Nathaniels rom i bilder

God kveld i stua! Her har jeg brukt kvelden på å bare slappe av. Slappe av litt mer. Pluss en laaaang telefonsamtale. Veldig greit å bare ikke gjøre noenting noenganger! Spesielt etter noen sitsomme dager og netter med syk baby. Nå er hun heldigvis frisk igjen. Skal straks finne senga, men først tenkte jeg å vise dere litt bilder fra Nathaniels rom. Jeg har jo ikke vist dere noen bilder fra den nye leiligheten vår (av flere grunner, er fortsatt delvis flyttekaos her…) Ja, vi har bodd her i to måneder og jeg har ikke pakket ut alle tingene våre. Drep meg for det.

Jeg er så utrolig fornøyd med rommet hans! Han er jo blitt førskolegutt i år, og da passet det veldig fint å få sitt eget rom, og sitt eget skrivebord hvor han kan stte å tegne og etter hvert skrive. Siden det er et stort fokus nå, har jeg hengt opp en nydelig alfabet-plakat fra Desenio over skrivebordet, og i dag hengte jeg opp tallene fra 1-10. Det var en storfornøyd Nathaniel etter barnehagen i dag for å si det sånn! Han er så stolt av å være “førskolegutt”!

Veldig fint for han å ha sitt eget skrivebord nå som han begynner å bli så stor. Selv er han storfornøyd!


 

Hva synes dere?

I morgen skal jeg og lille frøken strøken til Nordstrand på barseltreff. Føler jeg har vært litt lite sosial i det siste, så det skal bli veldig koselig! Nathaniel skal på besøk til kompisen sin etter barnehagen, noe han ser veldig fram til.  Og greit for meg siden jeg slipper å tenke på rushtrafikk tilbake for å rekke barnehage. Å kjøre fra Oslo til Lillestrøm i 2-3 tiden og utover er IKKE å anbefale… i hvertfall ikke med en liten frøken som ikke er noe fan av bilkjøring.

Ønsker dere en fin, fin natt!

Blogges

29 kommentarer
    1. Barseltreff? Bare et par dager siden du beskrev en syk pjusk unge full av vannkopper. Hold deg for all del hjemme til ungen er helt frisk. Vannkopper er meget smittsomt.

    2. Rannveig det handel ikke om å kjenne sin datter men mer om å kjenne til sykdommen. Jeg er full vitende at alle skal gå igjennom det men er ingen grunn til å pushe den på dem allerede.
      Meeeen over til noe helt annet, rommet, det er jo bare helt nydelig! måtte flire litt når jeg så at på en av bildene har du en ramme der det står my first year der det kun var ett bilde, er fint og vite at jeg ikke er den eneste slitne mammaen her som ikke rekker til sånt med tre springene rundt beina 🙂

    3. Nå er det vel sånn at vannkopper kun er smitsomme når de væsker? Eller husker jeg feil? Fikk besøk av mange vi når vannkopper kom hit i hus for stort sett vil alle ha det for og være ferdig med dem. Verre å få det når men blir eldre. Du vet nok best selv tenker jeg.
      Veldig fint rom, har en gutt jeg også som er på førskole så nå fikk jeg litt tips, tusen takk

    4. Nydelig rom Rannveig 🙂 Heldig gutt du har 🙂
      Hvor er teppet på gulvet fra? Kjempe fint!
      Når det kommer til vannkopper så bør dere anonyme lese dere opp litt 🙂 De er bare smittsomme når det er et aktivt utbrudd, DVs når det er væskende sår. Når de tørker inn så går det helt fint 🙂 Mammaen kjenner sitt eget barn best når det kommer til almenntilstand. De fleste er så og si ikke påvirket av koppene i det hele tatt 🙂
      Godt å få komme seg ut av huset, håper at du får en fin dag Rannveig 🙂

    5. Du skrev 20/8 at hun var hardt angrepet av vannkopper, med prikker overalt. I dag er det 24. Alt utslettet forsvinner/slutter å væske neppe så raskt!
      En uke bør du ihvertfall gi det, før du utsetter andre for smitte, særlig babyer. Dette virker helt utrolig uansvarlig og egoistisk. Og nei, det er ikke greit å få vankopper for å bli ferdig med det for babyer, vankopper kan faktisk være farlig for dem! For eldre barn, kanskje ja, men det er uansett noe foreldrene må få velge selv.

    6. Husker også veldig godt at du har sagt tidligere at du aldri ville valgt duse farger til barnerom fordi det ikke er bra for barna, at de burde se sterke farger. Har du endret ditt syn på dette? Veldig fint rom altså, men har alltid tenkt på det du skrev når jeg har lest bloggen til f. eks fotballfrue, og sett hvor utrolig moderne og lite fargerikt barnerommene hennes er, ikke at det er stygt altså, men det virker så kjedelig for et barn

    7. 13.20: jeg har også mistet en bokstav av samme type og vi har ikke flyttet engang! At det går an! Blir jeg en dårlig mamma nå?

    8. Flott soverom han har fått ,med flotte og moderne farger 🙂 Kos deg på barseltreff 🙂 ha en flott kveld 🙂

    9. nå pleier ikke jeg og kommentere her inne men dere frekke anonyme gjør meg skikkelig sur. Nå har det seg slik at Rannveig skulle til meg på barseltreff. Sienna ble faktisk smittet av min datter med disse vannkoppene. Alle i barselgruppen var informert om vannkoppene og kunne deretter ta sitt valg på om de ville risikere det eller ikke. Med det sagt er ikke sienna lengre smittsom, da alt er skorper som ikke vesker. Det finnes virkelig ingen grenser på hva folk som ikke kjenner en dame kan finne på og lire av seg på nett?! Jeg blir virkelig helt satt ut. Jeg kjenner Rannveig og hun er en flott dame og en utrolig tolmodig og snill mamma med mange egenskaper jeg beundrer og ønsker jeg var flinkere på selv. Finn dere et annet offer, svake misunnelige mennesker.

    10. Kjempfin kommentar fra deg Ingvild-:))
      Visst man har sagt en gang att man ikke er så gla i Grønn,
      Kan man ikke forandre mening/smak da?????
      Har 3 Barn selv,alle har hatt Vannkopper.Det er ikke smittsomt når De er har sluttet å Veske.
      Rommet er kjempefint og ser att det er laget med Kjærlighet-:)
      Håper du ikke bryr deg om alle de feige anonyme Nett-trollene,som sitter
      Gjemt bak skjermene sine og spyr opp dritt om ting de ikke har peiling på,
      og andre drittkommentarer!!!
      Klemmm

    11. Det er da ikke å være misunnelig når man sier ifra når noen skriver ting man er totalt uenig i på en ganske godt besøkt blogg, det handler om å ikke spre feilinformasjon. Det er noe annet enn å gå etter en stakkars privatperson.
      Det kommer ofte nye vannkopper etter 3-6 dager, selv om de første har tørket inn.

    12. Hei Rannveig!d
      Du er flott mor du!
      Men jg har sett at du har laget sånn der minne ramme til alle barna hvor får du tak i de små bokstavene m
      Du skriver sienne med skikkelig lyst til og gi dette til min niese som fyller et år i år✨

    13. For ett fint rom!
      Er bare 20 år selv, men blir helt imponert over jobben du gjør med både barn og alt det andre du fikser.
      Er innom bloggen din ett par ganger med jevne mellomrom og leser, og tar alltid turen innom kommentarfeltet for å lese igjennom, og forventer å se positiv respons på innlegg som fortjener det.. men jeg vet ikke hva som går av de voksne damene som alltid får for seg at de skal trykke deg ned.
      Jeg håper virkelig at du tar til deg den positive responsen du får, fordi du er en hverdagshelt for barna dine, og helt sikkert for mange andre rundt deg.
      Mamma lærte oss alltid å ha ” mykt hjerte, hard panne”, og det virker det virkelig som om du har!
      For en fantastisk person, og mamma du er Rannveig! Stå på med den gode jobben du gjør 🙂

    14. Fantastisk fint soverom! Tipper gutten din er storfornøyd med både rommet og mammaen sin. Du virker så flink med alle 3. Beundringsverdig! Hilsen mor til en liten prinsesse <3

    15. Kjære Ranveig. Jeg har registrert at du har mottatt det jeg anser som frekke kommentarer. Derfor tenker jeg at du må være erfaren i forhold til hvordan du takler de kommentarene. Jeg fikk nylig en “du burde dø” av en anonym en inne på min blogg, og jeg ble faktisk ikke lei meg (ironisk nok). Likevel undrer jeg på om ikke jeg kunne fått snakket med deg om hvordan du gjør det rent praktisk i hue når du mottar slike unødvendige kommentarer? Klem til deg (Ps: Du er en helt suveren blogger!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg