Sienna Lucia Charlotte 8 måneder!

Nei, nei og nei. Babyen min! Min bittelille baby! Tiden.. Tiden altså! Jeg prøver virkelig å nyte hvert eneste sekund med min bittelille frøken, for jeg vet hvor utrolig fort det går, og hvor lite man kan gjøre med det.

Samtidig som jeg skulle ønske tiden kunne stå stille, gleder jeg meg til absolutt alt det fine vi har i vente, vi to. Til hun sier sine første, ordentlige ord, og til hun tar sine aller første skritt. Så mye fint vi har lagt bak oss, og så mye fint i vente!

Heeelt fersk! De tre nettene vi lå på sykehuset lå hun for det meste i min seng sammen med meg. Klarte rett og slett ikke ta øynene fra henne♥

Åtte måneder har gått siden min lille vakre frøken Sienna kom i ekte racerfart til denne verden. Det har vært åtte måneder med glede, bekymringer, latter, tårer, bekymringer igjen, mer tårer,men mest av alt, masse kjærlighet! Herregud, så mye jeg elsker henne. Så mye at det nesten gjør vondt. At det kun er fire måneder igjen til hun feirer sin første bursdag, er faktisk helt absurd. Hvor i alle dager ble tiden av? Man må virkelig nyte hvert eneste øyeblikk, selv om alt ikke bare alltid er fryd og gammen. Å kunne danse i regnet er en viktig egenskap, noe jeg etter hvert har blitt ganske god på gjennom tøffe tak der jeg ikke har hatt noe annet valg enn å bare stå på.

Jeg føler meg så privilegert som får lov til å følge med på denne reisen. Å lære henne alt det hun trenger å kunne. Sammenhengen mellom ord å handling. Og at selv om hun ikke var “planlagt”, og ikke er ønsket av sin pappa, skal hun ALDRI føle seg uønsket. Tvert i mot. Jeg prøver å fylle inn rollen som både mamma og pappa så godt som jeg overhodet kan få til. Og siden hun aldri har hatt en pappa, så vil det aldri være noe hun kommer til å savne, siden hun ikke vet om noe annet enn å bare ha mammaen sin tilstede. Jeg har masse å gi, og jeg skal gjøre alt i min makt for at hun skal ha en så normal oppvekst som mulig, som vennene hun etterhvert kommer til å få, selv uten pappaen sin.

Jammen fikk vi en liten sløyfe i det lille dunhåret hennes i dag!

 

Denne lille frøkna sier nå “Mamma”som er hennes aller første ord etter “da-da-da-da”. Om det er bevisst eller ikke, vet jeg ikke. Men hun sier det bare når hun ser meg, eller når jeg prater med henne. Så jeg regner jo med det. Hihi! Hun har nå fire søte små tenner. To oppe, og to nede. Hun åler seg rundt i hele huset med ganske god fart, og er en sosial frøken som liker å være “der det skjer”. Altså der hennes to storesøsken befinner seg, haha! Og rommene deres, med deres leker, er mye mer spennende enn hennes lekematte og hennes babyleker. Kjøkkenutstyr er også en stor hit hos henne! Så når jeg lager middag, legger jeg ofte kjøkkenutstyr på gulvet, om hun er der.(Spesielt visper) noe hun synes er veldig gøy.

Emma og Nathaniel er så utrolig flink og omsorgsfull ovenfor henne. Om hun ligger å sover lur, og de hører en lyd fra rommet hennes og tror hun er våknet, roper de for full hals “MAMMA, Sienna er våken, jeg skal gå til henne” . Gleder seg til hun skal våkne igjen! Og det varmer mammahjertet mitt veldig, å se at de har en slik omsorg for hverandre, og at de kommer til å få veldig nært forhold til hverandre, alle tre.

 

 

19 kommentarer
    1. Hun vil ikke savne en pappa fordi hun ikke har hatt en pappa og dermed ikke vet hva det er -skriver du. Vel, jeg har heller ingen pappa,men savnet har alltid vært der og har blitt sterkere med årene.

    2. Jeg jeg forsto ikke tankegangen med at du mener at hun ikke vil savne en pappa. Jeg er helt sikker på at det vil være et savn og endel tanker rundt det. Det er jo trist at situasjonen ble sånn og at en barnefar ikke ønsker kontakt med sitt eget barn.

    3. Du er utrolig sterk, og god med dine barn. De er heldige som har en så tilstedeværende mor. Det er tydelig at du gjør ditt ypperste for å sette barna dine forran alt.
      Stå på! Og vær stolt av deg selv 😊

    4. Jeg synes du gjør en kjempefin jobb med barna dine! De har tilsynelatende alt de trenger, og mer til 🙂 men at S ikke kommer til å savne en far senere, tror jeg er feil. Når hun begynner i barnehage og på skolen og ser at mange av de andre barna har med begge foreldrene sine på avslutninger o.l, når E og N drar på samvær med sine fedre, eller ved bursdager/jul og N og E igjen får gaver fra fedrene sine. Et stikk kommer nok til å være der. Men det betyr ikke at du som mor ikke gjør alt i din makt for at hun skal ha akkurat det samme som sine søsken! Stå på og gjør det beste for din familie! 🙂

    5. For guds skyld aldri fortell henne at hun var uønsket fra fars side, det kommer til å knuse barnet (har opplevd det selv). Men det var ikke ment vondt, for jeg tror helt ærlig ikke du ville gjort det. Jeg beundrer deg virkelig, alene-trebarnsmamma er til å stå respekt av. Stå på, vakre tøffe menneske

    6. Samme tanke som de andre her oppe. Det er fullt mulig å savne noe man aldri har hatt.
      Og det kommer til å bli slik at andre unger rundt henne kommer til å spørre om hvor pappa er.

    7. Bloggen din er tung å laste på iPhone 5s. Kanskje du kan få manageren din til å sjekke ut hvorfor det er slik?

    8. Jeg har heller aldri hatt en pappa og har ikke savnet det en dag i mitt 35 år lange liv. Enig med deg! Man kan ikke savne noen som aldri har vært der, men man kan jo bli trist ved tanken på hva man ikke har og lure på hvorfor. Mammaen min var en supermamma og svarte så fint på alle spørsmål jeg hadde, og det er jeg helt sikker på at du også kommer til å gjøre 🙂

    9. Jeg har aldri hatt noen pappa i livet mitt, han døde før jeg ble 1 år så jeg husker han dessverre ikke.. men jeg tenker på han hver dag og det tomrommet i hjertet kan ikke fylles.. :/ ett barn trenger begge foreldrene sine.. En dag vil hun begynne å spørre etter faren sin å savne han. Spesielt når man ser familier rundt seg som har både mor og far, da savner man fort det man aldri fikk..

    10. når hun begynner i barnehage og på skolen der hun ser de andre barna bli hentet av fedrene sine og ikke minst Emma (nå vet ikke jeg om N har faren inne i bildet) som har kontakt med faren sin, hun kommer til å begynne å lure på hvor sin far er. selv hvor godt man prøver å fylle inn både mamma og pappa rollen, kan aldri det måle seg med en “ekte” pappa. Nei, hun vet nok ikke hvordan det er å ha en far, men hun kommer til å ønske det når hun ser hvordan søskene sine og andre barn i barnehage/skole har det med fedrene sine.
      PS: vær så snill ikke ta dette som hate, jeg prøver på ingen måte å rakke ned på deg eller den jobben du gjør som mamma. for du gjør en fantastisk jobb med tanke på at du er alene om tre små <3

    11. Noen har en mamma. Noen har en mamma og en pappa. Noen har en mormor. Noen to pappaer. Finnes tusen slags familier, og så lenge det finnes masse kjærlighet, går det bra!!!

    12. Jeg vokste opp med bare mamma og har aldri savnet faren min, og mamma sa også rett ut hva han hadde gjort og sagt når jeg kom til verden også har jeg fått oppleve han når jeg blei eldre og har ikke noe kontakt med han… Så man trenger ikke å savne å ha en pappa man blir like mye menneske av å bare ha en mamma 😉

    13. Så utrolig uansvarlig å skrive at barnet ER uønsket av faren sin? Jeg er sikker på at du gjør en god jobb som alenemor, og at barnefaren sikkert er vanskelig å ha med å gjøre og uansvarlig selv, men å ha den holdningen ovenfor datteren sin og lære henne opp til at hun er uønsket av faren, er bare ordentlig trist for henne. Noe informasjon er mulig å holde tilbake. Tenk å vokse opp til å vite noe sånt. Vær forsiktig med hva du skriver.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg