Vær-så-god -bli svett-dag !

Føler jeg for tiden starter hvert eneste innlegg med hvor fort tiden går. Men virkelig. Jeg er helt ferdig ved dagens ende, og etter det igjen er det fortsatt mye som gjenstår før jeg selv kan ta kvelden. Dere som mener jeg klager mye… vel, la meg bare så det sånn, jeg kunne klaget SÅ mye mer. Jeg er veldig fornøyd med livet mitt, jeg er utrolig heldig. Men INGEN skal komme å si at det ikke er krevende og at jeg ikke har rett til å “klage” i blandt. Selv om jeg personlig absolutt ikke ser på det som klaging. Jeg vil heller si det slik at jeg skildrer hverdagen min, og av og til også mine tanker. Og det er absolutt ikke noen dans på roser og rosa skyer. 

Med det sagt, kan jeg fortelle at vi i dag har tilbragt dagen i Oslo, jeg og mine tre boller. Gått/trillet litt rundt omkring, spist boller ute i det fine været, og besøkt reptilmuseet (sistenevnte STOR stas) De syntes det var vanvittig spennende å se på alle edderkoppene og slangene, skilpadder og lignende. Selv var jeg litt usikker på om jeg faktisk ville klare å gå inn der, ettersom nettopp slanger og edderkopper ikke er noe særlig min greie.. for å si det på¨en pen måte. 

Vel, det var egentlig ikke det som ble det reelle problemet. Dette reptilmuseet var nemlig stappet fullt med folk, og jeg, som kom der alene, med to barn og barnevogn på slep, skjønte at dette kom til å bli en svett affære. Det gjorde ikke det noe bedre at tempen inne i lokalet holdt rundt 30 grader, noe som gjorde det vanskelig å puste for en allerede ganske svett mamma. Så ble det ganske raskt mattid for lille snuppa. Fram med puppen. Dere skjønner, denne frøkna har nettopp oppdaget at det er en verden rundt henne, og tar titt og ofte brått hodet vekk fra puppen. Det som videre skjer da er at det i løpet av noen millisekunder spruter melkestråler som er minst fire meter lange, i alle mulige retninger. En slik manøver var bare murphys lov at måtte skje i dag, med mennesker i alle retninger. 

Ungene sto å tittet på en slange som praktisk talt forsøkte å komme seg ut gjennom det smale mellomrommet mellom de to glassene som sprerrer den inne, mens jeg sto og ammet minstefrøkna (de som satt på benken rett ved siden av hadde nemlig null planer om å la en ammende mor få sitte) Det er ikke det altså, jeg er utrolig vandt med amming i alle mulige settinger og stillinger. 

I det frøkna har spist i nok tid til å få melken til å strømme, velger hun å ta en slik unnamanøver for å se seg rundt. Dette resulterte altså i at dama som sto forran oss ble nedsølt i melk i løpet av bare et par sekunder. Altså… jeg blir aldri flau, virkelig. Men det der var faktisk bare helt og holdent dritkleint. Haha. Beklager for at jeg sølte melk på deg, liksom…. 

Bortsett fra at svetten (og melken) har rent ( også kjent som  “vær-så-god-bli-svett-dag”), så har det vært en aldeles strålende dag! Vi avsluttet dagen med å besøke tante Astrid som bor i Oslo, og tok henne like godt med oss hjem til “landet”. Så nå, etter en koselig ettermiddag og kveld hjemme med henne, ligger alle å sover godt, utenom meg. Men nå er det altså også min tur! 

Noen bilder fra dagen i dag!



Blogges

21 kommentarer
    1. Hvorfor tar du ikke av ungene ytterklær når det er så varmt? Det må være minst like varmet for dem som for deg.

    2. Jeg er ganske sikker på at du hadde med deg tre unger og en barnevogn på slep idag.
      Ser ut som en kjempe dag, flink du med barna dine 🙂
      Hvis det var så varmt, hvorfor har ungene på seg ytterklær inne da?

    3. Haha! Barn er veldig raske med og si ifra hvis de er varme, tørste, sultne osv! Så ta dere en bolle!!
      Rannveig, barna dine er nydelige og ser fornøyde ut 💙💜💜
      Lest det nye innlgget til mammatilmichelle?? Hva tenker du, som har gutt og jenter? Er det lettere og vise kjærlighet og gi kos og klem til jentene enn gutten? Styggeste jeg har lest på lenge!! Hun er ikke mye god! Stakkars lille søte W!

    4. Imponerende, du er veldig flink med barna dine, de ser veldig blide og fornøyde ut, noe som tyder på at du gjør en strålende jobb med dem.

    5. Hva med å begynne å gi pure og sånt til barnet når dere er ute? Trenger ikke å amme en så stor unge ute om det bare er flaut. Eller hva med en flaske? 🙂

    6. Jeg er imponert over hvor god mor du er! du kunne valgt å bare sitte inne med barna dine, men du finner stadig på morsomme ting å gjøre med dem. Ble for 3 uker siden mamma i en alder av 22 (med mann), og du har ofte vært min inspirasjon, for det er mye tøffere enn jeg trodde. All ære til deg som klarer å ta deg av 3 barn alene! Det står det virkelig respekt av.

    7. Therese. De nasjonale retningslinjene sier fortsatt kun amming de første 6 mnd. Det er faktisk det aller beste du kan gi babyen din. Og pupper er til for å gi babyer mat. Hva skulle være flaut med det? Hun sa det var flaut å sprute melk på ei dame. Hekker skam på dem som ikke lettet på ræva for å gi henne plass på krakken.

    8. Idalill: snakk om å misforstå anna rasmussen da! Er du ikke riktig navla?? Betyr da for fader ikke at hun ikke viser W nok kjærlighet! Er det virkelig så gjennomtrekk hos deg at du ikke skjønte hva hun mente med innlegget??? Eller leker du abre så dum! At det går an! Er selv jente og gutt mamma, og det er jo forskjellig, men man elsker dem jo like mye begge to! Man får jo en annen tilknytning til det samme kjønn, akkurat som far får en spesiell tilknytning til eventuelle sønner. Det er jo litt sånn. Betyr ikke at man ikke elsker det andre barnet like mye! Skjerpings på de syke holdningene dine! Anna gjør en kjempe jobb! Skjerp deg!

    9. Du er så flink! <3
      Men må bare spørre.. Spurte du de som satt på benken om du kunne få lov til å sette deg litt å amme? Man kan jo ikke forvente at noen skal følge så masse med på om noen andre rundt seg kanskje har behov for å sitte litt. 🙂

    10. Så flott at du gir barna dine gode opplevelser!! Men; jeg vet at jeg gjentar meg selv igjen og igjen, har kommentert akkurat det samme mange ganger… Hvorfor lar du de gå i støvler alltid? De puster ikke og er ikke komfortable å gå i. Ser at datteren din har på solbriller… Antar derfor at støvler ikke er nødvendig. I hvertfall ikke på en togtur/sentrumstur/Inneiparkentur. I tillegg ser det ut som at barna har alt for store klær på seg. Om du var varm, så kan du bare tenke deg hvordan det var for de små. Ser ut som at Emma bruker typisk 92, men har på seg 104/110 og størstemann bruker minst 122 når han sikkert er 110.

    11. Du anonym som lurer på om E fortsatt bruker bleie.. Det er helt normalt at barn bruker bleie til de er i 3 års alder og begynner så smått med pottetrening da. Det er veldig individuelt fra barn til barn når de er “klare” for dette steget. Jobber i barnehage og ser at enkelte av barna synes det er veldig ukjent å skummelt å ta det steget å skulle slutte med bleie. De begynner å bli så store at de kjenner på flauhet ved eventuelle uhell, så dette er noe barnet må få kjenne på selv, til en viss grad selvfølgelig. Hadde ikke begynt å stresse med dette før 4 års alder, da skal de mer ut i verden, bare noen år til skole og det er rett og slett bare praktisk:)

    12. Hei Rannveig. Så fantastisk å se så smilande ongar.. Det e ingen tvil om at desse ongane vokse opp samen med ei mor som e der for di, ser di å tar vare på di. Du e meir en god. Ongane dine e heldige som har deg som mor. Du har lov å klaga litt, det e eg enige med deg i. Eg har sjøl 2 prinsesser og syns det kan ver ganske travelt og utfordrande til tider, + eg har ein mann. Å eg vett ikkje ka eg sko gjort uten han.
      Stå på, du e fantastisk 🙌🏻😊

    13. Støvler er vel noe man tar på fordi det er enkelt.. Barna til rannveig er sikkert blitt selvstendige og kler på seg selv. Flott det. Å kle av og på tre unger er ikke bare bare på et sånt sted, gikk sikkert veldig bra å ha utejakkene på! Ble svett bare av å lese dete jeg, du er flink. Å drive med uten bleie- trening når man er på tur med tre små alene tror jeg er det siste man bør gjøre. Man får øve hjemme. Mange teite råd over her hehe

    14. Alle unga e førskjellig, nån må ha klea som e litt stor i str andre ikke, æ kjøp skjøl klea te mi jente (ho bruka 92 nu) i 98 sånn at ho kan bruk det ei stund i stedenfør å kjøp det når ho kommer så langt at ho må bruk den str. Samtidig kommer det ann på kroppsbygninga te ungan.
      Syns du e flink me ungan dine, alle e så skjønn 😃

    15. Hahaha! Kjenner meg SÅ igjen. For et morsomt innlegg. Har en datter på 3 mnd som gjør akkurat det samme, og spruten står.
      Blir klein av at folk tror de kan alt om alle unger her. Også at de kan tyde alt utifra noen bilder. Tror du er flink med barna dine jeg:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg