Seks måneder og en uke har gått..

Og de har ikke bare gått… de har gått VELDIG fort! Jeg snakker selvfølgelig om min lille frøken strøken, Sienna Lucia Charlotte. Ja, hun fikk tre navn. Det er ikke så vanlig her i dette langstrakte landet, men så er heller ikke jeg verken normal eller vanlig. Om dere vil, kan jeg skrive et eget innlegg om hvorfor hun heter nettopp det hun heter. For det er nemllig ingen tilfeldighet

Ja, seks måneder og nøyaktig en uke har gått. Frøkna ble seks måneder for en uke siden, og det har skjedd vilt mye på disse seks månedene. Hun er en livlig, søt liten krabat. Hun snurrer rundt på lekematta si og synes det er veldig, men trives aller best i mammas hender. Og det er jo kanskje ikke så veldig rart, siden hun bare er med meg. Hele tiden!

Ord som “Da-da-da-daaaa” og “Ma-ma-ma-maaaa” blir mye brukt for tiden. Hennes to stolte storesøsken blir mer og mer interessert, ettersom hun for de blir mer “morsom” å leke med når hun prater og slår med leker. Er nok ikke så lenge til de løper rundt og leker sammen! Det skjer fortere enn man aner altså.

Sånn rent fysisk, er dette ei lang lita frøken. Faktisk, så passer hun klær som storesøster på snart tre nettopp har vokst ut av. Men det er kanskje ikke så rart, i og med at både jeg og pappaen hennes er ganske høy.

Å se hvor mye hun har vokst og forandret seg, blir plutselig veldig tydelig når man titter på bilder fra da hun var nyfødt!

 

Hverdagen med tre små er tung. Mildt beskrevet! Men til tross for det, har vi det veldig fint, vi fire. Det er mye kaos, og veldig mye kjærlighet! Mange skjønner nok ikke hvordan det kan gå å ha tre barn alene, men jeg tenker at alle kan klare det man må klare. Selv om jeg er alene med de, er jeg overbevisst om at de har det like fint som sine venner som bor med mamma og pappa. Jeg prøver i alle fall å gjøre mitt beste for å være begge deler på en og samme tid. Selv om det nok er en liten stund til jeg kan bli mann.

Jeg ser virkelig fram til mange flere fine dager, uker og år med denne lille vakre frøkna mi. Og ikke minst, føler jeg meg superheldig som får være her for henne og være mammaen hennes! Det er ingen selvfølge å bli mamma, og jeg er så heldig å være det til tre søte uendelig vakre små skatter

 

16 kommentarer
    1. Kan ikke utrykke hvor enormt imponert jeg er over deg! Stå på Rannveig! Barna dine er kjempe heldige som har akkurat DEG som mor!

    2. Har bare en ting å si og det er at du gjør en kjempe jobb! Jeg er sliten tobarnsmor som bor sammen med pappaen, så forstår godt at det kan være slitsomt og tungt å være alene med tre små. Men du viser alle at du er sterk som klarer det på strak arm!
      Vil gjerne høre hvorfor hun fikk navnet sitt.

    3. Syns du er en kjempeflink mamma 🙂 og barna dine er bare helt nydelige alle 3 🙂 kos deg med dagen 🙂 🙂

    4. 18.01 over her !! For et umodent og ondt menneske du er som kan si noe sånt ! Det sier mye om deg som person !!! Nei vettu hva . Stå på rannveig ❤ vi heier på deg å syntes du gjør en fabelaktig jobb som mamma til de 3 nydelige barna dine !!! Sienna er forresten urolig lik på deg !! 😀

    5. Til anonym 1801’legg ut bilde av ditt ansikt,så kan folk dømme deg,,men d tørr du vel ikke, gå å ta en iq test du… Alle barn er vakre!!!

    6. Hun mente nok navnet(?) at Sienna er finest av de tre navna Sienna har.Det må nå vere lov å si vel….

    7. Let me guess. Sienna = fordi du likte navnet, Lucia = født på Luciadagen 13.des & Charlotte = oppkalt etter mormoren (R’s mor)

    8. Hei. For en nydelig datter du har! Alle barna dine er nydelige, men hvorfor legger du minst ut bilder av Emma? Hun er jo så søt, virker som du legger ut mest bilder av de to som er mest lik deg eller er det fordi hun er mye hos pappan sin? Hun var jo lik deg når du var mindre, men. Håper du svarer snart på spørsmålene, venter i spenning!

    9. Hei Rannveig! Jeg har tittet innom bloggen din i ny og ned de 3 siste årene. For 4 måneder siden fikk jeg mtt første barn og på de tyngste dagene og ukene etter fødselen tenkte jeg for meg selv “FY F det står f*** meg respekt av rannveig Heitmann!!! Stå på! Du er virkelig helt utrolig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg