Denne var jævla tung, mamma

Denne dagen, har, som dager flest, før med seg en del gullkorn. For å si det sånn.. jeg hører MYE morsomt gjennom en dag, fra begge de to største. For det meste går det i bæsj/tiss/promp, men jeg hører mye annet morsomt også. Og spesielt fra Nathaniel, som har begynt å bli ganske stor.

Til tross for omstendighetene (planleggingsdag) så ble det en tur på Jessheim storsenter, faktisk. Jeg kom plutselig på at det strengt tatt er nødvendig med en parasoll til bittelillesøsters vogn, og jeg akter IKKE å dra på kjøpesenter på en lørdag med tre unger. Det er synonymt med selvmord.

Etter en liten ringerunde for å undersøke hvor de selger parasoller til Emmaljungavogner, ble det Jessheim eller Oslo. Da var valget lett for meg, hvertfall. Jessheim it was! Så jeg plasserte mine små håpefulle i bilstolene sine, og satte snuten dit. Ens ærend for å kjøpe en parasoll. Og vet dere hva? De var UTSOLGT. Det varl like før jeg hadde lyst til å legge meg ned i fosterstilling å grine på Babyshop (Jeg lot være) Men altså… hvor vanskelig kan det være å få tak i denne fine parasollen i grått og hvitt, som jeg så gjerne vil ha?

Jeg følte jo at jeg ikke kunne dra hjem tomhendt etter å ha dratt så langt med ungene på slep, og parasoll måtte vesla ha, så jeg kjøpte en middels OK til stygg universalparasoll og en hel del andre greier vi egentlig ikke trenger. På hjemturen dro vi innom Rema 1000 for å kjøpe helgens nødvendigheter og unødvendigheter. Når vi skulle pakke varer, ville Nathaniel hjelpe til. Kjempefint, tenkte jeg! Ferdig pakka. Så kommer det som fikk meg til å stå å måpe i hvertfall to minutter i strekk…. 

Mamma, denne var jævla tung!”

Paret som sto ved siden av oss og pakket sine varer, lo litt, mens jeg bare sto der og måpet. Måååååååpet! Jeg ble virkelig helt satt ut. Sa ungen MIN nettopp det der? Altså, jeg er fra Finnmark, ikke så fin i målet, og jeg er faktisk ganske sikker på at banning der er veldig mye mer normalt enn her på Østlandet. Jeg har hvertfall “vokst opp” med at det er helt innafor i de fleste situasjoner. Jeg prøver virkelig å la være, nettopp for å unngå at mine små håpefulle skal plukke det opp. Vel, for sent! Oooog… Mommy of the year går til *trommevirel* ..meg.

 

 

 

 

21 kommentarer
    1. Haha! Hardt å være mamma fra nord, med barn vokst opp på Østlandet. Har selv opplevd det samme! Når disse ordene kommer, blir man satt ut 😂 I hvertfall litt 😂

    2. Hei Rannveig, jeg lurte litt på om du kanskje kunne ha ett innlegg der du viser litt bilder og skriver om hvordan du har fått alle dine tre søte små i en bil. Jeg venter nr 3 og ser ikke hvordan jeg skal kunne få alle tre barna med bilstol inn i bilnen, og vill helst slippe å måtte selge min kjære rambo (bilen XD) og kjøpe en ny..
      Også om du kunne komme med forslag til smarte løsninger til ting man gjerne har med seg inn i bilen når man har tre barn og hva ungene dine bruker å gjøre når dere er ute å kjøre lengere turer. skal på lang biltur med ungene i sommer og sitter helt tom med ideer om hvordan dette skal gjøres og du virker så kreativ på disse stedene 🙂

    3. Haha , husker godt lillesøstera min var 5 år gammel og vi hadde et Stort kaffi Seleskap og hun bare sto på gulvet og bare “Fy faen ” hehe skal si folk måpte da og foreldrene hennes ..😂😂

    4. hahah, jeg må le…kjenner meg så godt igjen i hva guttene her hjemme har klart å lire av seg gjennom årenes løp..Her hjemme er det 3 barn fra 4-16 år, så tro meg…Vi har fått hørt mye gjennom årene..Mange flauser vi fint kunne vært foruten. Men det blir fine konfirmasjons taler ut av det da 😉 16 åringen vår fikk seg noen fine historier fra barndommen når han sto til konfirmasjon i fjor for å si det sånn. Anbefaler deg å skrive dem ned og spare gullkornene til en spesiell anledning 😉 Selv om det er mange år til ennå.
      Ønsker deg en fin helg med skjønningene dine 🙂

    5. Hahahaha…barn altså! Min gutt på straks 4 år har blitt ivrig i å kommentere folks utseende, spesielt i kassekøen på butikker o.l. og selvfølgelig med peking og så høyt at vedkommende ikke kan unngå å høre det. “Mamma, han mannen hadde rart hår”, “hvorfor har den dama handla MASSE sjokolade og lørdagsgodt”…to name a few 🙂 håper bare folk ser at det kommer fra barnemunn, selv om det ofte er dønn ærlighet!

    6. Hahahahahahahaha!! Husker min fars kraftuttrykk var “makan!” da vi var små. Lillesøsteren min på 1.5-2 år satt på akebrett og ble dratt bortetter veien på vei et sted, og sovnet, så hun datt av. Kom et bittelite “makan” fra den lille spede ungen xD
      Grugleder meg til mitt barn blir hermegås! Haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg