme seg en tur hjem og få litt hjelp og avlastning, kanskje til og med noen ekstra timer med søvn, luksus:)
      Du er så flink med barna dine, de er så skjønne og ser så blide og fornøyde ut at det er en fryd.
      Tøft å reise med tre, men jeg er ikke et sekund i tvil om at du klarer det. Litt leker bruker å roe dem på flyet, og så regner jeg med at du vet at de har vogner som du kan låne når du er gjennom sikkerhetskontrollen.

    13. Så nydelig Sienna er❤️ Du er flink og ansvarsfull:) Jeg har en man som jobber 3 uker på og 3 uker av i Nordsjøen. Jeg syns det er knalltøft og være aleine de 3 ukene. ( er også i jobb da) Står virkelig respekt av deg som er åleine med 3 stk. hele tiden. Du er knalltøff:) God helg til dere:)Hilsen selv tobarnsmor på 40 år;)

    14. Hei Rannveig! Jeg ville bare si én ting jeg og det er at jeg synes Emma er ei av de vakreste små jentene jeg noensinne har sett! Og jeg blir like sint og skjokkert hver gang jeg ser noen hinte frem til at hun er mindre vakker, spør om hun har en sykdom osv! Det hører ikke hjemme noen plass! Skulle gitt mye for å ha henne til min datter!! Du er såå heldig som har henne og de to andre. Vakre alle tre, men jeg har lagt min elsk på lille Emma fra dag en! Jeg syns Emma fortjener at du skriver ett innlegg til leserene dine og setter dem på plass!! Nok må være nok! Hun er ett lite barn og det er ikke greit av folk og sitte og skrive masse dritt om henne! Hun er fantastisk søt og ser alltid blid og trygg og lykkelig ut. Stor klem til henne og deg!

    15. Så utrolig fine bilder,og et fint innlegg. 😊 Har selv ei lita jente født i Oktober og en gutt på samme alder som N.. Har en liten gutt til,også. 👶🏼👶🏼👦🏼

    16. Så utrolig fine og klare bilder du tar! Hvilket kamera bruker du?
      Jeg elsker å se på bilder av jenta mi fra den tiden hun var så liten, men bildene er så uklare, og nå venter vi ei lita til, som jeg så gjerne vil ha bedre bilder av!

    17. Bare et tips, – på Gardermoen har de fått et amme/babyrom hvor det kan være kjekt å være mens dere venter på flyet. Det ligger på venstre side, litt forbi den Travel Value-butikken, litt gjemt bak en lyddusj. Ikke så veldig stort, men der kan du legge Sienna fra deg på gulvet, om ikke annet. Mulig det har vært der en stund, men jeg oppdaget det ikke før her om dagen 😉

    18. man kan se at du enda redigerer litt av huden i sånne ¨flekker¨
      er ikke bra å begynne å fikse på sånne ting når hun er så liten som hun er, alle babyer har litt ru, tørre flekker og litt ujevn hud selv om dem har baby hud, din er ikke et unntak. du trenger ikke å redigere alle bildene av hun, tror ikke folk forventet at du skulle føde en levende porselensdukke.

    19. Siennas “sæddonor” (finnes ikke verdig å bli kalt hennes far) må om ikke annet ha gode gener utseendemessig! Selvom han er tidenes douche. Nydelig jente!

    20. Kjære Rannveig!
      Hatten av for deg! Du virker som en fantastisk mor!!! Barna dine er heldige som har deg <3
      Jeg må innrømme at jeg tenkte mitt da jeg så deg på "Unge mødre" og "Charterfeber".... Men så feil kan man faktisk ta! Du elsker de tre over alt på jord, det er så tydelig å se! De er heldige som har nettopp deg som Mamma!
      Jeg oppdrar selv tre barn alene og vet hvor beintøft det er til tider! Men en vakker dag vil du se at alt er verdt det! Barna dine vil se på deg og skjønne alt du har gjort for å gi dem et godt liv <3
      Det er en utakknemlig jobb når man går gjennom bleieskift, trassalder etc.
      Men en vakker dag vil du få en tilbakemelding som jeg fikk av min sønn "Vet du hva Mamma? Vi har faktisk ikke savnet å ha en far så mye som du tror... Fordi du har vært der for oss hele tiden, og du har vært som både en Mamma og en Pappa" <3
      Stå på du Rannveig! Det du nå går igjennom kommer til å gi deg en styrke andre kan drømme om! Du er flink!! Du er utrolig flink!!
      Jeg har reist verden rundt med mine tre alene, og det har gått helt fint!
      Kos deg hjemme hos Mammaen din!
      Prøv å ta litt tid til deg selv nå når Mormor kan hjelpe til 🙂

    21. Det å gi Rannveig tips er bare dumt, for det finnes bare 1 verdner i huet hennes, den heter JEGVETALTÅGJØRSOMJEGVILVERDEN!

    22. For en teit kommentar ovenfor at alle babyer har tørreflekker og skrukker ol i ansiktet.enten har du selv en stygg unge eller så er du en fjortiss ! Min unge har plettfri dukkehud og fra hun kom ut var den slik,ikke noe skrukker el flekker,nupper nothing .så TA den uvitende frekke unge.det fins faktisk nydelige unger uten tørr hud el noe som helt i huden merkelig at noen er født idiot.hvordan i svarte kan du vite om hud er redigert el om hun er født plettfri.er så lei mennesker !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg