Party all day all night

Bakfylla ass! Det er slik jeg har det nå. Man skulle hvertfall tro det ut i fra hvordan jeg føler meg. Heeeelt vræk. Jeg er så ferdig. Neida, jeg har overhodet ikke vært på byen. Jeg har faktisk bare vært med ungene mine. Og jeg vil være så freidig å tørre å påstå at det å være alene med en baby på seks måneder, en på straks 3, og en på 4, er langt mer slitsomt enn hvilken som helst jobb!

Altså.. Du går på jobb. Du er der et antall timer. Du vet, at klokka 16, da drar du hjem. Da har du fri. Vel… minstefrøkna her er inne i en litt lei periode, hvor hun legger seg til normal tid sammen med de to andre, kl 19. Sover i en time, for så å våkne igjen, og være lysvåken fram til det rett og slett bokstavelig talt er natta.

Og etter hun har lagt seg for å endelig sove for natta, så må jeg gjøre det en mor må gjøre. Rydde og vaske etter dagens atombomeangrep (det seg omtrent slik ut etter tre barn har gjort sitt i løpet av en dag) Funny thing… Prøv forresten å rydde mens ungene er våkne. Det er som å prøve å tørke havet tørt. Hjelper ikke stort, om du så vasker og rydder som om livet sto på spill.

Hvertfall. Når alle endelig er i seng, huset er rent og pent, og matpakker er laget (alt dette etter kl 23) så er det tid for bloggen, min jobb. Så derfor kommer disse ekstremt sene blogginnleggene. Jeg har rett og slett ikke tid før nå. Så vææær så snill. Den spørsmålsrunden kommer, jeg har bare fullt opp akkurat nå. Det må da være mulig å vise litt forståelse? Dessuten kan jeg ikke fatte og begripe at det skal være såååå interessant med noen svar fra meg.

Uansett. Nå er det senga for alle penga. Emma har ferie fra barnehagen fra i morgen, så jeg skal ta med meg begge jentene på halvtårskontrollen til Sienna etter vi har levert storebror Nathaniel i barnehagen. Greit å hvertfall prøve å få litt søvn, mulig jeg slipper å se ut som et vrak om jeg får noen timer skjønnhetsøvn, selv om jeg føler meg som et akkurat nå.

Avslutter med noen bilder fra i dag, hentet fra min Instagram;


Blogges

 

25 kommentarer
    1. Jeg syns du er flink, jeg 🙂 Jeg har riktignok bare et barn, men er da hjemmeværende mor for en aktiv treåring, og har en fulltidsjobb i tillegg. Det blir ofte lange netter, for å si det sånn! Men det er det så inderlig verdt, denne tiden får vi aldri tilbake <3
      Et av mine beste triks er uten tvil å gjøre husarbeidet sammen med barna. Min Sienna elsker å få hjelpe til med å rydde lekene sine, sette ting i oppvaskmaskinen og å legge på plass klærne jeg bretter. Å sette av en liten halvtime til slikt før hun selv legger seg (før lesing, kos og nattstell, slik at det siste hun gjør om kvelden ikke blir kjedelige "plikter") er gull verdt, da blir det langt mindre å ta for meg senere 🙂

    2. Hvorfor er det sånn at hvert blogg innlegg skal begynne med sarkasme og negative kommentarer? kan du ikke prøve å fokusere litt mer på det positive? Tru meg jeg har full forståelse for hva du går igjennom med tre små barn som man har så å si helt alene og at man kan være så sliten at man sitt igjen om kvelden å lure på hvordan man skal komme seg igjennom alt om igjen neste dag.
      Å ja, jeg forstår at dette er din blogg der du kan skrive hva du vill men tenker bare på fra en lesers synspunkt så va det bedre å lese(og du hadde flere lesere!) når du skrev litt mer om det positive tingene og ikke bare de negative. og plis ikke ta det som en svært negativ kommentar fra ett nett troll, litt negative ting hær og der sefølgelig livet er jo ikke en dans på roser men prøv nu ikke å drukne i det.

    3. Jeg synes det er rimelig frekt å først invitere til spørsmålrunde for deretter å bli irritert fordi folk etterlyser svar.
      Og dessuten; de aller fleste går på jobb og har barn i tillegg. Du må slutte og få det til å høres ut som om du er den eneste med tre barn. Det er faktisk mange som har flere også….. Og noen av dem er også alene. Alle må gjøre husarbeid, ikke bare du. Men når målgruppen din er 14åringer, så er det klart at det høres imponerende ut det du gjør
      Du er heldig som har tre friske barn og du klarer deg tydeligvis bra, så slutt og klag.

    4. Hvorfor si at du skal lage en spørsmålsrunde fordi så mange spør etter det- får så å ikke svare, tilogmed si #er det virkelig så interessant hva jeg skal svare?” Det er jo bare helt tåpelig. Om du har masse jobb med barna, og de er viktigst i lifet ditt, dropp bloggingen helt.

    5. Enig med hun over her. Dvs, enig med deg og- det å være hjemme i permisjon er en fulltidsjobb! Men jeg kjøper ikke at det er så mye mer slitsomt å levere to barn i bhg, være hjemme med ett, og så hente de andre på ettermiddagen. De fleste av oss stresser for å levere barna i bhg før jobb (det tidspresset slipper du), så jobber vi (ikke med å sitte et par timer forn dataen å svare på spørsmål om oss selv, eller legge ut bilder av dagens middag- nei, ting som krever noe. Kanskje er man legesekretær, kjører buss, jobber på sykehjem etc etc. Og hold deg fast, etter endt arbeidsdag henter vi faktisk barna! Og har full rulle på ettermiddagen/kvelden akkurat som deg). Det er livet ☺️ Herlig!

    6. Og ps! Et velment tips,- ro ned på ryddinga! Nå når du er i permisjon så har du faktisk sjansen til å smårydde litt på dagtid mens den minste sover. Bruk natta til å sove, om ikke leiligheten er strøken den timen eller to på morgenkvisten før barna går i bhg- det er ikke krise altså! Kan også være lurt å få barna til å rydde etter seg, både leker og evt tallerkner og sånn etter maten. Det klarer de fint! (Kanskje de allerede gjør det 😉) Ha en strålende dag!!

    7. Søstera mi jobber 100 % i barnehage. Har tre barn på 1, 3 og 5 år. Faren jobber turnus og hun er mye alene med de. Så du er nok ikke alene i verden med tre barn.

    8. Du er flink,for alle del…men det er også alle andre mammaer og pappaer som tar seg av barna sine. ☺☺ Tror alle kjenner på det å Være sliten og lei innimellom ☺☺

    9. Hva får deg til å tru du er så mye mere opptatt en hva alle andre er. Ta å sprekk den bobbla de nå, beveg deg ut i verden å se deg rundt! Da vil du se at de med jobb er garantert like sliten som deg, det er også en stor mulighet at de er mere sliten også! Du er ikke alene her i verden med 3 unger, selv om det ser sånn ut i fra ditt stå sted. Ja jeg veit jeg kan la være å lese denne bloggen forde det er frivelig, men begyner å bli dritt lei av å se at du mener ingen andre en deg er så sliten, så flink, så perfekt, så ditt og datt! Den virkelige verden er ikke for deg, du er til for vedren! Få det inn i huet ditt! Husk det at etter jobb er det ikke fri. Da er det hjem og spise middag før det er og sette igang med litt jobb hjemme også for å få fikset det en ikke rakk dagen før eller bygge ferdig, male ferdig, vaske ferdig, hjelpe naboen, underholde barna, osv osv. Men når det kommer frem til å hjelpe andre, er du flink til det selv???? For jeg tviler så veldig på akkurat det om du er flink til å gi noe tilbake! For en dag du virkelig er i knipe og alle rundt deg sier nei, hva gjør du da??? Tenke lengere en det nesa rekker kan være lurt! Ja du er flink med unga dine eller rettere sagt, du er veldig flink med unga dine. Men ikke tru du er noe mere sliten en hva andre er, for det er du IKKE!

    10. Jeg syntes du er flink jeg, er utrolig stolt av deg, det skal du vite. Det er ikke mange mødre som takler det du har gått igjennom eller må gå igjennom med 3 små. Så stå på, Rannveig <3

    11. Ingen kan faktisk sette seg inn i, eller forstå, hbordan det faktisk er å være alenemor om man ikke har vært det selv! Å være sliten etter jobb er ingenting i forhold. Tro meg!
      Kjære Rannveig 🙂 Du er en fantastisk mor, du har skjønne barn og du er sterk som få. Ikke la trolla la gå innpå deg. De er rett og slett patetisk.
      Klem fra en annen alenemor til 3 som skjønner hvordan du har det <3

    12. ^tingen er bare at ho har en tidens til å skrive det slik som om hun er den eneste hær i verden som er alene med tre små- noe hun ikke er. sefølgelig er det slitsomt men må hun ikke sitte klage så mye på at ingen forstår hvor sliten hun er når det er tusenvis av mødre (og fedre!) som sitter alene hjemme med mange barn og noen har til og med jobb dem må på før dem kommer hjem å får ¨fri¨ som hun ser ut til å tru at alle som jobber får…

    13. Greia er den at det hele veien har vært SELVVALGT å bli alenemor til 3. Enda så syter og klager hun dagen lang!!

    14. Klage-fittene er på plass ser jeg! Så fort dere har muligheten til å trykke andre ned så er dere på! Skammelige mennesker! Se å få dere noe, så kanskje dere blir litt mer hyggelige. Drit i hva folk sier rannveig, du er flink!

    15. jeg har selv vært alenemamma til 4 barn og de som sier at det er enkelt å være alenemamma bør ta seg en bolle.Så jeg forstår godt hva hun mener.Men nå er jo denne bloggen rannveig sin og hun kan klage så mye hun vil,det er ingen som tvinger dere til å lese den,så i stedet for å klage på alt å være stygge kan dere lese enn annen blogger.Til deg rannveig stå på videre,syns du er kjempe flink mamma til dine barn..nyt kvelden 🙂

    16. Det er jo ingen som sier at det er enkelt å være alene mamma til 1, 3 eller 5 unger men man trenger jo ikke å gå rundt å klage til en hver tid, spesielt om man prøver å overholde en blogg der man skal kunne leve økonosimkt av for da bør man nesten tenke litt på leserne også, til tross for at det er hennes blogg og at hun kan klage alt hun vill…
      å være mor eller far, aleine eller ei, er tungt. Men uansett hvor tungt det er så kan man prøve å huske det koselige stundene også, for det er mange koselige stunder i en hverdag med sine søte små. Og nei, sier ikke at hun skal ta å gjøre som mange bloggere å framstille dagene som en dans på roser men man trenger ikke å være ekkel, sakastisk og sur hele tiden.
      leser man på tidligere blogg poster så kan man se at hun har blitt mye (mye!!) mer moden siden førstemann kom, men savner litt de koselige postene om hverdagen som mor. tre er vanskeligere enn 1 men håper virkelig hun slutter men klagene og heller begynner å gjøre slik som før der hun hevet seg over folk og sto på for å så en fin dag og en blogg som lesere ville lese.

    17. Du er min heltinne!!! 🙂 Du fortjener søren meg en pokal for alt det som du får til. Er imponert:)
      Klem fra alenemamma til bare 1 🙂

    18. Leste nå først hva folk har skrevet her. Vær så snill og la de stygge ordene til visse, prelle av. Du er bedre enn det. Synes folk kan ta seg en bolle, altså, i stedet for å spre gugg og dritt på andres blogg.
      Du får se det komiske i at de gidder å klikke seg inn på en blogg de provoseres av 😉
      Du gjør en så bra jobb 🙂 Håper kvelden din er god <3

    19. Innlegg som dette… får meg til å sette ekstra pris på livet som barnløs samboer 😂 Vi har ikke tenkt oss unger på noen år, er litt for glad i å slappe av og gjøre akkurat hva vi vil når det måtte passe oss. Ungene kommer tidsnok 😏 Takk Rannveig 😘

    20. Hei Rannveig,
      Jeg leser bloggen din med jevne mellomrom. Nå er det noen dager siden jeg var innom og jeg kom over dette innlegget. Pleier sjelden å lese kommentarene, men denne gangen sveipet jeg gjennom de – litt fordi jeg mistenkte at det kom til å være mye “ubehagelige kommentarer”.
      Du er ei flott jente og en veldig flink mamma! Ikke la noen andre få deg til å tro noe annet. Du står på som bare rakkeren, er der for de hele tiden og gir de masse kjærlighet og opplevelser. Bildene du legger ut av barna viser mest sannsynlig bare en brøkdel av hverdagen sammen med de – men jeg ser på bildene, på alle fine ting og opplevelser du tar med barna på, leker, aktiviteter, bading, møte dyr, lage ting selv osv osv.. Du er kjempe flink! Jeg er temmelg sikker på at dine barn har det fantastisk godt sammen med en mamma som forguder de og er tilstede i hverdagen 😊 Stå på Rannveig! Det er tøft å være supermamma – ikke minst alenemamma – og samtidig klare å ta vare på bla seg selv, hus, jobb osv. Stor klapp på skulderen til deg og stjerener i boka – dette klarer du med glans!

    21. Hei Rannveig, så at dere leker med magnetisk sand. Dette er livsfarlig for små barn siden det er så godt som umulig å fjerne hvis det blir svelget. Bare en heads up. Stå på, du gjør en kjempejobb og har all grunn til å være stolt av deg selv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg