Uimotståelig

God, veldig sen kveld i stua! Her fikk jeg lagt min lille frøken strøken for ca en time siden. Vi er altså bare fire timer etter leggetid. Om mor synes dette er sitsomt? Jepp! Har mor noe valg? Nei. Men det er forhåpentligvis bare en liten periode!

Tiden flyger, og ja, det er slitsomt. Men det er ikke noe jeg går å tenker over sånn på daglig basis. Hadde jeg vært lur, fulgt “alle andres” “velmente råd” hadde jeg ikke tatt henne opp når hun våkner, men forsøke å la henne ligge i senga. Men hos oss funker det ikke helt sånn, dessverre. Når denne frøkna våkner,er hun lysvåken. Jeg går inn på rommet hennes, og hun gliser til meg med sitt mest sjarmerende smil…. da er jeg solgt, tar henne opp, koser leeeenge med henne, og forsøker å få henne til å sovne igjen. Noe som som regel tar et par timer eller fire. Jeg klarer i alle fall ikke å forlate en glisende og smørblid, lys våken baby. Her i huset kjører vi ikke sånn nazi-policy, skjønner dere. Babyer sover når de er trøtte, så da får jeg bare sitte oppe med henne til klokka elleve en liten eller lang periode. Hvem vet!


Her i huset er det spise-selv som gjelder! Og jeg lar henne gjøre det. Det er slik man lærer! Så får det heller bare bli litt ekstra vasking.

Ellers har dagen i dag, som så mange andre dager, gått i ett. Vi har vært i Oslo en tur med ei venninne, og så dro vi på besøk etterpå. Pannekaker til middag! Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal ta meg til om dagen, men av en eller annen grunn går tiden rimeig fort likevel, selv om jeg har en tredel så lite å gjøre nå, enn til vanlig. Jeg får jo mer tid til Sienna, som forresten plutselig har blitt veldig mobil! Veeeeerdens beste søtnos ♥ Av og til må jeg bare klype meg i armen, tenk at hun er MIN! Jeg føler meg veldig heldig.


 

Blogges

 

10 kommentarer
    1. Til deg over her: ja barn fra 5-6mbd gamle elsker og spise selv. Det er utviklende. “Grising” dvs spise selv skaper glupe barn, trener finmotorikken og ja. Bare positivt. Kanskje du burde prøve selv sånn at du får trent dine små grå?

    2. Er ikke alle barna dine strøkene? Ser du stadig omtaler S for frøken strøken, men ikke noen av de andre…

    3. Akkuratt sånn er det her og for tiden!! Og han litle min er like gammel som sienna! Er nok bare ein periode 🙂

    4. Sienna er i all fall ikke frøken strøken her skal jeg si….. Forstår ikke at du orker å rydde opp alt griset, min datter fikk ikke spise selv og var heller ikke interessert i å spise selv før i 7-8 måneders alderen, å da var det i all fall ikke så mye gris. Føler det blir litt feil å kalle henne for frøken strøken når vi ser dette bilde……..

    5. Du valgte nok pappaen hennes på øverste hylle(med tanke på utseende) uansett om han ikke vil ha noe med henne å gjøre, så er frøken strøken nettopp det, strøken. De øynene hennes er så talende, og hele hun er bare så søt, blir aldri lei av å se på bilder av henne. Heldig er hun tross alt, hun har en mamma som lar henne være baby (barn)og lærer seg å spise, ingen hysteri der i gården. La aldri noen fortelle deg annet enn at du er en god mamma.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg