Nettroll her, nettroll der..

Herregud, jeg er faktisk helt sjokkert over hva mennesker faktisk får seg til å si. Her om dagen sto jeg og ungene opp. En helt vanlig morgen. Sienna lå i vognen sin, to storesøsken, som var sammen med henne i stua. Jeg går på do (doen er rett ved stua, 5 skritt unna….)  for å tisse, og var borte i maks 1 min, før jeg hører hyl fra stua. Løper til stua, og finner Sienna på gulvet , heldigvis på magen. Nøyaktig hva som skjedde vet jeg ikke, antakeligvis har en av storesøskene prøvd å stryke eller susse på henne (slik de alltid gjør) og så overbelastet vognen og den har tippet forover. Hadde vi vært hjemme, hadde jeg nok lagt henne i babygrinden eller tatt henne med på stellebordet, siden jeg har stellebord rett ved doen, men her har jeg altså hverken babygrind eller stellebord rett ved doen. og vurderte det slik at det var helt trygt for henne å ligge i vognen siden jeg var såpass nært og bare skulle en kjapp tur på do. 

Jeg ble naturlgvis livredd, og ringte ambulanse med en gang ettersom jeg. Husker egentlig ikke så veldig mye, ettersom jeg var veldig redd og alt gikk veldig fort. Ambulansen kom veldig raskt, og etter å ha undersøkt henne kjapt mente de at det hele hadde gått veldig fint, og kjørte oss til legevakta.

Å kalle meg dårlig mor og uansvarlig fordi jeg gikk for å tisse (skulle jeg tisset i stua, altså?) synes jeg er utrolig feigt! Og skal man først ha så jævlig sterke meninger, så synes jeg man kan legge ved navnet sitt. På legevakten her i Alta mente de at hun hadde det veldig fint, og at alt hadde gått bra. Så vi ble sendt hjem. Jeg klarte likevel ikke å slappe av siden jeg ikke visste akkurat hva som hadde skjedd, og hvordan hun hadde falt. Og hønemor som jeg er, ringte jeg legevakten igjen på kvelden fordi jeg syntes hun var litt “utenfor”. Jeg kom opp, de undersøkte henne igjen, og bestemte seg for å sende oss med ambulanse til sykehuset i Hammerfest, to timer unna, siden det ikke er sykehus her i Alta. Jeg vil heller ha henne sjekket en gang for mye enn en gang for lite, for å si det sånn. Vi ble der over natta, og etter undersøkelser av barneleger mente de at hun fortsatt ikke hadde tatt noe skade av fallet. 

Jeg mener… jeg er bare så jævlig trøtt av mennesker som har det så forferdelig med seg selv at de sitter dag inn/dag ut på ymse nettfora dagen lang og kompenserer for sine egne bedritne liv. En av bakdelene ved å ha en blogg som dette er at alle skal ha meninger om absolutt alt! Dette kan skje hvilken som helst mamma. Forskjellen er bare at jeg har en egen offentlig arena hvor man helt anonymt kan si hva man vil uten å få noen slags konsekvenser for det. Faktisk, når jeg tenker meg om, burde jeg gjøre som flere andre, og stenge kommentarfeltene. For så mye dritt er det virkelig ingen som fortjener, toppblogger eller ei. 

Føler meg naturligvis helt dum som faktisk sitter her å “beskytter” meg selv, men føler jeg må gjøre det når enkelte idioter er så hjernedød i kommentarfeltene og drar ting helt ut av kontekst. Jeg vet jo at jeg får en helg haug med dritt bare av å skrive et eget innlegg om nettroll, men det får altså bare være.Ja, jeg kan bli rimelig frustrert av kommentarer, selv etter fem år som toppblogger. Jeg har lært meg å sile ut, men noen ganger blir det bare nok, ettersom jeg, i likhet med dere, bare er et menneske. En mamma som gjør det beste jeg kan 24 timer i døgnet.. Dette var en utrolig ekkel situasjon for meg, og jeg orker virkelig ikke sitte å ta imot dritt fra fjortenåringer (eller gamle damer…?)  i etterkant. Voks opp, og skjerp dere! 

 

God påske! 🙂 

65 kommentarer
    1. Det kan skje den beste å er ikke din feil på noen som helst måte! ❤️Meeen det er jo bare en kommentar som har kommet in? Er det verdt å skrive inlegg om?? Eller har du fått mange fler som du ikke publiserer?

    2. Uhell skjer! Man skal passe seg for å kaste stein i glasshus. Plutselig møter man seg selv i døra. Stå på videre du Rannveig. Men husk å ta vare på deg selv 🙂 god klem

    3. Når jeg var ca 13 år passet jeg barna til en venninne av søsteren min! En på 7 og en på 2 mnd! Jeg satt å så på TV å 7 åringen sto så fint rett vedsiden av sofaen og trillet på babyen som lå i vognen. Stolt storesøster som i bare ett sekund ble for opphengt i noe på TV og dermed la litt for mye vekt på vognen! Hele greien tippet og ut fløy babyen! En helt forferdelig situasjon for storesøster som bare ville være god, og for meg som faktisk hadde ansvaret der! alt gikk helt fint, men det skjedde så fort at jeg hadde ikke hatt muligheten til å gjøre noe selv om jeg satt rett vedsiden av!! Uhell skjer, så er det ikke helt sykt at vi som mennesker føler en trang til å dra folk i en kjip situasjon enda lengre ned i driten for å føle oss bedre selv? Jeg blir helt sjokka over damer( for ja det er damer, i alle aldre) … Skjerpings folkens! Få dere en hobby

    4. Hvorfor forteller du om det i hele tatt? Personell på sykehus har taushetsplikt, så det må ha kommet ut av deg…. Beskytt deg selv og barna, og filtrer litt av det du skriver! Ønsker deg en nydelig påske 🙂

    5. Herregud, alt folk får seg til å skrive! All respekt til deg Rannveig som holder ut med all den dritten folk skriver til deg. Du fortjener på ingen måte dette. Stå på, du vet selv at du er en god mor og det er det viktigste. God påske til deg, nyt ferien med den fine familien din!

    6. at noen mener du er uansvarlig/dårlig mor gjør vel ikke dem til “nettroll”? det er jo kun deres mening. du kjenner dem sannsynligvis ikke, så meningen deres spiller ikke så sabla stor rolle uansett

    7. Det må være kjipt å være så sint og bitter. Det var en negativ kommentar og den måtte du lage ett helt innlegg om. Har sett noen av dine uttalelser der DU er det største nettrollet. Men man ser jo ofte ikke feilene hos seg selv.. Feil gjør vi alle, men det er jo ikke alle som legger dem ut til offentlig beskuelse på nettet. Du er ikke den første i verden som er uoppmerksom slik at babyen faller i gulvet og du er heller ikke den siste. Sånn skjer. Heldigvis gikk det bra. Og angående å stenge kommentarfeltet så vil det nok gi deg store problemer, da tror jeg faktisk ikke du får så mange lesere. Men på den annen side, skaff deg en utdannelse og en skikkelig jobb så trenger du ikke være avhengig av andres drittslenging for å tjene til livets opphold😃

    8. IGJEN Rannveig må jeg fortelle deg at. Husk at bak et hvert navn kan det ligge en anonymitet, det vil da si, at om jeg skriver Kåre eller Oscar så er også det å gjemme seg bak anonyme navn, for en blir jo anonym om en kaller seg noe annet! Vi skriver ikke dritt til deg, er mere sannhet en det du veit selv i mange av disse kommentarene. For når noen VIRKELIG treffer spikeren på huet, da fjerner du kommentaren(e) for og skjule sannheten, for du HATER og ha feil!

    9. Da jeg var baby falt jeg rett ned i flisegulv på badet fra stellebordet jeg lå på mens mamma var borte i et halvt minutt for å hente noe, jeg er i dag 27 år og lever i beste velgående uten noen varige mén.. Litt knall og fall er helt naturlig og kan skje alle, selv de som lirer av seg stygge kommentarer. Blås i de, at de må kommentere shit anonymt bak en skjerm sier mer om de enn om deg Rannveig 🙂

    10. Er du sikker på vogna tippet? La vogna strødd ? Synes med det hørtes ut som om rampeungene dine har tatt henne ut av vogna. Skal myyyye kraft til for å tippe en høy emmaljunga vogn. Jeg synes du virker veldig hysterisk og ikke slår deg til ro med hva legene forteller deg. De fleste hadde vel vært fornøyde med at både ambulanse og legevakt har sagt at det gikk bra. At hun “falt” ut var virkelig ikke din skyld, forøvrig .

    11. Glem dette. Det kan faktisk skje den beste. Du vil aldri unngå uhell med små barn. Det opplevde jeg også. Du er en god mor . jeg har forvart deg i kommentarfeltet EN gang før. Nå gjør forsvarer jeg deg igjen, Fordi at all den dritten du får forjener du IKKE. Du lever for barna dine. Du trenger oppmuntring ikke drit. Mine bare er voksne nå jeg har barnebarn, Og ja, Rannveig , jeg skalforsavre deg når all dritten kommer. Husk ar du er den beste for dine barn. NETTTROLL – DRIT OG DRA:
      Hilsen mor og bestemor til snart 3 og ikkre minst 50++++
      Lykke til Rannveig, Føler litt omsorg for deg. Hvis duvil kontakte meg, så kan du det via IPadressen. For du kan jo finne meg hvis du vil. Husk, jeg er eldre, dømmer deg ikke, respterer deg, Bare så synd at jeg ikke bor på din kant av landet. Hvis du vil prate så finn meg, ring meg hvis du trenger støtte. Vi kan bli telefonvenner. Gråt, skrik, le, forbann nett-trollene.Det gjør jeg og du er en helt fantastisk mor. Strekker ut en hånd til deg …. hvis du vil er jeg her, vet ikke hvordan du finner med på iP-men det vet nok du. har ikke lyst til å oppgi e.mailen min her, OgRannveig, selv om dette er skrevet 0510 om morgenen så er det ikke fyllepreik. Får bare ikke sove. og nei, jeg er ikke tilknyttet noen sosiale instuitusjoner, bare et medmenneske som vil deg vel.
      Håper vi høres – hvis du trenger noen HELT utenforstående ,klem

    12. Du kunne ikke tatt henne med deg på toalettet? Lagt henne på et håndkle eller et teppe på gulvet ville forøverig vært ganske mye lurere. Trebarnsmor..? Jeg har ikke barn,men tenker nok alikevel at det hadde vært en mere skånsom løsning…

    13. Du er IKKE en toppblogger! Hva faan får deg til og tru noe sånt?! Hvis du håper på et verdig liv fremover så anbefaler jeg deg til og legge ned hele bloggen! Og det største nettrolle her er jo egentlig deg selv!

    14. Hvis hun allerede lå i vogna kunne du jo likegjerne trillet henne litt nærmere/inn på badet slik at du så henne. Dersom hun spv hadde hun jo ikke våknet av det. Man overlater ikke en baby med to eldre søsken alene uansett hvor kort tid man er borte. I den alderen forstår de inn ikke konsekvenser, å det er en risiko å ta.

    15. Det er mange meninger om dette. Viktigste er at hun kom seg fra det uten skader. Personlig ville jeg aldri latt en baby være alene med barn på 2 og 4 år. Man vet aldri hva de finner på , barn er barn . Uansett hvor glad de er i henne , så skjønner ikke de konsekvenser at å forsøke evt å løfte henne ut av vognen.

    16. Da jeg var liten datt jeg ned fra stellebordet, har et hakk i sjelette i panna ennå 20 år senere. Betyr ikke jeg har hart dårlige foreldre, omsorgs svikt eller hva man nå enn vil dra det til. Det var selvfølgerlig et UHELL. Sånnt skjer nåkk oftere enn man tror, å som oftest går det bra!
      Dette var ikke rannveig sin feil, eller ungene hennes. Ingen mente noe vondt med d som skjedde er jeg sikker på…
      Man lærer så lenge man lever, å nå er nåkk rannveig enda mer forsikti nestegang. Men man kan ikke forutse alt som muligens KAN skje hele tiden, da tror jeg man blir gal om man prøver
      Du er en god mor rannveig <3

    17. ulykker skjer dessverre 🙁 er kjempe ille når det skjer, min lille datt ned sofaen når han var 3,5mnd fordi jeg var uoppmerksom mindre enn et minutt,sånn kan dessverre skje, og heldigvis er han helt fin idag,men det er skremmende, verken du eller jeg er dårligere mor for det, sånt kan skje alle til og med de beste. ha en forsatt god påske 🙂

    18. Har oppdratt 2 barn, og ingen av de har noen gang falt eller skadet seg på grunn av uaktsom adferd. Alle vet at så små babyer må ha tilsyn døgnet rundt, spesielt hvis man har flere små søsken i en alder av det dine andre to er. I stedet for å skjelle ut leserne dine, bør du gå inn i deg selv Rannveig

    19. Ikke bry deg om de Idiotene som sitter foran pc istedet for å
      være me Venner og Familie.Så feige att de ik tør å vise hvem
      de er engang..
      Ikke la dette gå inn på deg for du er ei kjempefin Jente og
      mamma-;)
      Hilsen Ei som har lest Bloggen din fra begynnelsen🐥🐥🐥

    20. Helt ærlig. Jeg synes du burde stenge kommentar feltet. Det er ikke vits når det kommer så mye drit. Folk slutter ikke å lese forde❤️ Kansje dagene dine forblir litt mer positive uten all driten

    21. Åh, voksne folk bak dataskjermen på ferde igjen her tydeligvis :O forbanna bedrevitere! Drit i negative kommentarer, enkelte har tydligvis så store problemer med seg selv at de må få utløp ved å kommentere stygt hos andre! Godt å høre det gikk bra me prinsessa di, ha en fin påske videre 🙂

    22. Rannveig kan ikke stenge kommentarfeltet. Gjør hun det, så mister hun de 14 følgerne hun har. Resten kikker kun på kommentarene! Toppblogger… Jeg tror ikke det. Sophie Elise og Anna Rasmussen kan stenge kommentarfeltet, for de har tusenvis som LESER bloggene dems.

    23. Hvorfor trillet du ikke bare vogna med deg bort til toalettet?!
      Stakkars baby. Hadde ikke latt barnet mitt være alene med storesøsken. Heller tisse på seg enn å skadet barnet.

    24. Alle dere som skriver så mye dritt,hvor gamle er dere? Hvor mange barn har dere? Det er så lett for andre å si gjør ditt gjør datt.
      Har selv 2 barn og de er lynraske på ting. Har selv sittet på legevakt med min ene å grått,fordi jeg mente jeg var en uansvarlig mor. Men som legen sa,det skjer så fort med små barn. Vi må ha øyne i nakken også om man skal følge med døgnet rundt.
      Har hentet min eldste i barnehagen med kutt i leppa,fordi de ansatte ikke passet godt nok på. Fordi min datter var lynrask i noen sekunder.
      Men jeg lager ikke ett helvete. Slikt kan skje.
      Skjerp dere alle sammen

    25. Helt utrolig hva andre får seg til å skrive! Dette er sånn som kan skje ALLE. Folk må virkelig begynne å tenke seg om før de skriver. Jeg blir helt oppgitt. Herregud. Du er en utrolig flink og god mamma, Rannveig. Det som skjedde var bare uheldigt, og kan som sagt skje alle.
      Bra alt gikk fint med søte Sienna!
      Men hvis jeg var deg Rannveig, hadde jeg ikke orket å skrive om hendelsen i det hele tatt. Men det er mine tanker, da jeg ikke hadde orket fått slengt i tryne hvor dårlig mor jeg var, av disse forbanna “perfekte” mødrene.
      God påske til deg og dine 🙂 klem.

    26. så rannveig skal legge ned bloggen pga noen nettroll ikke klarer å styre seg,talefritt i norge..få dere et liv nettroll. og ikke en drømmeverden.rannveig du gjør en kjempe bra jobb med ungene dine og uhell kan skje..god påske..

    27. Godt det endte bra og hun har det fint.
      Jeg lurer på hva du mener om å la barn sitte i bilen alene mens man er på butikken eller er de alltid med ?
      Hvordan gjør du det?
      God påske🐣

    28. FORBANNA TROLL!
      Dere har ikke noe liv annet enn å sitte bak skjermen å skrive dritt! Gå og napp løken eller kos med dere selv istedenfor å la frustrasjonen gå utover andre. Herregud, har dere ikke noe bedre å gjøre enn å sitte på den late ræva for å spy dritt på nettet?
      Hun er en toppblogger som våger å dele livet og hverdagen sin med andre og det må jeg si er TØFT gjort i motsetning til dere anonyme tapere. Dere er intet annet enn samfunnets avskum, dere er pesten selv og må utryddes fort som fy.
      Rannveig, stå stolt oppreist og vær sterk i deg selv. Vi er mange som heier og støtter deg. Helt ærlig så vil jeg råde deg til å stenge kommentarfeltene for disse trollene plager ALLE… Ha en god påske med de nydelige diamantene dine. Det er normalt å være hysterisk når man er mor, det er en del av jobben! <3 Jeg har aldri møtt deg, men jeg har fulgt bloggen din hele veien og kan ikke si annet enn at du er fantastisk, åpen og ærlig <3 Ikke la disse jævlene ødelegge for deg. Steng kommentarfeltet en stund.

    29. Det var et uhell, og det skjer nok ikke igjen! Å kalle deg en dårlig mor pga dette er helt bak mål. I såfall er jeg en elendig mor selv. Sønnen min stupte t av sofaen her om dagen. Jeg satt rett ved siden av, men rakk ikke å reagere. Han er 9 mnd

    30. Rannveig, du er på ingen måte verken dårlig mor eller uansvarlig! Slike situasjoner som dette kommer alle mødre med barn å komme opp i, og måten du reagerte på motbeviser jo at du er uansvarlig! Stå på Rannveig og ikke ta deg nær av nettrollene! Di er, som sagt, TROLL som er ute etter å irritere deg, og anklagelsene di kommer med er helt ubegrunnede <3

    31. Herremin, så latterlig at folk skal hakke på deg av den grunn. Er man alene så må man la barna være alene i det ene minuttet man er borte på do.
      Så lenge barna ikke blir alene med vilt fremmede eller de kan få tak i farlige objekter eller komme seg ut synes jeg ikke det er uansvarlig.

    32. Jeg frekventerer Rampelys-forumet på KG mye men har ikke sett slike kommentarer der som du beskriver. Er det i ditt eget kommentarfelt du mener? Syns du uansett bør holde deg for god for å kalle alle som er på nettforum for troll uten liv, du har jo mange på F eks KG som heier på deg og som du nå støter vekk med alle fornærmelsene og kjeftingen din (b la meg).

    33. Så dere som mener hun er en dårlig mor på grunn av dette her og skriver “stakkars barn” osv, eller på en eller annen måte hvertfall prøver å få det frem, dere gjør ALDRI en feil dere eller? ALDRI? Ikke i det hele tatt?
      Kjenner jeg blir helt varm av sinne inni meg når jeg leser slike setninger med ordene “dårlig mor” i seg.. Huff, blir så kvalm! Skam dere!
      Hun skriver om sitt daglige og hektiske liv med sine vakre, tre barn og er dønn ærlig om at noe gikk galt da hun bare var på do i et lite øyeblikk og forsøkte i hvertfall å ordne opp i det ved og få fagfolk til å undersøke henne.. Alt viste seg å være i orden med barnet, ingen skade skjedd. Så hvorfor lage så mye oppstyr ut av dette her? Ungen ser frisk og fin ut og det er vel det viktigste? Eller hva? Hva mer kan man forvente? Når blir man en perfekt forelder?
      Hun bor mer TRE barn ALENE, helt alene! Håper dere som slenger dritt og prøver å peke ut at Rannveig er en dårlig mor, har stålkontroll med deres barn heletiden. Og med heletiden, mener jeg ABSOLUTT HELETIDEN!
      Jeg syntes hun er superflink med barna sine til tross for at hun er alene med dem og prøver sitt beste for at barna skal ha det bra. Man må ikke trenge å peke ut det værste i alle situasjoner, bare for å gjøre ting værre og det mener jeg alle burde ta seg selv i nakkeskinnet for!
      Jeg er en mor selv og vet hvordan det hektiske livet kan være, og gjør man feil, tar man lærdom av det og prøver å ordne opp i det så godt man kan. Og slik jeg ser det, har Rannveig nettopp gjort dette..
      Man burde heller ta lærdom av de feilene man gjør og eventuelt komme med tips og råd til andre som har barn, venter barn og/eller har lyst på ett eller flere barn, på en fornuftig og ordentlig måte istedenfor å komme med pekefingeren sin som sikkert er skinnende ren!
      – Takk for meg!

    34. Vet ikke hvilket innlegg og kommentarer du henviser til, men ser jo at det tikker inn bedrevitere her også..
      Mine barn har falt ut av sofaen og dobbeltsenga. Hadde aldri trodd det skulle skje meg, men uhell skjer. Det gjør deg ikke til en dårlig mor likevel:)

    35. God påske!
      Helt enig med ene kommentaren her. Fy søren så mye dritt dere slenger. Noe er kanskje så drøyt at hun ikke kan legge det ut. Men uansett, man skal ikke feie for egen dør! Og dessuten tenkte jeg også mitt, men går ikke og slenger dritt osv. Verre med de som faktisk går i fra barna sine på stellebordet og de sparker eller ruller ned på gulvet og kan knekke nakken eller få noe i hodet. Spebarn tåler mye. Men pga det er åpent hodet til de er 3-4 år gammel tåler de ikke så mye mot hodet. Lov å bruke hodet uansett hvem det er. Dama her har 3 barn alene, bare med 1 barn i trassalderen kan være slitsomt. Snakker av erfaring. Og det å legge henne i vognen burde ansees som relativt trygt. Hud datt på et flatt gulv og tok ikke skade av det. Så ro dere ned her å ta en titt på dere selv. Om folk ikke kan komme med konstruktiv kritikk burde folk bare zipp it rett og slett.. Ingen er perfekte. Husk det.
      Ikke bry deg om dette og heller anmeld de som tråkker over streken å gi politiet ip-adressen. Bedrive sjikane og ærekrenkelser er ulovlig i Norge til info. 😊

    36. De som kommenterer sånt kan umulig ha barn selv. Vi med barn vet at uhell kan skje på ett sekund bare man snur seg rundt. Og det kan skje alle!!!

    37. Ikke bry deg om tullingene som kommenterer og spyr ut drit til deg!!! Er det mange av dere idioter som er alene med 3 små barn???!!! Rannveig kan nok det å være mor!! Tro for all del ikke at dere er bedre!!!

    38. Kjønner ikke hvorfor Rannveig og flere av leserne skal framstille det som om det kunn er Rannveig som er alenemor til 3, tru det eller ei men hun er ikke unik på den fronten.

    39. Så fint at det gikk bra med den lille, helt forferdelig når det skjer. Uhell kan skje hos alle, selv om enkelte mener det motsatte. Synes du gjør en fin jobb med alle barna dine, du gjør en imponerende jobb. Håper virkelig at du hatt mye avlastning disse ukene når du e nordpå.

    40. OMG!
      Så bra at det gikk bra med tulla di.
      Det er jo bare mindre oppegående folk som skriver slikt.
      Noen ting bør faktisk være fredet, og barna våre er absolutt en av de .
      Uhell kan skje alle, og som du sier, naturen kaller innimellom.
      Du gjorde alt riktig i settingen, og folk kan ta seg en jævla bolle!
      Det er så utrolig lavt å gå på barna og hvordan andre er som mødre.

    41. Annelise- ingen sier det kun er Rannveig som er aleine med 3, men det er henne det er snakk om her. Creds til alle, aleine eller ei! Stå på, Rannveig!!:)

    42. Du er en fantastisk mor Rannveig, drit i dem som prøver å dra deg ned. ALLE kan gjøre feil, men ingen får vite om dem. Ting kan skje alle, å du er en ansvarsfull mor. Stå på videre, å drit å dem som slenger dritt å prøver å være bedre enn deg.

    43. De som kommenterer stygt på dette kan umulig ha barn selv. I så fall er de utrolig arrogante, og vil nok en eller annen gang i løpet av barnas oppvekst møte seg selv i døra. Uhell kan skje, vi foreldre kan ikke følge med på alt. Men det er så mye drittmødre i Norge, som skal hakke på alle andre mødre, og tror selv at de er perfekte selv. Noe de så absolutt ikke er, de som til og med viser neste generasjon hvordan man troller på nett og henger ut andre. Som viser barn hvordan man mobber og effekten av å rakke ned på andre. Det er faktisk dårlige mødre det! Det er de som burde skamme seg!

    44. Jeg lurer også på hvorfor du forteller om sånne historier når du VET du får så mye hat! Ja, livet er faktisk full av uhell, men her inne får du ufortjent mye hat.

    45. LISE!!!! DU bør sjekke deg!!! ER det mulig å si noe slikt!! Noe av det styggeste jeg har lest her inne, og her har dere amøber skrevet mye drit!! (Ja , nå skrev jeg stygt jeg også, men nå er det NOK!!)

    46. LISE:
      Sjekk deg selv du! Sånt skriver man bare ikke til folk!!
      Forsiktig med dritten du sender ut, plutselig får du et barn med syndrom vettu. Loven om årsak og virkning, hørt om den eller? 😉

    47. Du er da ingen dårlig mamma selv om dette skjedde. Det jeg heller tenker er at du overdramatiserte dette veldig. Kall det hønemor eller noe annet, jeg tenker at du var mer hysterisk mamma. Hvis hun ikke var bevisstløs og alt virker bra, må det da holde med legevakta for sjekk av datteren din. De tåler da mye disse små.

    48. Lise: Du bør sjekke deg selv, optiker og psykolog kanskje?? Barnet du omtaler her er en helt normal, søt og frisk 2-åring.

    49. Folk er sinnsyke..
      Om det så var noe galt me emma da, så er det vel neppe du, bitter liten kjærring, som skal opplyse om det?
      Da hadde de nåkk funnet dette ut for lenge siden hos helsesøster/lege osv
      Barna til rannveig er nydelige, å 100% sikkert mye snillere enn de som skriver ekkle ting her inne..
      Håper ingen av dere stygge mennesker (ja dere er stygge når dere komenterer døds stygge ting her) har barn! Håper ikke mine barn må møte deres isåfall…

    50. Bra det gikk bra med jenta di. Hvordan gjør du det når du skal en kjapp tur på butikken eller lignende?
      Lar du barna sitte i bilen alene mens du løper inn eller har du alle 3 med inn ?
      God påske

    51. Er så ugreit som det får blitt at hele Norge skal legge seg opp i ALT (nå snakker jeg generelt).
      Min lille, på da ca 5 mnd, stupte hodestups ned fra vogna en gang. Han veltet seg selv over, og jeg trodde ikke han hadde evne til det. Legevakta sa at det at fonatellen var så myk gjorde at babyer ikke ble skadet av slikt. Merkelig nok, tenkte jeg, for det ser så skummelt ut. Legevakta sa også at de fikk inn mange babyer pga sånne ting, men at det nesten alltid gikk fint (med mindre det er foreldrene som har feks ristet barnet eller noe, men nå mente jeg sånne fall som våre fikk). Min har også klart å tippe vogna si flere ganger. Fatter ikke åssen det går, men han har bare blitt paff da, ikke skadet. Heldigvis.

    52. Ingen fare 🙂 da sønn min var baby å han klarte ikke rulle over gikk jeg på do, hørte et hyl og han lå på gulvet. Hadde rulla ned fra senga mi Oo den dagen ja da måtte han ofc lære seg å rulle over :p

    53. Alt folk henger seg opp i. Uhell kan skje alle. Og for å si det slik, så mye som jeg slo meg da jeg var liten, så må jo mine foreldre har vært barnemishandlere.. Jeg slo meg på lekeplassen, jeg snubla i trappene, jeg falt av sykkelen, og kutta meg hit og dit. Barn må få lov å være barn, og uhell kan skje alle uten at du skal bli stempla som dårlig mor..
      Stå på Rannveig, jeg er sykt imponert over deg som takler 3 små alene på den måten som du gjør!

    54. Barn er skapt slik at man skal tåle et kakk her og der fra nybakte foreldre, og erfarne!, Jeg datt mange ganger som baby, som babyer flest, det er virkelig ingenting noe en måtte forsvare seg for. De som sier at man skal aldri snu ryggen til en baby..herlighet jeg syns virkelig synd på dere..
      Folk og spesiell småbarnsmødre er heslig til å peke fingre, men husk peker du finger så er det alltid en finger som peker tilbake på deg!
      Du er utrolig flink, herregud så flink du er med påskeegg og finne på lure løsninger!:) All ære til deg!:)
      Klem Maria

    55. Jeg passet søsteren min når jeg var 15 og da trillet jeg vognet på en stein og mistet helt balansen så hele vognen falt med babyen inni.. det var heelt grusomt, men det gikk heldigvis fint 🙂 Uhell skjer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg