Jeg føler meg som et nytt menneske

Helt siden jeg var gravid med Sienna, og i tiden etter hun ble født, var jeg trygt sagt i min egen lille boble, bestående av bare meg og ungene. Var svært lite med venner, og mistet kontakten med omtrent samtlige. Jeg var vel det man kan kalle deprimert store deler av svangerskapet, noe som har sine naturlige årsaker jeg ikke har tenkt til å gå noe nærmere inn på.

Helt til jeg en dag bestemte meg for at en slik asosial person, det er ikke meg. Men å kombinere rollen som alenemor til tre, med et sosialt liv, er ikke bare-bare. Det krever litt egeninnsats.

Jeg skal være helt ærlig. Det frister aller mest å bare være hjemme, helt alene, og slappe av etter ungene har lagt seg eller bare være hjemme og gjøre "det vanlige" etter de er ferdige i barnehagen, og i helger, enn å dra ut og være sosial. Men.. det gir meg så mye mer tilbake å være med venner og finne på ting!

Etter jeg bestemte meg for å faktisk gjøre en innsats for å ikke bare være en god mor, men å faktisk opprettholde de vennene jeg har og som jeg har vært så altfor dårlig til å holde kontakten med, føler jeg meg som et nytt menneske. Det høres sikkert helt sinnsykt ut, men det er helt sant. For meg, som har hele min familie på andre kanten av landet, blir vennene mine enda viktigere for meg. Å komme seg opp og ut når hverdagen hovedsakelig består av barn og rutiner, er så utrolig viktig! Lykkelig mamma, gir lykkelige barn!

I dag har vi hatt en rooolig fredag. Storesøster har dratt på pappauke, så nå er det bare meg, storebror og bittelillesøster her.

Til middag ble det pannekaker til alle sammen. Det er første gang Sienna smaker det, og man kan absolutt konkludere med at det falt i smak. Hun er så herlig, og har plutselig blitt så stor. Spiser ofte det samme som oss til middag, uten at jeg trenger å kjøre det i kjøkkenmaskinen først. Noen må stoppe tiden!

video:video

Nydelig er ikke dekkende. Verdens fineste

Planer for denne helgen! I morgen skal vi i bursdag til sønnen til ei venninne og Nathaniel sin kompis. Det ser han veldig fram til! Og på søndag får vi middagsbesøk av ei annen venninne og sønnen hennes. Jeg ser fram til en koselig helg med to av tre skattifnatter, og ønsker alle mine herlige lesere det samme! ❤

10 kommentarer
    1. Du er et flott menneske Rannveig. Innsatsen du gjør med barna og nå venner viser bare at du har mange flotte år fremover å glede deg over <3

    2. For en nydelig gjeng du har!
      Gjett om de kommer til å være stolt av mamma’n sin når de blir eldre,og forstår hva du har vært igjennom 💜

    3. Ja det er veldi viktig å være sosial med venner ,når man ikke har familie rundt seg.Og det er det mange som ikke har 🙂 nydelige små skatter du har <3

    4. Ja,og være sosial og ha venner er viktig,selv om man er mamma 🙂 Man føler seg så mye bedre etterpå, når man har fått hatt litt jentesnakk 🙂 ha en nydelig dag og kos deg i helga 🙂

    5. Hei Rannveig! Hvor har du fått tak i det brettet som står på Stokke-stolen til Sienna? Har sammme stol, og kunne tenkt meg et sånt brett 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg