Din dumme drittkjerring

Og mange andre svært “saklige” betegnelser av meg. Ble litt av en stor-stå-hei etter jeg skrev gårsdagens innlegg. Vel, jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor det ble så mye drama. Det er selvfølgelig forståelig at dere stiller spørsmål, og det er det ingenting galt i. Det er likevel et ganske vidt gap mellom å stile spørsmål, og drive drittslenging. Å kalle meg for dum drittkjerring fordi jeg ikke utleverer hele livet mitt,blir rett og slett bare alt, alt for dumt. Jeg skrev innlegget slik det er skrevet for å ikke dra inn noen personer eller “henge ut” noen, på noen som helst slags måte. Jeg er litt opptatt av at min blogg er min blogg, og jeg skriver kun om de som har gitt samtykke til det. Rett og slett. Nå er det slik at jeg er en skikkelig følelses-person,og det innlegget ble skrevet rett fra hjertet, med den vinklingen det hadde, som sagt av nevnte årsak lengre opp.

Nei, jeg er absolutt ikke gravid. For de av dere som har fulgt med (og jeg regner med det gjelder en god del av dere), så satt jeg for en liten stund siden inn p-stav i armen, nettopp for å unngå det. Og det er vel strengt tatt ikke mulig å bli gravid når det eneste du gjør er å være med ungene dine.. Det kom så utrolig mange merkelige spekulasjoner, og jeg ser virkelig ikke behovet for å kommentere de noe ytterligere, da dette, som sagt, er en personlig sak. 

Forøvrig så blir jeg fortsatt, etter fem år som blogger, sjokkert over hva mennesker får seg til å skrive til andre mennesker de hverken kjenner eller har møtt. Jeg er oppriktig interessert i hvilke forferdelige ting jeg har gjort dere, som får meg til å bli en “drittkjerring” og en “idiot” (og alt det andre.. ) Men det er klart. Ikke alle kan inneha de gode egenskapene folkeskikk og manerer. Skal man tro de mindre saklige kommentarene som tikker inn her, burde jeg mistet alle barna på rappen og bestilt enveisbilett til Sibir. Det er jo faktisk en gang sånn, at de som har behovet for å slenge dritt til andre mennesker uten mål og mening,ikke har det noe bra med seg selv. Det er vel ikke akkurat en godt bevart hemmelighet, for å si det slik. 

Vel, jeg anser ikke meg selv som hverken drittkjerring eller idiot. Faktisk, så innbiller jeg meg at jeg er omtenksom, oppegående, smart, og snill og god med menneskene rundt meg. Ikke minst, så er jeg hyggelig med mennesker som jeg ikke kjenner, selv om jeg ikke må.Jeg kaller ikke andre mennesker for dum drttkjerring, for så å be de drite og dra, bare fordi jeg er uenige med de eller deres meninger. Jeg er hun som alltid sier “ha en fin dag” til kassadama på Rema, selv om jeg ikke må.Jeg må ikke, men jeg gjør det. Det er så lite som skal til for å glede andre mennesker eller gjøre dagen deres litt bedre. Ja, har dere hørt om det? Det finnes noe som heter å være glad på andres vegner. Men den egenskapen ser også ut til å være mangelvare hos en god del. Og en ting må jeg bare si. Jeg håper for guds skyld ikke mine barn møter på deres barn i framtiden. For deres barn blir oppfostret i den tro at det er greit å mobbe. For kjære dere. Husk… Barn gjør ikke som vi sier – de gjør som vi gjør! Du mobber, barnet ditt mobber. Simple as that! 

Føler forøvrig at et bilde av kardemommeloven er passende her. Her er det mye å hente for dere nettroll! 

Se og lær, se og lær! 

21 kommentarer
    1. Skal du komme her å påstå at du ikke i flere “forsvare meg selv-innlegg” har kalt leserne dine både det ene og det andre?!? Er du i selvfornektelse eller?

    2. Du hadde vel etter flere år som “toppblogger” ikke forventet noe annet når du skriver et slikt innlegg? Noe må du jo ha lært tenker jeg. Jeg mener, hva er vitsen? Du spruter ut av glede, legger ut i det vide og brede om det fantastiske som har skjedd, men du forteller aldri hva det er. Men idiot er du nok ikke, dette var et innlegg du skrev på den måten med hensikt for å få kommentarer og litt interesse rundt deg selv igjen. Er vel litt begrenset hvor mye du får av akkurat det med disse DIY innleggene dine

    3. Finnes desverre mange bitre,stakkarslige mennesker der ute. Mange som ikke burde vært på sosiale medier. De blir veldig store i kjeften når de gjemmer seg bak ett tastatur. Disse menneskene er inne på bloggen din kun for å lage kvalme,men det morsomme er jo at de bidrar til at du tjener på denne bloggen 😛 Drit bare i disse menneskene. Ikke bruk energi på idioter som har veldig lite å bedrive tiden sin med 🙂

    4. Ingen trenger bruke skjellsord, men…. Hvorfor gidder du si a og ikke å? Til en bunch av folk du ikke kjenner? Du må forvente sure miner og spekulasjoner! Du kunne skrevet at du var glad og at livet smiler eller noe. Ikke all denne nesten infoen. Bare en tanke du kan ta med deg til en annen gang!

    5. Jeg ble også veldig nysgjerrig når jeg leste innlegget, og spekulerte selv. Men det gjør ikke at jeg har et behov for å kaste masse piss og dritt over deg uansett. Man skal kunne respektere at noen vil dele at de er glad, uten at man må dele det personlige om hvorfor. Det er dessverre mange mennesker i dette landet som har foreldre som aldri lærte dem folkeskikk, og dem tror da at dem har rett til å vite alt om deg og ditt liv.
      Stå på Rannveig. Du er en fantastisk mor til dine barn. Det er lett å dømme deg etter utseendet når man ikke kjenner deg (noe jeg også gjorde da jeg startet å lese bloggen din), men etter å ha fulgt deg gjennom årene, så har jeg lært at man ikke skal dømme en bok etter omdømmet.
      Vanskelig å ikke ta seg nær av alt som blir skrevet til deg, men jeg håper du er sterk og hever deg over det.
      Mange gode klemmer.

    6. du virker veldig snill og koselig, men smart? hahahahah, du er nokk verken smart eller oppegående, men det er ikke din skyld. du virker som en god mor.

    7. Og du slenger ikke dritt? Hva med den gangen du beskyldte ei for å påføre seg svangerskapsforgiftning? Det vitner ikke om hverken intelligens, medmenneskelighet eller empati. Men du er kanskje hevet over oss andre? Ikke syns jeg det var mye drittslenging heller , men mulig du har slettet. Sier ikke at leserne dine ikke slenger dritt Rannveig og sier heller ikke at du har fortjent det, men du er virkelig ikke god på å se hva du gjør/sier/skriver selv!

    8. Da kan du drite i å skriv ett innlegg hvis du ikke har planer om å dele hva det omhandler 😉 hvis det et så sabla hemmelig så kunne du holdt A for deg selv, når du ikke skal si B. Jeez

    9. Ja Rannveig barn gjør som vi gjør. Husk det du og. Du kan vel ikke akuratt være stolt av alt du har gjort.

    10. Helt forståelig at du ikke ønsker å dele alt! Det er fortsatt lov å lufte tanker uten å måtte utlevere hele livet sitt! Stå på, du virker som en super mamma ❤️

    11. Det går ann og tenke seg hva det kansje er men man har ingen rett på og få vite. Uansett stå på. Og jeg kjenner 2 stk som har blitt gravide med p stav så vær litt forsiktig da flere enn dem jeg kjenner har blitt gravide.

    12. Du virker verken empatisk eller oppegående. Det virker mer som om du bor i din egen, lille boble hvor bare du eksisterer

    13. Åsså var det noe med det å kaste stein i glasshus da Rannveig….! Du er faktisk ikke helt riktig i topplokket. Det er jeg HELT sikker på. Håper virkelig barneFEDRENE (ja,alle 3) får foreldreretten over disse barna.

    14. Stå på♥♥♥
      Jeg forstår ikke hvorfor det er så gøy å slenge ut dritt om folk… Det er jo ikke gøy å få dritt til bake akkurat!!!

    15. Helt feil å bruke “kassedama på Rema” som et eksempel på at du viser alle mennesker respekt. Kassadama på rema har mer generell arbeidserfaring og givende jobb for andre mennesker enn det du har. Sånn som jeg ser det burde du vært glad for at hun behandler deg profesjonelt som en kunde og sier hei tilbake uten at hun må skrive det på bloggen sin.
      Du har allerede delt hele livet ditt på nett. Så det å skjule de største konfliktene mellom barnefedre burde være en selvfølge for å skjerme barna dine. De vokser uvitne opp med hele livet delt på nett for hele norge mens du tjener penger på det. Usikker på om de vil takke deg for dette når de blir så gamle at de forstår at hele deres oppvekst har blitt delt for å finansiere ditt og deres livsopphold.

    16. De fleste kommentarene er rett å slett bare å le av! Noen dom har hørt om at blogging er som en åpen dagbok? Da burde dere også kanskje tenke på at hu skriver det hun hadde skrevet i den, men selvfølgelig kan hun ikke dele alt informasjon om andre mennesker enn seg selv? Blir faktisk litt flau av deres kommentarer, hun er en god blogger og dere som kommenterer sitter jo nemli å leser bloggen hennes, hvor er logikken?? Stå på Rannveig du har bein i nesa og virker som en superfantastisk mamma og person!! En liten huskeregel til alle: GJØR MOT ANDRE DET DU VIL AT DE SKAL GJØR MOT DEG!
      -henriette

    17. Det er direkte KVALMT at en av de som kommenterer over her, sier at h*n ønsker at du mister omsorgsretten for barna dine. Hva slags samfunn er dette, når folk tror de kan skrive sånt? Grusomt.

    18. Hei! Jeg synes først og fremst at det står stor respekt av deg at du valgte å gjennomføre svangerskapet og ikke valgte abort.
      Så vil jeg også si at du ikke skal bry deg om folk som slenger stygge bemerkninger. Oppdragelse, som du nevner, er noe mange mangler og det er verst for dem selv. Hev deg over det. Du er en flott jente:)
      Mvh Anne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg