Tjuefire jævlige timer..

Noen mennesker har det . De har det bare! Og jeg er definitivt så avgjort en av de som har det. Uheldigvis. Uansett hva jeg gjør, hvor snill jeg er, eller hvor omtenksom jeg er mot andre (for ja, jeg lever etter overnevnte egenskaper) så skjer det uheldige ting med meg støtt og stadig.

De siste 24 timene har vært absolutt alt annet enn koselige.Ganske fuktige, for å si det slik.  De vi leier hos har leid inn et firma som skal bytte tak. Helt i orden det altså. Det var bare det, at dette firmaet ikke hadde dekket tilstrekkelig til etter å ha fjernet det gamle taket i går, når det begynte å hølje ned.

Long story short. Det høljet ikke bare ned ute i går kveld . Det høljet ned INNE i huset vårt også. På tre forskjellige rom. Dette endte med ødelagt gulv. oppsvulmet, og totalskadet tak. To svære hull i taket som ble borret for å hjelpe vannet som var igjen i isolasjonen ned raskere etter de hadde lagt tilstrekkelig med beskyttelse oppå taket, og bøtter og boller stående strategisk plassert rundt omkring, pluss full ommøblering midt på natta, for å redde møblene mine fra samme skjebne som taket fikk. Selv var det natta for meg klokka fire, da hadde de som skulle fikset dette gjort sitt og jeg hadde fått dekket til mine ting med søppelsekker.. Klokka syv var det påan igjen. Gjesp. Det er ganske naturlig at jeg er helt gåen i skrivende stund.

Å legge Sienna på gulvet som jeg jo gjør itl vanlig, var heeeelt uaktuelt i morrest da ungene sto opp. Det så mer ut som en grotte her inne enn et hjem, med vann rennende ned fra taket og bøtter og spann med vann overalt. Så, denne dagen har vi tilbragt hos tante Jeanette på Kløfta, for det gikk rett og slett ikke an å være her. Nå er dette lille marerittet heldigvis delvis over, i form at at det ikke regner fra taket mitt lengre. Men det er langt fra ferdig…

I og med at gulv og tak er totalt ødelagt av vannskader, så må dette byttes ut. Det innebærer at alt av møbler og våre ting må ut. Når de skal bytte ut dette, sier det seg selv at vi ikke kan bo her mens det pågår. Så mest sannsynlig må vi vel bo på hotell i minst en uke tenker jeg. Det blir jo fantastisk gøy med tre barn. Nei…. det gjør det IKKE. Herregud, kjenner dere noen som er like uheldige som meg? Det gjør nemlig ikke jeg.

 

Jeg har brukt hele kvelden etter ungene la seg, på å gnikke gulv, og oppvaskmaskinen har gått i skytteltrafikk for å få bukt med alle de 104449 bollene jeg brukte til å samle vann i. Det vannet som renner ned gjennom taket er nemlig langt fra rent, og i og med at jeg har en liten og søt gulvsoper i hus, så kan jeg ikke ha skittent gulv. Så, om ikke annet, har vi hverttfall glinsende rene gulv nå. O to the M to the F to the G. Vi får håpe at det er sant når de sier at alt ordner seg for snille jenter. Jeg venter enda!

 

20 kommentarer
    1. Off så dumt :/
      kjenner til det.Jeg måtte flytte ut av min leilighet 28april fordi den morgenen når jeg våknet å Nikolai skulle i bhg å jeg på jobb så våknet vi i vann.Vann helt opp til sengen.2 soverom og 1 gang var blitt fult med vann.Jeg måtte kle på han i sengen og løfte han ut av leiligheten for å få mor mi til å levere han i bhg.Jeg måtte ringe til jobb å forklare situasjonen å få fri å få ut all møbler.
      Midt i ryddingen sprakk veggen på Nikolai sitt rom å det var hovedrøret som ble ødelagt.Dermed kom det enda mer vann.Endte med å måtte rive ned alle vegger + gulv å hasteflytte til mor mi sitt hus.Der bodde vi 1 mnd før vi fikk flytte inn i en ny leilighet.MARERITT.
      Lykke til å håper at det blir fikset!

    2. Hei.
      Veldig leit, føler med deg. Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg virkelig hjulpet til dersom det var ønskelig.
      Du klarer dette og, beste ønsker og fine tanker fra et medmenneske.
      Heia fine deg ! 🙂

    3. Auu! Sjekk hva innboforsikringen din dekker, kanskje du kan ta med ungene på 14 dagers syden-ferie mens alt blir fikset i leiligheten din 🙂

    4. Skjønner det er en kjip situasjon, men å kalle håndverkerne for “forbanna idioter” er for det første veldig lite voksent når man har tre barn, i tillegg er jeg ganske sikker på at ingen har gjort dette med vilje. Desverre så er det sånn at alle gjør feil av og til, og desverre rammet det deg denne gang.
      Men du kan likevel holde deg voksen nok til å ikke kalle opp de ansatte når du ikke vet hva som har skjedd en gang. Kanskje det ikke er en menneskelig feil en gang?

    5. Kjip situasjon, som dessverre kan skje alle.
      For et par år siden var det brann der vi leide. Vi bodde i underetasjen, og brannen startet i øvreetasjen ? da det var ferdig slukket sto halve leiligheten vår i vann(!), alt gikk ødelagt.
      Jeg har vært i en liten bilulykke i fjor og vi hadde bilinnbrudd på ferie tidligere i år, mistet masse verdisaker og ting?.
      Vel, jeg føler det samme som deg. Nå har så mye forskjellig skjedd i mitt korte 21årige lange liv at nå håper jeg det tar slutt! 🙂
      Lykke til!!! Håper det ordner seg raskt!

    6. Voksent Rannveig. Håndverkerne har iallefall en utdannelse og en jobb. Du har vel ingen av delene? Alle kan gjøre feil, litt sånn som at du har feilet med prevensjon 3!! ganger. Det går an å se litt lenger enn sin egen nese vet du.

    7. Håndverkerne har jo tydelig gjort en dårlig jobb når vannet renner gjennom hull i taket vell? Jeg hadde hvertfall blitt jævlig forbanna om noen ikke tettet igjen hull i mitt tak. Det ER dårlig arbeid rett og slett. Og jeg skjønner godt at Rannveig blir jævlig frustrert over dette her. Hun har tross alt tre barn midt oppi alt og det er ikke akkurat lett å finne seg en plass å boltre seg på over tid på kort varsel.
      Jeg som bare har to barn synes det er et pes å bo på hotell!
      Jeg hadde garantert reagert på samme måte, så kanskje dere skal tenke på hvordan det er å sitte i en slik situasjon istedet for å kalle Rannveig “uvoksen”?
      Det styggeste jeg leste nå er at dere sammenligner dette med at hun har tre barn? Herrefred, lurer virkelig på hvem som er mest umoden her.

    8. Forsikringsselskapet dekker vell det meste. Ta med barna nordover en tur. Trur det e billigere å spandere fly billett hjem enn hotell en uke

    9. Stakkars, det der var helt forferdelig, skjønner GODT du blir fustrert over dette. Uansett, unger eller ikke, når det skjer slikt, så er det noen som har gjort en dårlig jobb. Ta kontakt med firmaet deres, og legg frem problemet ditt (som de er ansvarlig for) og be de hjelpe deg med en løsning, de har forsikringer som hjelper til når de driter seg ut.

    10. ” alle kan gjøre feil ” hahaha herregud, skulle likt å se dere som forsvarer håndtverkerne i samme situasjon. hadde sikkert vært kjempe forståelsesfulle kl 4 på natta, alle kan jo gjøre feil 🙂 hadde det vært hvem som helst andre så hadde ingen reagert på det, men fordi det er en person på nettet dere ikke liker skal dere leke high and mighty og snakke om at “alle er mennesker”.. slumme tapere, som sitter og later som om det er noe galt i å bli forbanna for at leiligheten er full av vann.. spesielt du med prevensjonskommentaren, håper folk behandler deg like stygt som du oppfører deg

    11. 13.39 :
      Så deilig det må være for deg å få slengt noe dritt igjen…
      – Sørgelig dette, Heitmann. Håper du og/eller huseier har tilstrekkelige forsikringer som vil dekke skader og tap.
      Men så mye plunder og heft det blir av slikt.

    12. Jeg hadde klikka i vinkler!!!!!!
      Håper dem for fiksa det fort.
      Har du foresten åpen snap chat så det går an og følge deg der?

    13. Nå er det ikke alle som har superforsikringer som lar deg bo på hotell ved vannskade. Og håndtverkere som kanskje ikke helt vet hva de driver med er det slett ikke sikkert at i hui og hast disker opp med hotell og nye håndtverkere på null komma niks. Ikke sikkert at de er forsikret for alle slags tabber engang. Det kan ihvertfall bli vanskelig for huseieren å få dekket alt. Så før du klager over å måtte bo på hotell, tenk litt over det… Og vær glad du ikke eier huset. Det er en positiv ting ihvertfall, med å leie framfor å eie, du slipper unna med at det ble litt ubehagelig og ubeleilig. Ikke måneder med stress med forsikringsselskap, bo oppi oppussing, provisoriske løsninger for å stoppe lekkasjer når det regner, finne nye håndtverkere, prøve å fikse ting selv så det ikke skal bli så dyrt osv osv. Hilsen en annen alenemor med stor vannlekkasje i eget hus 😉

    14. Hahaha, du omtenksom og snill. Les selv engang til hva du skriver om disse håndtverkere… Er ikke mye snilt eller omtenksom… Igjen får vi et bevis på, hvis andre gjør feil så fuck dere, men når du gjør feil da snakkes det ikke om det. Du bare prøver på å snu flisa sånn at din skyld legges på andre… I og med at du ikke er noen håndtverker så burde du vell ikke si/skrive så mye om dette yrket. Det kan være en haug av grunner til at dem ikke har dekket skikkelig til. I stede for å klage så kan du heller ringe forsikringsselskapet ditt og forhøre deg om hva du burde gjøre nå. For håper du har innboforsikring, jævla dumt om du ikke har det… Så gir de deg tips om hva du burde gjøre, så løser dette seg sikkert!

    15. Jeg har fulgt med på denne bloggen en stund å jeg er virkelig helt sjokkert over hva VOKSENE folk skriver. Er det noe rart at det er mye mobbing her i verden. Dere som konstant bare slenger dritt til henne hvorfor i alle dager leser dere bloggen? Alle har lov til å ytre sin egen mening!! Å den eneste ting dere alltid slenger dritt om er at hun har 3barn med 3 forskjellig. Hva i alle dager har det med saken å gjøre❓. men velger vel selv hvordan man vil leve sitt eget liv. Dere er en gjeng med nettroll som ikke skulle hat tilgang til nett.Lurer veldig på hvordan deres barn blir oppdratt når foreldrene selv er mobbere.

    16. Å ikke er dere tøff nok til å skrive hvem dere er. Slenger dritt til andre anonymt er virkelig utrolig tøft gjort. Ikke klarer dere å stå for den dritten dere klarer å lire ut av dere.

    17. Trine… Lær deg det at, selvom vi er anonyme med våres egene navn, så er vi IKKE anonyme sånn egentlig. Hørt om IP adresse?? Ikke… Googel it! Med IP adresse så er INGEN, jeg repeterer, så er INGEN anonyme. For Rannveig kan ta med IP adressene ned til snuten, abra kadabre, så har henne adresse og hvem som sitter bak disse “fæle” kommentarene…

    18. Jeg måtte bytte hele gulvet mitt for noen mnd siden også siden jeg hadde vannlekasje og brannvesne sa 1 uke til meg også, men det tok opptil 2 mnd. Fordi gulvet må være helt tørt før det kan legges nytt osv…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg