Årets treningsøkt unnagjort!

Dagene går virkelig i ett her, og plutselig innser jeg at det har gått nesten en uke siden forrige gang jeg var innom bloggen. Det har vel og merke sine naturlige grunner. Hele forrige helg gikk med til å pakke, og da mandagen kom var jeg SVÆRT spent på om jeg skulle rekke å få alt og alle opp, klare, ut av døra, og i taxien til klokka syv. 

Vel, det gikk! Klokka halv åtte var vi på plass på Gardermoen. Og la meg bare fortelle dere. Det var alt annet enn enkelt å få med seg tre barn, tre kofferter, bilstol, og vogn. Og som om ikke det var nok, så ble det problemer med den ene kofferten da den ikke ville sendes på normal måte, og det var SUPERlang kø i de betjente skrankene. Fikk panikk et lite øyeblikk, men fikk (takk gud) komme helt forran i køen. Jeg var rimelig svett da alle sammen var på plass i flyet, det skal jeg love dere. Tenkte med meg selv at nå trenger jeg nok ikke trene på ett års tid. 

Det gjelder å finne praktiske løsninger på alt som trebarnsmor. Her fant jeg en fin løsning på å komme oss raskest mulig fra sikkerhetskontrollen til gaten, som forøvrig ligger lengst borte. Typ 2 kilometer å gå. Så takk gud for denne tvillingvognen! 
 

Nå er vi i Alta, og har vært her noen dager. Har likevel ikke vært bare enkelt. Jeg har nemlig klart å skaffe meg øyebetennelse og øyelokkbetennelse på en og samme tid, og våknet med gjenklistrede øyne i dag. I en herlig miks av halsbetennelse. Lenge leve dårlig immunforsvar! 

Over til noe helt annet. Jeg er helt RYSTET over hva mennesker får seg til å skrive. Pappaen til Nathaniel er overhodet ikke narkoman eller rusmisbruker. Da hadde han nok ikke hatt lov til å være med hverken Nathaniel eller hans andre barn. Vi er heller ikke uenige i at han skal ha samvær, vi var rett og slett i retten for å sette en ny samværsavtale. Hvorfor har mennesker som ikke engang kjenner meg behovet for å spre løgner og dritt? Synes det bare er så utrolig unødvendig. Utover det er ikke dette temaet noe jeg kommer til å skrive om her, rett og slett fordi det er privat. 

Nå er det natta her snart! I morgen skal vi på besøk til min far og hans samboer, og deretter skal Nathaniel til sin pappa i helgen, Emma skal med min mamma og hennes samboer på hyttetur, og jeg og lillesnuppa skal være alene i huset i helga. Veldig deilig, ettersom formen min er helt dass i disse øyebetennelse/halsbetennelsedager.  

Blogges 

19 kommentarer
    1. Blir imponert over hva du også får til. 3 barn som er så små alene sammen med deg, at du i det heletatt kom deg avgårde til flyavgangen er utrolig bra!
      Mange snakker om at Anna kommer til å takle livet som 3 barnsmor osv.. Men hun har jo tydeligvis både den ene og den andre rundt seg. Sannheten er at du har ikke den samme muligheten til avlastning og jeg synes du er beintøff som får til alt dette alene i tillegg til bloggen.

    2. Jeg blir helt imponert over deg! Vet ikke om jeg hadde kommet meg avgårde på et fly med mitt eneste barn på 4 mnd, enda vi er to om han! Stå på Rannveig, du er utrulig tøff og et godt forbilde for dine barn:-) god helg og nyt avlastningen du får nå:-)

    3. Så imponert over deg. Du er kjempetøff som reiser alene og så langt, med tre små barn. Regner med du fikk gate19, og det er langt dit ja. Husk å bestille trilla til gaten når du skal nedover igjen.
      Så flott at du får ei helg i ro, bare lillemor og du, da kan du få slappet litt av, du vet at de andre to er i trygge hender.
      Infeksjoner kommer lett når man er sliten, da er immunforsvaret også langt nede, så jeg håper du får tatt deg litt igjen nå når du er hos dine.
      Kos deg masse i påsken, nyt late dager hvis du kan.

    4. Du altså rannveig ❤ digger deg å alt du får til . Har selv 2 små røvere å bor sammen med pappan !!! Tenk å være alene med 3 hver dag å være så flink ✌ sender deg mange gode påskeklemmet og klapp på skuldra. Vær stolt av deg selv å alt du klarer . Ikke la noen tråkke på deg med dritt, fordi jeg vet at du vet at du er den beste mamman for dine barn 👌❤💪

    5. Synes du er veldig flink til å fikse og ordne opp! Å reise alene med 3 så små barn er bare ikke lett! Stå på videre!

    6. Hvorfor ordner dere ikke dette på familievernkontoret?
      Retten er siste utvei hvis man ikke blir enig.
      Håper det går bra med dere.

    7. pt. i noen saker går det ikke ann å ordne alt på familievernkontoret,det er i første omgang familievernkontoret kan hjelpe,men får å få en skikkelig fast satt avtale over flere år må man i retten,..syns du er kjempe flink mamma rannveig..nettroll er det over alt..på flere bloggere ser jeg..

    8. Heia Rannveig!! Jeg har gått fra å se på deg som helt håpløs til å virkelig respektere deg og jobben du gjør. God bedring og god påske!

    9. du er kjempe flink 🙂 så bra alt gikk fint :).
      Utrolig slemt og skrive noe så stygt om andre mennesker,synes faren til N virker oppriktig glad i han <3, bra du forsvarer han :).
      Forresten veldig gøy og se deg igjen på unge mødre 🙂

    10. Du e RÅ respekt t deg og alt du får t får panikk med tanken av å reise alene med et barn og 3 virker umulig. Fantaztisk🔝

    11. Har fulgt bloggen din fra begynnelsen,så selv om jeg ikke
      kommenterer så følger jeg med-:)
      Du er en Kjempedame,og ei Kjempemamma er du også
      Ha ei Fiiiiiin Påske me Stort og Smått

    12. Shit du er tøff..!! Jeg har en unge alene og stresser med å være på langtur liksom. Følte meg litt pyse nå x) imponert over deg!

    13. Hei 🙂 Jeg slet selv med dårlig immunforsvar før, men etter jeg begynte å ta multivitamin og c-vitamin (merket colett fra matbutikken) er jeg så og si aldri syk 🙂 Og Jeg var MYE syk! Håper det kan hjelpe 🙂 God bedring og kos deg oppi nord 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg