Tusenogti barn

 Det er ikke ofte jeg får litt “alenetid” med Emma, men i dag fikk vi jo en heeeel dag. Og likt blir det jo i morgen! Og dagen etter der.  Selvfølgelig er Sienna med, men det er ganske så mye roligere med to enn med tre. Jeg vil gjerne,etter egne erfaringer, omformulere litt på det kjente ordtaket om at en er som en, og to er som ti. Jeg ville nok heller sagt det sånn at en er som ingen, to er som to, og tre er som hundreogti. Og jeg kan bare i mine villeste fantasier forestille meg hvordan fire er. Som tusenogti? Nei, jeg klager ikke, jeg skildrer vår hverdag med en goood dæsj humor, og uten å pynte noe særlig på det.. Men så er det jo ikke alle som lærte seg hvordan å skille humor fra alvor. Vel, nok om det…

Emma er en utrolig snill og rolig liten frøken, hvertfall når hun er alene, så å ha henne med på Siennas halvtårskontroll er null problem. Hun er så utrolig snill, så omsorgsfull, og ikke minst, verdens vakreste! Hun bryr seg masse om lillesøsteren sin, og når hun gråter, er hun der med en gang og sier “storesøster er her” .. det er sånt vi mammaer smelter totalt av!  Etter kontroll på helsestasjonen ble det både cafetur og litt shopping, og selvfølgelig is. Denne frøkna er en skikkelig jente-jente, og insisterte på å bære posene selv. Deretter dro vi hjemmom en tur, etterfulgt av å hente storebror i barnehagen.

På ettermiddagen i dag spiste vi is, pizza, badet ute på terrassen og hadde koselig besøk! Ungene fikk gaver, og var storfornøyd. Det er så deilig med sommer, rettere sagt, når myggen tar en liten pause, hvilket den, takk gud, valgte å gjøre i dag. Det er dager hvor det ikke går an å ha vinduer åpne engang fordi det fem minutter etterpå kryr av de inne. En mygg er som en mygg, tre mygg er som femtusenogførti mygg. Såå.. alt i alt en veldig fin dag!

 

 

5 kommentarer
    1. Her har vi en på akkurat 3 og en på akkurat 1 år, og vi er to voksne. Men gud så mye stress og vrient det kan være med to barn uansett. Så når vi har vanskelige dager tenker jeg at hvis du klarer tre alene,må jeg klare dette! Respekt! Ingen som ikke har barn skjønner hvor mye jobb det faktisk er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg