Helg med bismak

Det har vært en over middels tøff uke for å si det sånn. Vår bittelille bittelillesøster har nemlig fått seg vannkopper, og er full av prikker omtrent overalt. Formen har egentlig vært helt grei, men i ettermiddag ble hun ganske dårlig, og ville generelt egentlig bare sitte på fanget mitt¨og bli bært. Tidlig kveld på minstefrøkna, stakkar liten!

Fra i dag har Emma pappauke, så det er bare meg og to av tre skatter her den kommende uken. Vannkopper til tross, vi har hatt en veldig fin dag! Etter ungene var levert i barnehagen fikk jeg hjelp av ei venninne til å få ut noen av invitasjonene til Siennas dåp. Hentet storebror tidlig i barnehagen, og spiste hjemmelaget pizza til middag. Vel, det ble kjøpe-pizzabunn, men resten var hjemmelaget, haha! Noen ganger må man bare gå for det enkle, spesielt når formen til frøkna tilsier at jeg ikke kan stå på kjøkkenet og lage tidskrevende mat når hun bare vil holdes av meg.



Etter minstefrøkna var i seng satte jeg og Nathaniel oss i sofaen med hvert vårt kinderegg og cheesedoodles, og så på den første Harry Potter filmen. Jeg ELSKER jo Harry Potter selv, jeg har sett alle filmene sikkert en million ganger, og lest alle bøkene, til og med på Fransk så vel som på Norsk (Ja, jeg er blodfan)

Og ikke overraskende syntes Nathaniel det var utrolig spennende, og satt klistret og så hele filmen igjennom. Hele Harry Potter universet er så magisk, det synes jeg enda, i voksen alder. Så i morgen har vi avtalt ny “filmdate” etter lillesøster er i seng, med Harry Potter film nr.2. Jeg sleit litt med å finne filmen med Norsk tale, men den som leter, den finner til slutt! Jeg fant 😉

Blogges♥

 

 

33 kommentarer
    1. Hei.
      Må bare si hvor utrolig flink du er med barna dine!
      Jeg har selv en gutt på 3, er gift, og når vi er alene en dag eller helg synes jeg det er tungt med alt alene. For ikke å snakke om når det er sykdom inn i bildet… Og der sitter du med tre alene hele tiden! Det er så beundringsverdig! Er forbilde for meg hvertfall.
      Ha en fin helg videre, og god bedring til minstejenta.

    2. Stakkar Sienna ! God bedring ! Bra du og Nathaniel koser dere sammen bare dere to. Emma koser seg nok glugg ihjel sammen med pappaen sin ☺ god helg videre 😊
      Hvor fant du HP filmene ? Jeg har lett og lett,men finner de altså ikke..

    3. kl08.41 om det ikke er 11 års grense så er det ihvertfall anbefalt 11 år på harry potter…noen eksperter mener det også burde være 13 års grense

    4. Da jeg og rannveig var små var det 7 årsgrense på de første filmene. Først senere de endret det.
      Eldste jenta mi er 5 år og liker de 2 første filmene kjempe godt. Men de andre har hun ikke fått se enda

    5. Så du Laila kan glatt heve deg over hva statens filmtilsyn mener? Gud hjelpe meg hvor mye udugelige, dumme, unge mødre det er inne på denne bloggen.

    6. Herremann. Fy søren så frekke du er kl 16.21 ! Ta og skjerp deg ! Alle trenger ikke og ha samme mening som deg ! Gud hjelpe meg så mangen idiotiske, trøtte , lite attraktive, jeg-har-ett-liv-som-suger og ikke minst halv gamle kjerringer som ikke har noe bedre og gjøre på. Tror du trenger og få deg noe snart……..

    7. Gratulerer med og være en korka tulling ! Har jeg sakt at den er der bare for gøy??! Men la henne få være i fred !! At hun og sønnen ser på en Harry Potter film.. Da starter plutselig 3 verdens krig ! Tviler på at du er feil fri!

    8. Har en fem åring som har sett alle Harry Potter filmene! Ikke noe problem:) ja, det er aldersgrense for en grunn, men som foreldre kjenner du barnet ditt. Noen kan klare å se slike filmer, andre ikke.. Så lenge barnet ikke sitter å er redd og får mareritt klarer jeg ikke å se problemet deres? :p jeg var livredd kaptein Sabeltann når jeg var liten, hadde mareritt om jeg hadde hørt en sang eller sett film, og jeg var gammel nok… Folk må heller bruke tid på sin egen familie og sitt enn å bry seg hva andre gjør:)

    9. Harry Potter er fantastisk! Jeg fant ut at man kunne kjøpe “time-turner”-en til Hermione på eBay, måtte virkelig kjempe mot meg selv for å ikke kjøpe den. 😉

    10. Det er 7 års grense på de to første filmene, bare å Google.. Ergo, en femåring kan se de med voksen.

    11. åå så heldig Nathaniel er :)harry potter er så fine 🙂 har sett alle og samme med sønnen min på 3,5 århar sett 1ern ,han elsket den og ble ikke redd,,men de neste filmene venter jeg et par år til ,kanskje etter han begynner på skolen :).
      den pizzaen så veldig god ut 🙂
      uff da, stakkars Sienna, ønsker henne masse god bedring <3 men greit og være ferdig med det da 🙂

    12. Min datter på 6 har sett både Narnia filmene og Harry Potter filmene. Hun elsker de. Hilsen mamma 33 år. P.s. Stå på, Rannveig..du gjør en kjempefin jobb med barna dine.

    13. Filmene finner en på Netflix eller ITunes med norsk tale 👌
      Min 5 åring skal få se,ser ikke problemet med det?☺️
      Vi som foreldrer kjenner barnen våre best å vet hva dem takkler 👏
      Massa god bedring til Sienna 💗

    14. Hadde vært artig å hørt deg snakke fransk! Det er jo ganske kult at du kan flere to språk! Håper du vurderer det!😃

    15. Rannveig, hev deg over de som hvert eneste innlegg skal skrive negative ting til deg. Du virker som en kjempeflink mamma som gjør ditt beste, og gjør det du kan for at barna dine skal få en bra barndom!
      Harry Potter er fantastiske bøker og filmer, og tror nok Rannveig vet hva gutten hennes tåler og ikke tåler å se på!
      Folkens! slutt med dette hatet! er det ikke nok dritt i verden vi kan fokusere på, enn folk som gjør sitt beste? Ta dere en bolle!

    16. Hvor finner man Harry Potter med norsk tale!?!?!
      Min sønn er seks år, har sett de to første filmene, og elsket de.. Jeg gleder meg til han blir litt eldre og kan taes med inn i resten av Harry Potter universet <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg