Toåringen min bruker sminke!

Jeg husker veldig godt tilbake til min egen barndom. Hvor utrolig spennende sminke faktisk var! Jeg hadde ikke så mye, fordi mine foreldre var ekstremt konservative akkurat på det området. Men å dra til venninner som hadde masse sminke, var omtrent det samme som å komme til himmelen.  Min mamma var/er ikke særlig “forfengelig” av seg, men likevel var jeg veldig rask med å “låne” leppestiftene hennes så fort jeg hadde muligheten. Jeg kan spesielt huske ett bilde i min to/tre(?) årsdag, hvor jeg har ansiktet fullt av sminke, i en god blanding med sjokoladekake. Jeg var jo svært sjarmerende!

Litt sånn er det hjemme hos oss. Hver eneste morgen jeg sminker meg, vil storesøster også sminke seg. Jeg får skikkelig flashback til barndommen, og husker hvor gøy det var selv. De synes å sminke seg er utrolig gøy (Nathaniel inkludert). De synes det er kjempemorsomt!  I dag fikk de sminke seg, begge to..Så lenge man sminker de for “gøy”, synes jeg det er helt innafor.. Åpenhet er tingen, og skaper mer toleranse rundt ting. Og hos oss finnes det ikke jente eller gutteting. Vil Nathaniel lakke neglene sine rosa, så får han selvføglelig lov til det. Og omvendt. VI trenger ikke plassere barna i båser, de gjør de fort nok selv!


 

I morgen har Sienna sykehustime, deretter skal jeg til ei venninne, og så er det et annet møte. Fullbooket dag, så nå er det litt søvn som står på agendaen her før en ny, hektisk uke braker løs! PS. Husk å bruke rabattkoden på mitt forrige innlegg, smask.

Blogges

10 kommentarer
    1. Off..rannveig. Plis.. Ikke begynn med sånne jævla anna rasmussen overskrifter. Bloggen din er super som den er!

    2. Utrolig godt poeng det med toleranse og åpenhet! Barn settes jo så fort i båser som du sier, og båsene er så trange for barn! Takk for at du belyste det i innlegget ditt!

    3. Dina; det der var ikke clickbait. 2 åringen til rannveig bruke sminke nå det passer seg sånn, og koser seg med det.
      Skal være enig i at rannveig har begynt å få clickbaits og jeg håper hun slutter med det… men ikke anse alt som oppmerksomhet da.

    4. å så koselig at hun liker å sminke seg,Jentene mine har alltid likt det.Nå sminker de seg enda mer,de er jo ungdom..:) :)..ha en fin dag Rannveig..:)

    5. Det var veldig fint skrevet, Rannveig! Utrolig viktig at mødre som deg eksisterer, som lærer barna sine at å tolerere og tenke det er fint at folk er forskjellige. Du er virkelig en fantastisk god og autoritativ mor. Aldri glem det, og aldri la noen andre fortelle deg noe annet.

    6. Herlig!
      Ungene er stadig innom på badet når jeg sminker meg. Vil ha både sminke,perfyme og deo. 😉
      Litt små,men sålenge det er for moroskyld er det som du sier helt innafor <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg