Hater barna mine…

Jeg er faktisk helt sjokkert av hva enkelte får seg til å di/skrive. Unnskyld meg, men jeg ante virkelig ikke at vi hadde så mange ekle stygge nettroll her i landet! Og de tiltrekkes tydeligvis til min blogg og andre toppbloggere.

Bare for å si det klart og tydelig med en gang. Jeg elsker barna mine over alt her i verden, og hvem som helst som hadde tatt seg ei litta tur innom oss ville skjønt det.

Dette er bloggen om mitt liv. MITT liv. Ja vel, du har det mer slitsomt enn meg. Helt greit. Men om ditt behov for å rope ut hvem som har det "verst" er så himla stort, gå å lag din egen jævla blogg og skriv om det da. Jeg lover at jeg ikke skal komme å legge igjen en kommentar om hvor teit du er fordi "jeg har det myyyye verre enn deg"Jesus christ! okei.. nå blir jeg litt usaklig her, men dette irriterer meg virkelig. Jeg vet at det er MANGE som har det mye verre enn meg, på så mange forskjellige måter. Og nei, da sikter jeg ikke til deg, kjære anonym med 08-16 jobb, 15 Kids heeeeeelt alene, fritidsaktiviteter, hjemmelaget mat fra bunnen av, gitartimer, blokkfløytetimer, pianotimer,egen bedrift på siden, syskole, og nettstudier+++

Nei, nei nei.. jeg tenker ikke på deg. For du er bare et stakkars menneske som lider av ett eller annet som gjør at du har behov for å hevde deg over andre. God bedring med det.

Nei, Jeg tenker mer på de stakkars millioner av mennesker her i verden som lever i sult, fattigdom, og er nødt til å se sine kjære, sine barn dø, av mangel på enkle elementer vi ser på som en selvfølge her hos oss. Rent vann, for eksempel. Jeg vet jeg er utrolig heldig. Jeg har tre velskapte, sunne, friske og lykkelige barn som har den beste framtiden forran seg i det flotte landet vi er så heldig å leve i. Min bestemor som har syv barn, har fortalt meg om hvordan det var på den tiden hennes barn var små. Sammenlignet med dette, har jeg det veldig lett! Men det er irrelevant. For meg, akkurat her og nå, uten noe familie til avlastning, og tre barn alene, har jeg det temmelig slitsomt. Det er fakta, det er sånn det føles for meg, og dette er MIN blogg. Bemerk dere dette.

Så nei. Jeg hater ikke barna mine. Jeg elsker de. Det kommer absolutt ingen fjerdemann, og barna mine har mer klær enn de fleste, i både passende og for store størrelser. Om det gjør meg til en dårlig mor, så får det så være altså. Og ja, for all del ikke glem å ring barnevernet! For dette går bare ikke an altså. Det er IKKE lov å være sliten så fort du har blitt mamma.

Nå er det natta her, jeg har virkelig ikke mer tid å sløse på å forklare hvordan ting henger sammen for anonyme drittunger med -50 i IQ.

God natt

26 kommentarer
    1. Du må ikke ta deg nær av sånne kommentarer, det fins faktisk mødre her ute , som faktisk mener at de ikke vil være mamma, at livet ble ødelagt!
      Men det skulle man kanskje tenkt på før man fikk unger da… Jeg syns ikke man er en dårlig mor for at man er sliten kjære deg. Vet du hva som hadde vært dårlig? Om du ikke var sliten, det betyr helg enkelt at da har du ikke gjort en bra nok jobb!
      Barn er krevende, de trenger deg heletiden! Det er lov og si at, i dag var en tøff dag, jeg er sliten, det har skjedd mye, det har gått i ett kjør! Jupp, det er lov ❤️. Gi deg en klapp på skulderen, å tenk fy faen jeg er flink!

    2. Hvorfor bruker du da både for store badesko ,sko og klær og for små??hva er grunnen til det???hvorfor klager du over sånn med at du har ikke avlastning?N har jo vært borte veldig mye ,like mye borte som hos deg jo og Emma nesten like mye..Du har jo til og med festet flere ganger og det er ikke mange klarer det når de har babyer!!skaff deg hjelp til å innse det ,du er så syk jo at det er skummelt siden du har barn spesielt!!!

    3. Anonym 05:42:
      Hvis noen trenger hjelp her, er det vel heller du. Litt selvrealisering og selvinnsikt vil jeg anbefale deg å få!

    4. Barn er krevende. Å være mamma er verdens tøffeste jobb. Aldri fri og aldri ferie. Jeg er hjemme med to syke små idag, og det er slitsomt. Ikke redd for å si det heller! Mammapolitiet har jeg ingen behov for å tilfredsstille. Man elsker ikke barna sine mindre Selvom man innrømmer at det er slitsomt. Og du er alene i tillegg! Imponert av deg jeg 🙂

    5. Jeg har bare ett barn, er alenemor – med et godt og nært nettverk rundt meg. Men, blir utrolig sliten jeg og 🙂 Er lov å si det. Du er en god mamma for barna dine, så gi faen i mammapolitiet som mener best 😉

    6. Hvordan kan folk skrive nataniel har vært mye borte når faren hans ikke engang klarer og ha han 2 uker strait på sommeren uten pg ringe barnevernet fordi han er så ubrukelig pappa. Og leverer han ril moren til Rannveig etter 4-5 dager fordi han ikke klarer og passe ungen og går til retten for MiNDRE samvær fordi han syntes en gang i mnd var for mye?? Hahahah dere vet ikke en dritt og sitter på nett og skriver om en fremmed. Emma er en uke hos vær men de to andre er 100% hos Rannveig. Pappaene har de ALDRI.

    7. Oi oi. Litt i ubalanse? Bare steng kommentarfeltet, så er problemet løst. Skjønner ikke at du gidder bry deg engang.

    8. Merkelig at ungene dine sjeldent er å se i passende klær…. hvis du har så mye klær til ungene som du gir uttrykk for. Særlig E må stadig “drasse” rund med for store sko på bildene du legger ut på bloggen. Mulig hun har sko som passer, men da er de vel så slitte at de ikke kan avfotograferes?

    9. Er det årsaken til rettsaken?? At han ville han MINDRE samvær? Oi.
      Stå på Rannveig, skjønner godt at du er sliten.

    10. Hvorfor søker du ikke avlastning, når du er så sliten? Det er jo dét det er til for. Ja, det er lov å være sliten, men i følge bloggen er du det konstant. Og for all del, ikke rart det! Men tenk på barna dine. De trenger deg 100% og som du selv sier, du er en ung alenemamma uten nettverk rundt deg. Det er litt bekymringsverdig og synes det er rart du ikke har fått det for lenge siden. Og rarere er det om du har (noe jeg er rimelig sikker på mtp din situasjon) men har takket nei.

    11. Du er virkelig ung. Det kommer jo frem veldig godt i hvordan du skriver, det er litt sånn sjalu, sinna 12 åring. Om livet som toppblogger (! Med 50-60 tusen færre følgere enn de som ER på topplista) er så ille, om du ikke takler kritiske kommentarer… Jeg skjønner ikke at du gidder. Blir jo bare mer dtress og irritasjon i livet ditt!

    12. Det er vel ikke noe galt med klæra til ungene???! De ser jo alltid fine og velstelte ut.
      Jeg pleier aldri å kommentere blogger, men kan ikke dy meg.
      Jeg tror det har blitt en vane folk har å kommenter stygge ting til deg, Rannevig.
      Til dere som kommenterer stygt. Jeg er fryktelig glad for at dere ikke er mine venner. Dere må rett og slett være noen kjempe kjipe/kritiske/ baksnakkende folk som de aller fleste mennesker ikke liker å være rundt..

    13. ikke bry deg om grinete Anoyme, ser barna dine har det veldig bra og kjempe masse nydelige klær, de gir de mer enn nok kjærlighet,ellers hadde de ikke vert så blide

    14. Jeg skjønner ikke bildet. Er det situps du driver med mens du tar deg på puppen og lager duckface? Hva i alle dager var det meninga det skulle se ut som??

    15. Trenger mer fri fra babyen?tror det når det er så galt at du sitter og tar på deg selv…Koser med puppen sin så åpent. Prøver å selge deg til naboen fra balkongen?

    16. ikke ofte jeg kommenterer,men skjønner ikke at du ikke ser selv hvor mye du klager,du er konstant sliten å det klager du på hele tiden..jeg har faktisk oppdratt 3 barn helt alene jeg også…og ja,jeg har til tider hatt det slitsom,men jeg ville jo ALDRI klaga sånn som det du gjør..og det har jeg faktisk aldri gjort heller…har du noen gang tenkt på at en dag så kommer dine barn til å lese bloggen din??de kommer til å lese hvor mye du klager og syter over hvor mye du sliter for å ta deg av barna…hvor mye du klager,og hvor mye du går til ANGREP på leserene dine?det blir de sikkert veldig glad for…og det innlegget du skrev nå,det burde du spart deg for,du høres jo ut som en sinna sjalu drittunge,beklager ordbruken,men sånn er det…jeg ser INGEN andre bloggere som går så til de grader til angrep på leserene sine fordi de få kritikk for det de gjør eller skriver som det du gjør…som noen andre her har skrivd så burde du kanskje stenge kommentarfeltet..men du har tre nydelige barn da 🙂

    17. La heller barnevernet ha ungene dine, hvis du er så jævlig sliten.
      Knulledokka. Da har du jo enda mere tid til å få uønskede svangerskap.

    18. Det er ingen som har nevnt i bloggen at du hater barna dine… Hvorfor i helvete dikter du opp dine egene historier, det er meg et ubesvart spørsmål… Men som flere har nevnt, du valgte dette livet selv! Du har all rett å klage, men du har det ikke noe værre en hva andre har det…

    19. Det er rart hvordan du i dette innlegget gjør akkurat slik du mener at folk ikke skal gjøre mot deg; du skriver stygge ting om dem og henger de ut. Hvis du vil ha respekt av folk, må du heve deg over det og være den mot dem som du vil at de skal være mot deg! En ting er å ta opp en sak, men å skrive så stygge ting om de som skriver stygge ting om og til deg, det blir for dobbeltmoralsk.

    20. Ser at dt e mange sjalue typa her. La vær å kommenter om dokker bare har negative ting å si. Faen, kjenne æ blir irritert på folk som trur di veit alt om alt å alle. Gå på en anna blogg å kommenter om dt e så jævli vanskeli å la vær å kritiser.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg