Jeg har gitt vekk datteren min…

Nå skal dere endelig få vite sannheten. Hva skal man si? Hvor skal jeg begynne? Flere har etterspurt bilder av Emma, og jeg forstår at dere spør og lurer. Det er bare helt naturlig.

Meeeeen kom an! Gitt henne bort? Tuller dere? Jeg kan herved informere dere om følgende. Jeg kommer ALDRI til å gi vekk noen av mine barn, til noen, uuuuansett hvor tungt jeg selv måtte ha det. Om jeg noen gang gir de bort, da ligger jeg på dødsleiet altså. Og det mener jeg virkelig. Jeg kommer til å gjøre absolutt alt for at mine tre vakre barn skal ha det så bra som mulig her i livet, nå, og så lenge jeg lever her på jorda. Herregud, hvem er det egentlig som tenker sånn?

Det som er saken er følgende: Emma har en pappa.  Som hun fra nå av kommer til å tilbringe like mye tid med som hun gjør med meg. Dere skjønner, jeg tenker hele tiden på mine barns beste, deres ve og vel. Hun har en pappa som er interessert i å tilbringe tid med henne, derfor skal hun også selvfølgelig få være med han.  

Grunnen til at det er flere bilder av de to andre er noe så enkelt som at jeg har de HELE tiden. Begge to. Emma har jeg ikke hele tiden, fra nå av vil jeg bare ha henne halvparten av tiden, faktisk. Dette fordi hun nærmer seg tre år, og eksperter anbefaler at man begynner med 50/50 fordeling tidligst da.  Og det gråter mammahjertet mitt for. Samtidig vet jeg at et barn trenger begge sine foreldre like mye, og da gjør vi det sånn.  Det handler absolutt ikke om at jeg er mer glad i den ene eller den andre, bare  så det er klingende klart. Jeg elsker de alle av hele mitt hjerte, og det kommer jeg alltid til å gjøre!

 

22 kommentarer
    1. Flott at emma får være sammen med pappen sin! Du er en flink og god mamma som vil det beste for dine barn. Stå på 🙂

    2. INGEN som skreiv at du hadde gitt henne bort! Hvorfor i alle dager skal du overdramatisere alt! Når du leser en settning her inne og du ikke forstår den helt, les en gang til!

    3. Eksperter anbefaler aldri 50/50. Uff, hvorfor skal alt likestilles. Mor er den aller viktigste, og små barn trenger et stabilt hjem. Vært med på 50/50 selv, og jeg trivdes ikke med å bo i koffert..

    4. Emma er så søt! Så lik deg og moren din 🙂
      Synes det står respekt av at du har gått med på 50/50. Begge foreldre er viktige personer i barnets liv, derfor synes jeg at også samvær skal sidestilles hvis ikke foreldrene er sammen lengre.
      Og til deg som sier at mor er viktigst: nei, hun er faktisk ikke det. Begge foreldrene er like viktige, og her har eksen til Rannveig fra dag1 stilt opp for datteren. Og ikke bare for datteren, men for storebroren også ( utifra innlegg Rannveig har skrevet om der faren til Emma også inkluderer Nathaniel).
      Selv om det river litt i mammahjertet ditt Rannveig så viser dette bare at du er et voksent og reflektert menneske. Drit i haterene og de egosistiske mødrene som mener at bare de er god nok for et barn.
      RESPEKT!!

    5. Så kleint at du som legger ut om livet til R ikke tør å skrive navnet ditt engang…. Du gjør en kjempe jobb for barna dine Rannveig! Stå på

    6. Anonym : Hvordan kan du sitte og skrive på en blogg att ett menneske kommer til og miste barna sine , det er jo helt sykt!
      Du har da vel ikke innsyn i hvorfor R flytter etc , og når ble det og flytte en barnevernssak ?!
      Barna til Rannveig ser ut til og ha kjærlighet og alt dem trenger , så får da virkelig håpe att dette BV i Norge har annet og ha fokus på enn alanemamma som gjør så godt hun kan!
      Forkastelig og sitte og skrive slike graverende ting som du gjør.

    7. Så bra at Emma får ha så mye kontakt med pappaen sin. Da slipper hun å føle at hun bare er på besøk der når hun blir eldre.<3

    8. Så bra at ho har en pappa som ønska å involver seg! Dæ e jo ikkje alle fedre som ønska dæ.. Sykt, men desverre sant. Eg beundra deg, å syns du e fantastisk flenk med alle dine 3. Stå på 🙂

    9. Må bare si til den kommentaren her over om at barn ikke har godt av 50/50. Det er nå anbefalt at barn faktisk får tilbringe like mye tid med både mor og far så lenge begge foreldre er oppegående og i stand til å ta seg av barnet. Man trenger nå ikke bo i koffert fordi om. Om man har barna halvparten hver er det normalt at hver av foreldrene står for det barna bruker hjemme hos seg og at barnet derfor har to hjem. Selvsagt er det kanskje noen barn som ikke trives med dette, men de fleste vil nok ha godt av det. Går man til familievernkontoret i dag og skal lage en samværsavtale anbefaler de faktisk en slik løsning så lenge barnet ikke er baby. Så jeg synes det står full respekt av ditt valg Rannveig. Det er heller ingenting som sier at et barn har det best hos mor. Det er faktisk flere mødre der ute som aldri skulle vært mødre hvor far har hele omsorgen. Så ja, her må man ta hver familie hver for seg.

    10. Hold opp med klikk-horeriet ditt, nå. Du har ikke råd til å fremstå noe særlig mindre intelligent enn du allerede gjør

    11. Anonym: Familievernkontoret råder som regel at barna skal ha klær og leker både hos mor og far for å slippe å pakke begge veiene heletiden. Begge brødrene mine har 50/50, barna er 9 år og elsker og ha det slik.

    12. Til dere som mener R overdriver overskriften sin: jeg leste selv kommentaren der noen spurte om R hadde mistet/gitt bort Emma. Er ikke mange innleggene siden, husker ikke akuratt ordlyden, men reagerte selv på at noen spurte om dette.
      Hva gjelder 50/50 ville mammahjertet mitt blødd om jeg måtte dele lillegutt slik, heldigvis bor vi sammen, men tanken har slått meg om hva/hvis osv. Begge forelder er uansett like viktig, så må man bare finne ut det som passer barnet og gjør barnet best.

    13. Til alle dere som maser om spørsmålsrunden: Herregud slutt!!! Dere har jo mast om svar på spørsmålene siden dagen etter det ble postet! Ta en chillpill a dere! Dere virker jo relativt sykelig besatt! Det tar tid å svare på masse spørsmål når man ønsker å gi litt utfyllende svar, kanskje dele opp i kategorier osv! I tillegg har barna vært syke! Andre bloggere bruker jo lang tid på å få ut svarene på spørsmålsrundene de også! Ro dere ned og ta dere en gå tur, verden går ikke under av å ikke få svar på et jævla spørsmål med en gang!

    14. Enig med mari,svarene kommer vel etterhvert.Få dere et liv istedenfor å henge dere opp i alt.klikk-horeriet,kansje det er dere som er det,siden dere må klikke dere inn for bare klage på henne.Rannveig ha en fin kveld 🙂

    15. Jeg og bf har hatt 50-50 lenge og det fungerer kjempebra!😊
      Til dere bedrevitere: rannveig har nok gjort jobben sin her og fulgt alle råd ifh til 50-50. Hun er langt fra dum og siden dere ikke er i hennes sko så trenger dere heller ikke og uttale dere om 50-50!!

    16. Det beste for et barn er å ha like mye kontakt med sin mor og far uansett om de er kjærester eller ikke 🙂 jo tidligst med samvær jo bedre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg