Sterkere tilbake

Jeg vet rett og slett ikke hvor tiden blir av, men ett sted tar den tydeligvis veien. Jeg sliter en del med øyebetennelser for tiden, og eksem/allergiutbrudd + veldig lave jernlagre. Fikk medisin for flere uker siden, men selv med medisin gir det seg bare ikke. Er helt grusomt, og håper virkelig det gir seg snart! I følge legen min er stress årsaken, og det er kanskje ikke så utenkelig. Jeg lever jo en rimelig stressende hverdag, for å si det mildt. 

Men sykdom til side. Bortsett fra det går det veldig bra med oss! I dag har Emma vært hos farmoren sin, og jeg og Nathaniel har laget sjokoladeboller i veldig enkel form. Tenkte å lage et eget innlegg om det i morgen! Bruker alltid å gjøre noe “ekstra” på torsdager da det bare er meg og han (og Sienna selvfølgelig) Og når vi snakker om henne, hun er jo blitt så stor! Og en ordentlig solstråle. Jeg blogger jo relativt sjelden nå, og føler hun rekker å utvikle seg mye mellom hver gang, haha! Nå har vi nettopp innført nye leggerutiner, og nå legger lillefrøkna seg samtidig som de to største kl 19. Så nå vil jeg faktisk ha kveldene ledige igjen, noe som naturligvis er litt deilig. 

Er egentlig ikke så mye mer å si. Jeg vet utrolig godt jeg er en helt elendig blogger for tiden, og jeg skal virkelig komme sterkere tilbake når formen min er bedre. Jeg vurderer til tider å slutte å blogge, rett og slett fordi jeg har det vanvittige presset på meg hele tiden og sliter med dårlig samvittighet når jeg egentlig skal blogge, men ikke klarer/ikke har tid. For.. tro dere meg, det er rimelig heftig å være alene med tre barn, følge alle deres vidt forskjellige behov, holde hus og hjem ryddig og rent, være oppegående, få nok søvn, og i tillegg blogge ofte og bra. Sistenevnte er nok det som blir nedprioritert, desverre. Noe jeg håper dere alle skjønner. 

 

25 kommentarer
    1. Nyt tiden du får være hjemme! 😊Fordi verre blir det når du må ut i arbeidslivet og barna skal begynne å være med på aktiviteter… Da blir det travelt da!

    2. Herregud,kommenterer sjelden,og sjeldnere blir det,for nå gidder jeg ikke å klikke meg inn hit lenger. Jeg har ALDRI opplevd noen som konstant klager så mye som deg. Du har selv valgt å få TRE barn (noe som i de aller fleste hjem er helt normalt!) du jobber ikke,du er HJEMME,på dagtid med ETT barn. Hvor tungt er det? Har selv tre barn,jobber 9-16 og synes absolutt ikke det er tungt og vanskelig! Slutt med klagingen!!

    3. Hva skjer med denne trekningen du skal ha. Blir vell som alt det andre du har lovet oppigjennom, du driter i det… For alt som skal gagner deg må gjøres NÅ med en gang, men så lenge det ikke har noe med deg og gjøre, nei da er det ikke så farlig!
      Også igjen så fikk du inn noen få klage ord på slutten av ett innlegg, at du seriøst ikke blir lei å ser det selv er meg ikke helt forstålig. Det er FOLK SOM HAR DET VÆRRE EN DEG! Ja slutt med blogginga, du gjør deg selv en tjeneste og oss andre som tørr å ytre oss!

    4. Skjønner det ikke helt… De 2 gamleste er vel i barnehagen på dagtid? Det vil si at du og Sienna har hele dagen for dere selv. Pluss at Emma har pappahelg annen hver helg? Hvorfor er det så travelt da? Skulle tro du har all verden med tid…
      Det blir ikke noe bedre når barna blir gamlere og du må ut i jobb…

    5. Herregud skjerp dere?! Skulle tro du ikke hadde det travelt? Det er vel virkelig ingen tvil om at ranveig har det travelt og slitsomt!! Det kan vere mye travlere å ha permisjon enn å vere i jobb! Jeg hadde aldri hatt tid til å blogge når jeg var i permisjon. Hadde hatt mer tid til det i lunsjen på mitt vanlige arbeidssted, for å si det sånn!! Jeg sier heller stå på, det blir lettere når Sienna kommer i barnehagealder. (og nei, man er ikke dårlig mor som har barna i barnehagen så MSN får jobbet (i dette tilfellet blogg) !)

    6. Jeg har 3 barn, og mann, og synes til dét til tider har vært vanvittig slitsomt. Det er klart det er krevende å være alene om 3 barn, ingen tvil om det. Jeg synes du har endret deg veldig det siste året, Rannveig. Fokuset ditt er et annet. Det er slutt på halvnakne bilder, og mer fokus på barna. At det travle småbarnslivet gjør at du nedprioriterer bloggen synes jeg vitner om at du har modnet, og er istand til å ta mer fornuftige valg. At du vurderer å slutte å blogge synes jeg ikke er rart i det hele tatt. Jeg tror det er en fornuftig avgjørelse å ta. Da tenker jeg ikke bare på det uheldige i å eksponere barna, som tross alt ikke har valgt det selv, på nett, men på at du skal slippe presset og den dårlige samvittigheten, og ikke minst alle de krasse kommentarene du får her, og bare ha fokus der det hører hjemme. Ønsker deg uansett masse lykke til. Du fremstår som en fin og reflektert mamma nå, og du har tre superskjønne smårollinger. 🙂

    7. Jeg liker bloggen din, og jeg liker deg,, men hvorfor må du i hvert eneste innlegg skrive ting som det folk reagerer på her ? Tror du ikke vi forstår ? Tror du ikke andre går igjennom det samme som deg ? Tror du at du er den eneste i verden med TRE barn ? Du har valgt det selv, og det ville vært nydelig å en dag lese hvor fantastisk dere har det, istedenfor hvor sliten du er.

    8. Vil tro at de som klager på hva som skrives her,har en mye lavere standard enn Rannveig når det kommer til husarbeid og orden. Dere legger dere nok med rot og kaos i heimen,og serverer drittmat til middag for det er det enkleste. Osv osv…
      Du er superflink Rannveig,virkelig imponert over alt du gjør.

    9. Nydeli bilde av alle 3 sammen! Ser en søsken likhet på alle, men samtidig så forskjellige! Nathaniel har altid ligna på deg, men nå ser jeg mer å mer at emma også gjør det. Minste jenta har også mange trekk fra deg!

    10. De som mener Rannveig ikke har det travelt kan umulig være alene med 3 barn selv. Og permisjonstiden kan være mye mer slitsommere enn å være på jobb. Faktisk kan det å jobbe være en befrielse fordi man får tid uten barn. Får tid til å gjøre noe annet og tid til voksenkontakt uten barna på “slep”. Joda, morgenen kan fort bli litt travlere, men det er jo hva man gjør det til selv. Man kan jo stå opp tidlig å ha god tid før jobb, eller sove litt lengre og ikke ha god tid. Men ellers er det ingenting som tilsier at det skal være så mye mer travelt å jobbe enn å være hjemme i permisjon.
      Så skjerp dere!

    11. Hei Rannveig og dere andre!😊 Jeg syns du er både tøff og flink. En kul dame, med vakre barn som ser ut til å ha det veldig bra. Jeg syns ofte jeg leser om hvor fantastisk dere har det, som etterlyst her oppe. Jeg er over 30 år, godt utdannet, har mann med god jobb, hus og alt på stell. Familien vår bor i nærheten. Er hjemme i permisjon med jenta mi på 5 mnd, og har en gutt på 3 år. Jeg er dødssliten!!!! Og endatil har jeg rolige barn som sover bra!!!!! Dere som tror det er så lett med de “gamlere” (eller eldre som mange ville sagt) barna som er i bhg har ikke barn selv. Klart det er rolig akkurat de timene de er i bhg, men det er ikke rolig å få alle ut døra, i rene klær, med alt utstyr, og så skal de hentes igjen og alt skal klaffe med babyens sovetider…. Nei, jeg bøyer meg i støvet. Klag med du er god til, jeg klager jeg også!!😘❤️ Nå ble dette en skikkelig lang og bitter kommentar, men jeg blir rett og slett forbannet av alt folk liter av seg her. Skjerpings!!!!! God helg, Rannveig!❤️

    12. Selvfølgelig har vi forståelse for det 🙂 Du er kjempe flink, og prioritere i mine øyne helt rett! Du har ingenting å unnskylde deg for med å ikke blogge, selv om jeg liker å lese bloggen din 🙂 Nyt tiden med dine 3 små. Du er en kjempe flink mamma. Selv om du blogger mindre, skal jeg uansett klikke meg innpå bloggen din.

    13. Hei. Har du byttet mascara? Viktig å bytte jevnlig når man sliter med øynene da det smitter veldig fort:)

    14. åå er du alene med tre barn og har en stressende hverdag? nei det har vi ikke fått med oss før……………..

    15. Drit i dumme kommentarer over her, Rannveig! Synes du er kjempe flink!
      Vil tro det er super travelt å være alene med tre barn. De som sier det ikke er travelt, er vel mødre som plasserer alle tre forran TVen i flere timer uten å underholde barna selv… Barna dine er heldige som har deg som mor!:) Også er de supersøte alle tre!<3

    16. Jeg synes også at man kan merke en forandring, til det bedre. Du ser ut til å ha vokst, at du tenker deg gjerne mer om hva du skal blogge om, hvordan fremstille deg selv, f.eks. De små ser ofte lykkelige ut. Jeg tror at du er en god mamma for dine barn. Lev livet, for dine barn, for deg selv, uansett om du blogger eller ei.

    17. Du virker som en fantastisk mor til dine barn:) virkelig!! Og jeg syns ikke du klager, du forteller jo bare hvordan ting er i real life. 🙂
      Men ift lave jernlagre og øyebetennelse, kan det tenkes at du har en revmatisk sykdom? Evt chrons? Det kan gi slike sympt.. Syns det er skummelt å feie alt under “du er nok sliten” kategorien. Kritikk til legen din, ikke deg:) stå på videre!
      Hilsen sykepleier

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg