Arr i sjela..

Det er nesten slik at jeg glemmer det av. For det meste gjør jeg det. Men her om dagen kjente jeg etter, og arrene er fortsatt ganske tydelige. Arrene etter det beste jeg noen gang har gjort for meg selv!

Jeg har aldri angret en eneste dag på at jeg valgte å legge inn silikonimplantater. Jeg husker så veldig godt at de fleste mente jeg kom til å angre etter hvert. Tvert om, så er jeg veldig takknemlig for de, det har jeg alltid vært. For å si det sånn, jeg brukte 25 000 og fikset et stort arr i sjela mi.

Jeg var atten år, hadde nettopp fått mitt første barn, og hadde bryster jeg følte hørte til en gammel dame. Ikke til en som ikke engang er entret tjueårene. Jeg husker det sleit så vanvittig mye på selvtillitten. Jeg var rett og slett flau over kroppen min, og hadde alltid bh på. Uansett. Jeg blir sliten bare av å tenke tilbake på det, og er utrolig glad for at jeg slipper å ha det sånn nå. Nå sprader jeg rundt uten bh, titt og ofte, selv om de nok ikke ser like fine ut som de gjorde en gang, og har begynt å henge litt, de også,i og med at de har måtte gjennomgått to hele svangerskap med to påfølgende ammeperioder. Silikonimplantater kommer dessverre ikke med “gravidgaranti”. Haha.  Slik er livet!

Jeg føler dette er et utrolig viktig tema. Det er så vanvittig stort press på at man skal være så forbanna fornøyd med seg selv og ikke fikse på en dritt når man har et kjent fjes. Personlig har jeg ingenting i mot å fikse litt her og litt der. Er man misfornøyd, gjør man noe med det, rett og slett. Simple as that. Alle mennesker er kapabel til å ta sine egne vurderinger og valg, og selv om man er kjent blogger, skal man ikke måtte gå fram som et godt eksepel som er hundre prosent fornøyd med seg selv. For jenter… helt ærlig, hvem er egentlig det? Vi alle har våre små og store ting, jeg har hvertfall mine. Og jeg forbeholder meg virkelig retten til å kunne endre på akkurat det jeg vil uten at noen skal ha noe som helst å si. Blogger eller ikke blogger, forbilde eller ikke forbilde.


 

Laaaaang dag i morgen, også. God natt lesere!

 

4 kommentarer
    1. Kommer du til å operere på nytt i nær framtid, eller venter du til du har kjøpt hus eller leilighet og etablert trygg framtid økonomisk og bolig?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg