Barna mine kommer aldri til å tilgi meg..

Barna mine kommer aldri til å tilgi meg. De kommer til å hate meg. De kommer nok også etterhvert til å saksøke meg. Alle disse tingene, og mye, mye mer, er ting jeg får høre, selvfølgelig fra “Anonym”. Det har visst blitt veldig populært å prøve å få meg til å bli redd for at mine egne barn skal forakte meg den dagen de blir voksne selv.

Jeg har tatt et valg. Og det er et valg jeg står for. Ja, jeg legger ut bilder av de på en offentlig blogg. Samtidig ser jeg på det som så mye mer. Jeg ser på det som vår dagbok, på mange måter. Jeg rakk aldri å lage noe scrapbookalbum til noen av ungene, men jeg tror faktisk ikke det finnes et eneste ett scrapbookalbum som kan slå min blogg, min dagbok. Her har jeg skrevet om hverdagens opp og nedturer allerede fra jeg var gravid med Nathaniel. Det er litt av noe å se tilbake på, det! Det er selvfølgelig ikke alt jeg er like stolt av, men det er sånn det er. Det ligger likevel litt sjarm i det, også.

Jeg tar også valg i form av at jeg har mine begrensninger. Jeg spør alltid før jeg legger ut noen bilder av de to største. Jeg legger aldri ut “stygge” bilder av barna, barna i uheldige situasjoner, eller uheldige “poseringer”. Jeg legger i korte trekk ikke ut bilder jeg ikke ville lagt ut av meg selv. Jeg legger ALDRI ut bilder av de naken. Det er viktige valg, og min måte å skjerme de på. De selv, synes det er kjempegøy med bloggen, se gjennom den, og se bilder av seg selv. Og vi snakker ofte om den og at det er mammas jobb.

Om de kommer til å hate meg for å skrive om hverdagen vår senere, kan ingen si. Det er det bare tiden som kan vise. Med det sagt, så har vi, alle som en, i vår lille familie,en så stor gjensidig kjærlighet, at jeg aldri kan tenke meg at mine barn noen gang kommer til å hate meg, ei heller saksøke meg, for å ha skrevet om livet vårt.

 

Vår hverdag er så langt fra A4 som man omtrent kan komme, og vet dere hva? Det passer oss helt perfekt. Jeg synes det er spennende å kunne leve av noe som i utgangspunktet bare skulle være en hobby. Noe jeg selv synes er gøy. Og jeg kan ikke bare skrive om meg selv, da hadde det ikke stått noe her. Rett og slett fordi jeg selv bare er en brøkdel i mitt eget liv. Det er fakta. Barna mine er størsteparten av livet mitt nå, og i mange år framover. Og da blir det veldig naturlig å fokusere på barna og familielivet. Og det er slik det er. Så kan man selv velge om man ønsker å følge oss, eller trykke på det lille krysset oppe i høyre hjørne. Det er et valg hver og en må ta, akkurat som jeg gjør mine selvstendige valg.

 

14 kommentarer
    1. Veldig likt innlegg som mammatilmichelle?
      Burde kanskje skrevet deg litt mer på din måte for her var veldig mye “stjelt”

    2. Det er helt utrolig hva enkelte folk får seg til å skrive,Hva vet de om andre sine framtider,de bare skriver for å få oppmerksomhet,noe de tydeligvis har lite av i hverdagen.Syns du gjør en kjempe flott jobb med barna dine og det bør du være stolt over,hva du klarer alene med 3 barn. 🙂 🙂

    3. Eg skjønner ikkje kvifor du skriv at deres kvardag er så langt frå eit A4 lov som det går ann å komme… Det er da mange som er aleine foreldre til både to og tre små. Og også mange unge aleine foreldre. Veldig A4 ville eg sagt:) Men det er ingenting galt i å leve eit A4 liv:)

    4. Du velger selv hva som er riktig for deg å barna. Ingen andre kan si noe annet ( unntak fedrene)
      Og ved et a4 liv, ville jeg tro ho mener den vanlige familen men 2 barn, hund ,katt, mamma og pappa som jobber. ( ikke det at det er så vanlig i dag, ekstremt mange familietyper i dag, den moderne familie)😂

    5. vist du ikke hadde lagt ut bilder av barna så hadde det vært en kamp for leserne dine og finne bilder av barna. Folk går seriøst amok med slikt! Dem hadde prøvd å legge til familiemedlemmene dine og venner for å finne bilder av barna.
      Uansett her har du mange bilder å se tilbake på fra barna var små som alltid vil være der uansett om du mister alt av pc-er og mobiler.

    6. ikke bry deg om de negative rannveig, tydelig de ikke har noe liv :). du er kjempe flink mamma og synes ikke du legger ut noen gale bilder av barna

    7. Hvorfor komme med et sånt innlegg nå??? Er jo veldig lenge siden noen har nevnt noe om at, du burde tenke på hva du skriver å legger ut av bilder! Du henger alltid etter på en måte. Istedenfor å ta det der og da når det blir nevnt, så kommer du nå å skriver om det! Ikke rart folk blir oppgitt av deg!

    8. Kl 21:16 hva vet du om det!? Leser du igjennom alt av Instagram og Facebook Rannveig har? ( isåfall er du kanskje en patetisk stalker😂) og hva vet du om hva folk skriver i feks Mail til henne? Hjelpes

    9. Det var mye lyn og torden i kommentarfeltet,Folkens ikke svar anonyme nettroll for da slutter de nok etter hvert,når ingen bryr seg om de lengre..Det har i allefall jeg gjort,jeg heier på Rannveig…Ha en flott ettermiddag Rannveig..:)

    10. Har utrolig stor respekt for deg som mamma, og jeg har aldri reagert på bildene du har lagt ut av barna dine. Dette har selvfølgelig kommet frem litt ekstra nå etter at vg(?) hadde en story om det. Hvis du får kritikk for dette kan jeg bare forestille meg hva en viss annen snart trebarnsmor toppblogger får høre.

    11. Du spør alltid barna dine om det er greit? Ja jøss, hvor gamle er de igjen? Snart 3 og 5?? Det skjønner sikkert nøyaktig hva det vil si at det blir lagt ut bilder av dem på internett som hele verden kan få tilgang til….

    12. Slapp nå av! Jeg har i alle fall tiltro til at myndigheter ville brutt inn i blogg-verden for lengst dersom det faktisk ikke er lov å legge ut bilder av barna sine. Ikke vits å gå direkte på rannveig når alle mammabloggere gjør det samme! Sikker på at hun har et bevisst forhold til det:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg